Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Jaka rewolucja? Fredrik Lindgren z Marcelem Gerhardem to za mało

Kierunek rozwoju i zmian na rynku tunerskim wytyczała dotąd trójka: Peter Johns, Flemming Graversen, Jan Andersson. Ich zawodnicy na razie jednak nie błyszczą. Furorę robią za to mechanicy drugiego, a nawet trzeciego szeregu.
Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
Fredrik Lindgren, Przemysław Pawlicki WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Fredrik Lindgren, Przemysław Pawlicki

TAURON dziękuje za kibicowanie podczas cyklu Speedway Euro Championship
Martin Vaculik jest szybki na silnikach Ashley'a Holloway'a. Fredrik Lindgren szaleje mając w ramie silnik Marcela Gerharda. W lidze błyszczy Kacper Woryna, który korzysta ze sprzętu zapomnianego Finna Rune Jensena. Czy na naszych oczach dokonuje się zmiana układu sił na rynku tunerów? Zwłaszcza, że chodzi nie tylko o te nazwiska. Wystarczy wspomnieć, że Artiom Łaguta jest szybki i bezbłędny na jednostkach napędowych Marka Kończykowskiego.

- Żadnych zmian u tunerów nie będzie - prognozuje jednak Jacek Frątczak, żużlowy ekspert i specjalista od spraw sprzętowych. - Co rok ktoś wyskakuje. Teraz jedyną dla mnie zmianą jest Gerhard, bo tam jest przełom technologiczny i inna rzeczywistość konstrukcyjna. Dodatkowo jest szybki, a to się głównie liczy. I przewiduję dalszy progres, bo Szwajcar ma dobry biznes-plan. Długofalowy. Nie chce brać na głowę masowych zamówień, ale dalej cierpliwie pracować z Lindgrenem.

- Trudno natomiast przesądzać, że jest jakiś odwrót uznanych nazwisk - dodaje Frątczak. - Patryk Dudek jedzie dobrze na Anderssonie, Doyle zasuwa na Graversenie, a i Hancock zaczyna się budzić na Johnsie. Zresztą trudno dziś ocenić wielką tunerską trójkę. Przez pogodę. Zawodnicy dopiero od kilku dni mają regularną jazdę. Wcześniej tego nie było, więc nie było czucia sprzętu i ostrych testów. Bez tego nie da się dobrze dostroić silników.

- Nie można wykluczyć, że dotąd problemem było wyłącznie odpowiednie dostrojenie sprzętu. Rozkręca się jednak liga szwedzka, która jest poligonem doświadczalnym i dobrym miejscem na testy, więc za chwilę się przekonamy. Stawiam jednak, że Gerhard to jedyna zmiana. A to, że inni wyskakują - w poprzednich latach też tak było - kończy Frątczak.

ZOBACZ WIDEO Pogoda zrobiła rozgardiasz w żużlowym kalendarzu

Czy w tym roku dojdzie do przetasowań na rynku tunerów?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (4):

  • sympatyk żu-żla Zgłoś komentarz
    Jak na razie serwisowanie sprzętu jest po każdym prawie meczu. Jak na razie nie ma takiego sprzętu aby przejechać sezon bez serwisu.może kiedyś.
    • malin1976 Zgłoś komentarz
      Żużel potrzebuje silnika który przejedzie cały sezon bez serwisu a nie to goooowno obecne od lat .
      • DB Magpie Zgłoś komentarz
        panie D.O. niech pan nie pieprzy glupot.Tych ktorych pan wymienil na poczatku artykulu to tylko tunerzy.A Marcel Gerhard to nie tylko tuner a przed wszystkim konstruktor silnika.A to robi
        Czytaj całość
        Ogromna roznice.Poza tym jak GM wszedl na rynek to nie byla rewolucja??? To tez byla nowa konstrukcja.Wtedy na rynku liczyla sie tylko Jawa a Godden ochodzil juz w niepamiec.Faltem jest ,ze byli inji co probowali swoich sil w budowie nowej konstrukcji silnika.Jednak nikomu nie udalo sie osiagnac takich wynikow jak Gerhardowi na ktorego silniku jezdzi lider GP.Jesli tak dalej bedzie osiagal take dobrze wyniki to znajda sie inni ze swiatowej czolowki , ktorzy zechca sprobowac tego sprzetu.A jesli im sie powiedzie to wtedy skusza sie na ten silnik inni.I dobrze.Koniec z monopolem GM i windowaniem cen.Konkurencja powoduje rozwoj na rynku.A po wejsciu GM-a zrobila sie stagnacja ktora zniszczyla Jawe.Mam nadzieje,ze silnik M.G. ( notabene anagram G.M.) podbije rynek i co da zawodnikom opcje w wyborze sprzetu.
        • Pogromca bydła Zgłoś komentarz
          "Hancock zaczyna się budzić na Johnsie".... widać to było na ostatnim GP.
          Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
          ×
          Sport na ×