Wizytówka Petera Johnsa. Totalna plajta po pięciu tytułach z rzędu

Tuner Peter Johns do mailów, które wysyła swoim klientom, załącza wizytówkę, na której można zobaczyć, jakie sukcesy osiągnął mechanik w ostatnich latach. Od sezonu 2012 do 2016 zawodnicy Johnsa zdobywali tytuły mistrza świata.

Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
Matej Zagar w parku maszyn WP SportoweFakty / Jarosław Pabijan / Na zdjęciu: Matej Zagar w parku maszyn

Z wizytówki Petera Johnsa wynika, że od sezonu 2012 jest niekwestionowanym numerem 1 na rynku żużlowych tunerów. W 2012 zdobył złoto z Chrisem Holderem, w 2013 z Taiem Woffindenem, w 2014 z Gregiem Hancockiem, w 2015 ponownie z Woffindenem, a w 2016 po raz drugi z Hancockiem. I na tym koniec sukcesów, bo 2017 rok był dla Johnsa kompletnie nieudany. Na podium Grand Prix 2018 nie ma żadnego związanego z nim zawodnika.

Mistrz świata Jason Doyle korzystał z silników Flemminga Graversena. Srebrny medalista Patryk Dudek głównie użytkował sprzęt Jana Anderssona. Na jedne zawody wziął silnik Graversena. Sprzęt od Johnsa też miał i kilka razy z niego skorzystał, ale tylko w lidze. Woffinden, który zdobył brąz, uciekł od Johnsa w trakcie sezonu. Najpierw przerzucił się na Graversena, później wziął silniki od Ryszarda Kowalskiego.

Poza podium też jest z Johnsem kiepsko. Maciej Janowski zajął czwarte miejsce na silnikach Kowalskiego. Piąty Bartosz Zmarzlik jeździł na sprzęcie Graversena. W lecie korzystał też z Kowalskiego. Szósty Emil Sajfutdinow miał Johnsa, ale kiedy wybierał między nim i Anderssonem, postawił na tego drugiego. Dopiero siódmy w klasyfikacji Matej Zagar był klientem angielskiego tunera.

W kuluarach mówi się, że Johns w ostatnim czasie robił już dobre silniki, więc szybko wróci do gry. W tym roku miał problem z dostawcą sprężyn zaworowych i to go mocno wyhamowało. Końcówka roku z Zagarem pokazuje jednak, że Peter nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Inna sprawa, że Słoweniec błyszczał głównie na trudnych torach. Dlatego Johns potrzebuje teraz zawodnika mocnego w każdych warunkach. Jeśli ktoś taki mu zaufa i będzie startował na jego silnikach w Grand Prix, to powrót na szczyt jest możliwy. Kto się skusi?

Poniżej prezentujemy warsztat Johnsa. Podobno jeden z najlepiej wyposażonych, gdy idzie o światek tunerów żużlowych. Największym skarbem jest maszyna do produkcji głowic.

ZOBACZ WIDEO To był jego sezon. Nie potrafi zliczyć wszystkich medali


KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Czy Peter Johns może wejść na szczyt z Matejem Zagarem?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×