WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Klubowy tuner na wyłączność? Nawet kontrakt z Ryszardem Kowalskim nie dałby gwarancji na złoto

Sprzęt ma w żużlu kluczowe znaczenie. Nic dziwnego, że Falubaz rozważa podpisanie umowy na wyłączność z jednym z klasowych tunerów. W końcu kiedyś Sparta miała Otto Weissa i rządziła w lidze.
Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Michael Jepsen Jensen, Falubaz.

KUP bilet na 2019 PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland!
Krzysztof Cegielski, były żużlowiec, uważa jednak, że kontraktowanie tunera na wyłączność nie ma sensu. Twierdzi on, że w obecnych czasach nie ma żadnej gwarancji, że zatrudnienie mechanika z czołówki da złoto. - Zresztą nie ma teraz takiej wyraźnej jedynki, jaką był kiedyś Otto Weiss - ocenia Cegielski. - Najbliższy ideału wydaje się nasz Ryszard Kowalski, ale nie ma gwarancji, że w tym roku znowu będzie bił innych na głowę. Według mnie wrócić może Peter Johns. Anglik już w końcówce sezonu 2018 robił swoim zawodnikom szybkie silniki.

- Tuner na wyłączność miałby sens, gdybyśmy mieli zdecydowanego lidera w tym gronie - kontynuuje Cegielski. - Mamy jednak cztery w miarę równorzędne nazwiska. Wyobraźmy sobie, że jakiś klub postawi na jedno z nich, a ten mechanik będzie miał akurat zapaść i nagle wszystko się posypie. Każdy z zawodników ma silniki praktycznie od wszystkich tunerów czołówki, żongluje nimi, więc trudno o lepsze zabezpieczenie. Zwłaszcza teraz, gdy rywalizacja mechaników jest tak wyrównana, że nie wiadomo, kto jutro okaże się najlepszy.

W opinii Cegielskiego kluby powinny jednak myśleć o tym, żeby mieć kontrakt z dobrym krajowym mechanikiem. - W Falubazie jest Andrzej Jarząbek i to on powinien być takim mechanikiem pierwszego kontaktu - mówi Cegielski. - Zwłaszcza dla młodzieżowców, choć nie tylko. Jakiś szybki serwis, poprawienie usterki, dopasowanie silnika, w tym wszystkim taki Jarząbek mógłby pomóc. I nie wątpię, że byłby w tym bardzo skuteczny. Nie raz byliśmy świadkami sytuacji, że mechanik będący na miejscu i dobrze znający tor potrafił zrobić swoim taki sprzęt, że przeciętny zawodnik puszczał sprzęgło i uciekał przed wyżej notowaną gwiazdą gości - kończy nasz ekspert.

ZOBACZ WIDEO Patryk Dudek nie zamierza słuchać Witkowskiego. Ojciec jest mu potrzebny



Redakcja WP SportoweFakty na Instagramie, śledź nasze STORIES!

Czy kluby Ekstraligi powinni kontraktować czołowych tunerów na wyłączność?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (5):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • RECON_1 1
    Liczyłem na jakiś doglebniejsza analizę...
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Piotr Biega 2
    Kuźwa , już wcześniej pisałem że UL może sobie wyhodować swojego tunera , w Tarnowie ma być tunerem Rempała , to i stajnia UL powinna mieć takiego fachowca w swoich szeregach . Proste jak dzida starego Masaja
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • super saper 0
    Ha ha ha ha ! Ostafo nie ma już o czym pisać !
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (2)
Pokaż więcej komentarzy (5)
Pokaż więcej komentarzy (5)
Pokaż więcej komentarzy (5)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×