Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Żużel. Łaguta przewrócił Woffindena i ruszyła dyskusja. Jest nowy pomysł na zastępstwo zawodnika!

Tai Woffinden został sfaulowany przez Grigorija Łagutę. Brytyjczyk nabawił się kontuzji i nie mógł jechać w meczu. Niektórzy twierdzą, że w takich sytuacjach należy wykluczać z dalszej rywalizacji zawodników winnych kolizji. W GKSŻ mają inny pomysł.
Jarosław Galewski
Jarosław Galewski
Jacek Trojanowski, Tai Woffinden WP SportoweFakty / Michał Chęć / Na zdjęciu: Jacek Trojanowski, Tai Woffinden.

TAURON dziękuje za kibicowanie podczas cyklu Speedway Euro Championship

Nie tak dawno o konieczności uregulowania takich sytuacji mówił były menedżer Get Well Jacek Frątczak, który w meczu z forBET Włókniarzem stracił Jasona Doyle'a. Australijczyk pojechał do szpitala, a winny jego upadku Matej Zagar kontynuował rywalizację i pomógł swojej drużynie w zwycięstwie. Problem wrócił w spotkaniu Speed Car Motoru z Betard Spartą, kiedy Grigorij Łaguta przewrócił Taia Woffindena, choć w tym przypadku osłabieni wrocławianie i tak zdołali wygrać.

Frątczak proponował, żeby w takich przypadkach wykluczać do końca zawodów sprawcę kolizji. O całą sprawę postanowiliśmy zapytać w GKSŻ. Wiemy już, że pomysł menedżera na pewno nie przejdzie. Dlaczego? Pojawiają się obawy, że taki przepis mógłby być nadużywany. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, że jeden z liderów przewraca najsłabszego żużlowca drużyny przeciwnej. Wtedy sztab szkoleniowy jednego z zespołów nie byłby specjalnie "zainteresowany", by poszkodowany zawodnik był zdolny do dalszej jazdy. Korzyść z wykluczenia kluczowego jeźdźca rywala byłaby przecież zdecydowanie większa.

Zobacz także: Milionerzy. Pracują w strasznym stresie, ale zarabiają nawet tysiąc euro na dzień

GKSŻ przeprowadziła na ten temat dyskusję i ma inny pomysł na wyrównanie szans. Chodzi o możliwość natychmiastowego stosowania zastępstwa zawodnika. Za niezdolnego do jazdy żużlowca już w trakcie spotkania mogliby pojechać jego koledzy. Kwestią do ustalenia pozostaje, czy takie rozwiązanie miałoby dotyczyć tylko najlepszego jeźdźca w każdej ekipie czy powinno obejmować dwóch lub trzech najskuteczniejszych zawodników. Dodajmy, że taki pomysł zostanie już wkrótce przedstawiony PGE Ekstralidze.

ZOBACZ WIDEO: Kibice hejtowali żużlowca Get Well. Nie rozumieli, że ma zobowiązania wobec klubu

Czy podoba Ci się pomysł GKSŻ?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (60):

  • Kobyłka Zgłoś komentarz
    Znowu grzebanie w regulaminie, ile to już stron ?
    • Lukaz Zgłoś komentarz
      Czemu akurat teraz taka dyskusja Przecież w żużlu każdy kogoś przewrócił Woffinden byl sprawca wielu poważnych kontuzji
      • qweras Zgłoś komentarz
        To ja się pytam po co zawodnik z nr 8 i 16? Czy nie powinien być dla właśnie takich sytuacji?
        • Dareksss Zgłoś komentarz
          A znacie się co najwyżej na rekodzielu cioty
          • Dareksss Zgłoś komentarz
            pseudo znawcy zuzla Ostaf Galewski po co was trzymają barany
            • surge Zgłoś komentarz
              Tak jak niektórzy piszą, najlepszą opcją było by używanie rezerwowego bez ograniczeń wiekowych. Jedynie bym ustanowił przepis, że może pojechać 5 razy w meczu.
              • RECON_1 Zgłoś komentarz
                Zy takie pomysły wzięły się stąd że to Tai czy że to zawodnik Sparty? Skoro są takie kombinacje by było "sprawiedliwie" to po co przywrócono rezerwę spod 8/16?bo przecież
                Czytaj całość
                po to ja przywrócono by mieć manewr właśnie w takich momentach.
                • RECON_1 Zgłoś komentarz
                  Zy takie pomysły wzięły się stąd że to Tai czy że to zawodnik Sparty? Skoro są takie kombinacje by było "sprawiedliwie" to po co przywrócono rezerwę spod 8/16?bo przecież
                  Czytaj całość
                  po to ja przywrócono by mieć manewr właśnie w takich momentach.
                  • Napoleon Zgłoś komentarz
                    Siema. Nie pamietam kiedy. Ale jak wchodził przepis o ZZ , to myślałem , że działa w trakcie zawodów. Wowczas to bylo dla mnie naturalne. Musialem czekać dekadę aby PZM do tego
                    Czytaj całość
                    dojżał?
                    • radek82 Zgłoś komentarz
                      Za drugiego lub trzeciego tak? Czyli jeżeli już jadą z ZZ i do tego mają -6 pkt straty to teoretycznie jeden gość mógłby jechać 8 razy zajebioza
                      • elgato Zgłoś komentarz
                        Ooo, to super. Kolejne 9 stron regulaminu więcej. Juhuuuuuu . Pozdrawiam z Leszna
                        • Penhall Zgłoś komentarz
                          Sytuacja Grisźą Woffi w żużlu jakich wiele.Sam pomysł z z/z od razu za wiele nie zmieni . Czy nie po to mamy zawodników na rezerwie do lat 23 ? Są kluby co mają dobrych zawodników i
                          Czytaj całość
                          są takie co mają na sztukę. Sam wypadek Taja to zwykły pech,i nie sądzę by Grisźa zrobił to specjalnie.Gdyby Taja tam nie było to kto wie czy to Grisźa nie zatrzymał się sam na płocie. Mnie ta sytuacja bardzo przypominała upadek Warda ,który też zahaczył o koło Artioma jednak Dudek widząc to wszystko zdążył uciec.Gdyby trafił w Dudka nie wiadomo co by było Patrykiem,a jednak Darcy by chodził. Taki jest urok tego sportu.
                          • Pinio70 Zgłoś komentarz
                            Myślę, że rozwiązanie mogłoby być proste. Natychmiastowa z/z mogłaby być wykonana za każdego zawodnika przez każdego innego z niższą średnią, bądź przez rezerwowego lub juniora.
                            Czytaj całość
                            Przydałoby się jeszcze na bieżąco uaktualniać średnią zawodników (statystyki są robione po każdej kolejce), a nie po 7 meczach. Problem mógłby się pojawić jednak przy juniorach, bo jeśli niezdolny będzie np. drugi junior Sparty, to powinien jechać ten pierwszy, a dodatkowe biegi dla Drabika, to będzie handicap, a nie strata. A może właśnie o to chodzi, żeby była kara za agresywną jazdę, lub rażące błędy.
                            Zobacz więcej komentarzy (47)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×