Żużel. Sparta prosiła o liberalizację przepisów dotyczących przygotowania toru. Nie ma na to szans

Na ostatniej platformie komunikacyjnej Sparta rzuciła hasło, by zliberalizować przepisy dotyczące przygotowania torów. Po finale we Wrocławiu w PZM mówią, że będzie zaostrzenie, a nie złagodzenie regulaminu.

Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
Tai Woffinden, Jakub Jamróg WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Tai Woffinden, Jakub Jamróg.
Na ostatniej platformie komunikacyjnej klubów PGE Ekstraligi rozmawiano nie tylko o podbieraniu sobie zawodników (więcej przeczytasz TUTAJ), ale i też o regulaminie przygotowania torów na mecze ligowe. Betard Sparta Wrocław, która w tym roku była 3-krotnie karana za nieregulaminowy stan toru na 4 godziny przed startem spotkania, wniosła o liberalizację przepisów.

Wrocławianie motywowali swoją prośbę tym, że przepisy powinny być bardziej elastyczne. Wyjaśniali, że oni najlepiej znają swój tor i wiedzą, jak optymalnie przygotować go na zawody, by było świetne ściganie. Mówili, że regulamin i wymóg z czterema godzinami komplikuje im sytuację.

Czytaj także: Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie. Komentarz po finale

Wniosek Sparty miał być poddany dyskusji, ale po piątkowym finałowym meczu wrocławian z Fogo Unią Leszno (43:47) już żadnej dyskusji nie będzie. W PZM mówią, że Sparta, przygotowując taki, a nie inny tor na pierwsze spotkanie o złoto (tor został odebrany na 45 minut przed) zamknęła dyskusję o liberalizacji przepisów. Możliwe jest nawet ich zaostrzenie, bo tak w związku, jak i w Ekstralidze panuje przekonanie, że tylko dzięki determinacji osób funkcyjnych finał został przeprowadzony na bezpiecznym torze.

Z naszych informacji wynika, że w tej chwili w PZM zastanawiają się, czy za rok nie dać komisarzom jeszcze większych uprawnień. Panuje bowiem przekonanie, że Sparta usiłowała w piątek zrobić tor, który ułatwi im walkę o złoto, a rywalom odbierze wszelkie atuty. Tymczasem prezes Wojciech Stępniewski już nie raz mówił, że dla niego robienie toru pod siebie jest niedopuszczalne. Ilekroć o tym dyskutowano, pytał, czy w piłce nożnej też obowiązuje taka zasada, czy trawę kosi się tylko na jednej połowie boiska, a na drugiej już nie. Jedno jest pewne, na liberalizację nie ma szans.

A propos toru na finał, to Komisja Orzekająca Ligi ma przeprowadzić postępowanie. Po jego zakończeniu będzie wiadomo, czy i jaka jest wina Sparty, gdy idzie o pierwszy finał.


ZOBACZ WIDEO Dyrektor Sparty wyjaśnia: Czepiają się nas o tor, ale nie robimy nic złego


KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Czy przepisy dotyczącego przygotowania torów wymagają liberalizacji?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×