Nigdy wcześniej najlepsza żużlowa liga świata nie notowała takiego progresu medialnego. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Pentagon Research. Transmisje ze wszystkich 64 meczów sezonu 2019 PGE Ekstraligi w nSport+ i Eleven Sports, a także pierwszy rok współpracy z Wirtualną Polską dały wymierny efekt. Z 40 mln zł w 2017 roku i 47 mln zł w 2018 roku PGE Ekstraliga przeszła na niespotykany dotąd poziom zwrotu medialnego, który przekroczył 65 mln zł.
Największe wartości zostały wygenerowane poprzez obecność rozgrywek PGE Ekstraligi w Internecie (30 mln zł) i telewizji (24,7 mln zł). W dalszej kolejności najważniejsze media to: serwisy społecznościowe, prasa oraz outdoor+BTL i radio. Bardzo dużym plusem marki PGE Ekstraliga okazała się doskonała frekwencja na stadionach (prawie 700 tys. widzów w sezonie 2019).
Przeczytaj także: Stal Gorzów podpisała umowę z wielkim koncernem! Magia Zmarzlika pomogła klubowi
Najważniejszy miesiąc - z punktu widzenia zainteresowania rozgrywkami, a także liczby ekspozycji - to kwiecień, a następnie maj i czerwiec 2019 roku. Zainteresowanie PGE Ekstraligą, co jest stałe, spadło w lipcu - miesiącu wakacyjnym. Największą telewizyjną widownię skumulowaną PGE Ekstraliga miała zaś we wrześniu, gdy odbywały się mecze decydujące o podziale medali.
ZOBACZ WIDEO Bartosz Zmarzlik typował Roberta Lewandowskiego na sportowca roku w Polsce
W social mediach największy skok ilościowy i jakościowy związany z ekspozycjami PGE Ekstraligi utrzymał Instagram. Z kolei wśród tytułów prasowych na pierwszym miejscu znalazł się Przegląd Sportowy, a wśród portali internetowych ugruntowała się zdecydowana dominacja WP SportoweFakty - z ponad trzykrotnie większą wartością nad kolejnymi portalami. Na uwagę zwraca piąte miejsce speedwayekstraliga.pl wśród serwisów sportowych.
W zakresie wartości wynikającej z wydarzeń stadionowych największe zyski wygenerował Włókniarz Częstochowa - 616 tys. zł. Na drugim miejscu znalazła się Betard Sparta Wrocław - 571 tys. zł, a na trzecim Stelmet Falubaz Zielona Góra - 544 tys. zł.
PGE Ekstraliga może pochwalić się też rekordowym rokiem w zakresie emisji materiałów wideo. To efekt współpracy z partnerem medialnym - Wirtualną Polską. Ogółem materiały wideo pojawiające się w Internecie przyniosły ponad 50 tys. ekspozycji i 63 mln widzów. Wartość ekspozycji w materiałach wideo wzrosła czterokrotnie w porównaniu do roku 2018.
Rekordowe były też PGE Indywidualne Międzynarodowe Mistrzostwa Ekstraligi, które rozegrano w lipcu w Gdańsku. Wygenerowały one w ubiegłym roku wartość 2,6 mln zł.
Przeczytaj także: Speed Car Motor ma być mocniejszy, ale to nie Zagar i Jamróg muszą zrobić największą różnicę
Z każdym rokiem daje się również zauważyć rozwój konkursu Miss Startu PGE Ekstraligi. W edycji z sezonu 2019 przyniosła ona 533 tys. zł zwrotu medialnego. To wynik lepszy o 63 tys. zł od ubiegłorocznego.
W badaniu, które mierzyło poziom zainteresowania wszystkimi rozgrywkami żużlowymi w Polsce i na świecie, PGE Ekstraliga nie ma sobie równych, zdystansowała FIM Speedway Grand Prix oraz inne formy rywalizacji żużlowej.