Żużel. Koronawirus wydłuża okres bez żużla w Rzeszowie. Kibice muszą poczekać dłużej

WP SportoweFakty / Marcin Inglot / Na zdjęciu: stadion w Rzeszowie
WP SportoweFakty / Marcin Inglot / Na zdjęciu: stadion w Rzeszowie

Najbardziej stęsknieni żużla są kibice ze stolicy Podkarpacia. Na powrót ligowego ścigania czekają już ponad rok, a koronawirus sprawia, że muszą się uzbroić w dodatkową cierpliwość. W klubie zapewniają, że są gotowi i czekają, aż epidemia ustąpi.

O wpływ koronawirusa na najbliższe plany Rzeszowskiego Towarzystwa Żużlowego zapytaliśmy Łukasza Rojka - wiceprezesa klubu.

W ostatnich dniach wyjaśniła się sprawa rzeszowskiego toru. Ostateczne rozwiązanie podane przez Rzeszowskie Towarzystwo Żużlowe mówi, że przygotowaniem owalu do treningów i zawodów będzie się zajmował trener rzeszowskiej drużyny Janusz Stachyra. Jeszcze tego samego dnia, po ogłoszeniu tej informacji Stachyra przybył na Stadion Miejski w Rzeszowie i wsiadł za stery ciągnika, aby nie tracąc ani chwili zacząć przygotowania toru do jazdy.

Wiele klubów odbyło już pierwszy próbny trening na swoich obiektach. W Rzeszowie zaplanowano go na 16 lub 17 marca, ale w związku z panującą epidemią i nałożonym przez GKSŻ zakazem odbywania treningów rzeszowianie muszą uzbroić się w cierpliwość. Władze klubu pochwalają decyzje o przesunięciu inauguracji ligi mając nadzieję, że aktualna sytuacja epidemiologiczna wkrótce ulegnie poprawie.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Ministerstwo Zdrowia opublikowało specjalny film

- Wstrzymanie jakichkolwiek aktywności wymagających obecności wielu osób w jednym miejscu to bardzo dobra decyzja. Jeszcze przed tygodniem siatkarze grali przy pustych halach, ale w żużlu by to nie przeszło. Ani przez moment nie dopuszczałem do głowy myśli, aby jechać bez naszych wspaniałych kibiców, bo to się całkowicie mija z celem. Decyzję szanujemy, w pełni popieramy i czekamy na rozwój sytuacji - mówi Łukasz Rojek, wiceprezes RzTŻ.

Sezon zimowy był dla działaczy rzeszowskiego klubu intensywnym czasem pozyskiwania nowych sponsorów i przekonywania do powrotu tych, którzy odwrócili się od żużla po sezonie 2018. To właśnie sponsorzy, zaraz po kibicach są powodem, dla którego Rojek nie wyobrażał sobie żużla przy pustych trybunach.

- Powtórzę to jeszcze raz. Robimy to przede wszystkim dla kibiców. Oprócz nich musimy także pamiętać o wielu nowych firmach, które obdarzyły nas zaufaniem i zdecydowały się nas wesprzeć finansowo w sezonie 2020. Reklamowanie tych firm przy pustym stadionie, tym bardziej bez relacji telewizyjnej całkowicie mija się z celem - dodaje Łukasz Rojek.

Klub zapewnia, że ze swojej strony jest gotowy do wyjazdu na tor. Zarząd oraz trenerzy są w ciągłym kontakcie telefonicznym z zawodnikami.

- Zawodnicy trenują indywidualnie. Odroczony wyjazd na tor starają się zastąpić jazdą na crossie lub za granicą, ale z tego co wiem, to w chorwackim Gorican również treningi zostały wstrzymane. O wszystkim informujemy naszych zawodników na bieżąco. Rodzice naszego nowego młodzieżowca - Kuby Stojanowskiego - dzwonili do nas z pytaniem kiedy mogą przyjechać na trening. Dzwoniliśmy do naszych Duńczyków, którzy też się niecierpliwią. Ilja Czałow przebukował swoje bilety lotnicze, a z chłopakami z Rzeszowa rozmawiamy praktycznie codziennie. W dniu dzisiejszym jestem po rozmowach z Dawidem Stachyrą, z którym rozmawiałem na temat jego przygotowania fizycznego oraz sprzętowego do sezonu. Osobiście mocno wierzę w odrodzenie się Dawida w tym roku w Rzeszowie - zapewnia Łukasz Rojek.

Wiceprezes RzTŻ informuje, że w związku z aktualnym stanem praca klubu nie jest w żaden sposób zdezorganizowana. Biuro klubu jest otwarte bez zmian, pracownicy pełnią dyżury stacjonarne w siedzibie klubu oraz pracują zdalnie.

- Zachęcamy kibiców i przedstawicieli mediów zainteresowanych rozmową, aby wszystkie sprawy załatwiać aktualnie drogą mailową lub telefoniczną. Karnety można nabywać w biurze klubowym, ale przypominamy, że prowadzimy też sprzedaż online i sugerujemy, aby korzystać z tej możliwości - dodaje wiceprezes Rzeszowskiego Towarzystwa Żużlowego Łukasz Rojek.

Koronawirus pokrzyżował rzeszowianom nie tylko wyjazd na tor, ale również organizację kilku akcji marketingowych. Część z nich jednak udało się dopełnić na chwilę przed wybuchem epidemii.

- W ostatnim momencie udało nam się okleić dwa autobusy jeżdżące po Rzeszowie, które mają przypominać mieszkańcom, że żużel wraca do miasta. Na najbliższe dni mieliśmy zaplanowane spotkanie z uczniami jednej ze szkół podstawowych. Nasi młodzieżowcy potwierdzili obecność. Wszystko było dopięte praktycznie na ostatni guzik, ale w obecnej sytuacji zdrowie nas wszystkich jest priorytetem. Zapewniam jednak, że spotkanie z najmłodszymi kibicami nie zostało odwołane lecz przełożone na inny termin - kończy Łukasz Rojek, nowy wiceprezes Rzeszowskiego Towarzystwa Żużlowego.

Czytaj także: Ostafiński z Hynkiem biorą się za łby: Senator mówi, że o żużlu możemy zapomnieć

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.