Mecze tylko dla zaszczepionych? "Czasem lepiej zostać w domu"

WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: kibice na Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu podczas spotkania Betard Sparta - Cash Broker Stal Gorzów
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: kibice na Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu podczas spotkania Betard Sparta - Cash Broker Stal Gorzów

Wiele krajów wprowadza obostrzenia dla niezaszczepionych, które znacząco ograniczają możliwość uczestniczenia w życiu publicznym. Czy dojdziemy do momentu, w którym na stadion w Polsce będziemy mogli wejść wyłącznie z certyfikatem covidowym?

W tym artykule dowiesz się o:

Sprawa Novaka Djokovica, który udał się na Antypody i chce zagrać w Australian Open, pomimo braku zaszczepienia przeciwko COVID-19, budzi w ostatnich dniach spore emocje. Australia jest bowiem jednym z państw, które postawiły twarde warunki gry środowiskom antyszczepionkowym. Osoby, które nie przyjęły wakcyny, a chcą wjechać na teren kraju, mają na to nikłe szanse. Djoković jest tego najlepszym przykładem.

Jednak również w Europie nie brakuje państw, które obierają kurs przeciwko antyszczepionkowcom. Austria wprowadziła obowiązkowe szczepienia i jest gotowa karać finansowo tych, którzy odmówią przyjęcia preparatu. Włochy posiadają przepustkę Super Green Pass, bez której mocno ograniczona jest możliwość korzystania ze swobód obywatelskich. Nie wszystkim się to podoba, czego najlepszym dowodem są ostatnie słowa byłego mistrza świata Marco Melandriego.

W polskich realiach, ze względu na brak poparcia w środowisku partii rządzącej, nie wprowadzono dotąd tego typu restrykcji. Nie miało to też większego przełożenia na sport. Wprawdzie przez kilka miesięcy kluby sprzedawały bilety na zawody i prosiły fanów o zaznaczanie, czy przyjęło się szczepionkę przeciwko COVID-19, ale później nikt tego nie kontrolował. Był to jedynie wybieg, który pozwalał wpuścić na trybuny większą liczbę widzów, obchodząc rządowe limity zapełnienia stadionów.

ZOBACZ WIDEO Żużel. Cellfast Wilki Krosno z najtrudniejszym kalendarzem na start sezonu w eWinner 1. Lidze?

Kluby nie pozostają jednak obojętne na ryzyko związane z koronawirusem. W tym tygodniu piłkarska Pogoń Szczecin wystosowała apel do kibiców, aby przyjęli preparat przeciwko COVID-19. Czy to zwiastun kolejnych działań? Czy nadejdzie moment, w którym na stadiony w Polsce będzie można wejść okazując jedynie certyfikat covidowy?

Zdaniem Marty Półtorak, byłej prezes Stali Rzeszów, należałoby rozważyć takie rozwiązanie. - Jeśli mam iść na mecz, a nie mogę albo nie chcę być zaszczepiona, to lepiej zostać w domu. Gdyby ktoś miał przeze mnie zachorować na COVID-19, a w następstwie tego być może nawet stracić życie, to byłabym za tym, aby takie widowiska były tylko dla zaszczepionych - powiedziała nam Półtorak.

Była działacz podkreśla, że każdy ma prawo odmówić szczepienia przeciwko COVID-19, ale powinien w związku z tym żyć z konsekwencjami swojego wyboru. - Byłabym za rozwiązaniem, że jeśli osoba niezaszczepiona trafia do szpitala i jest leczona w związku z koronawirusem, to pokrywa później wydatki służby zdrowia. Może to niektórym otworzyłoby oczy - dodała.

- Tu nie chodzi o to, by na siłę przekonywać do szczepień. Ze statystyk wynika, że COVID-19 jest na 10. czy 11. miejscu pod względem chorób wywołujących zgony. Jest jednak na tyle przebiegłą chorobą, że w wielu przypadkach przykuwa do łóżek na wiele tygodni. Pacjenci zajmują przez to łóżka. Otrzymują sprzęt, chociażby ECMO, którego nie mogą dostać inni chorzy. To z kolei zwiększa liczbę zgonów np. osób z problemami kardiologicznymi - stwierdziła.

Równocześnie Półtorak, która jest właścicielem prężnie działającej firmy i zatrudnia w niej ponad tysiąc osób, nie popiera rozwiązań z Włoch i wprowadzenia rozwiązań typu Super Green Pass w Polsce. - Trzeba mieć na uwadze, że niemal każdy musi pracować, by zarobić na życie. Natomiast sport to rozrywka, bez której można się obejść. Mecz można przecież zobaczyć w telewizji - oceniła.

- Są też przypadki osób, które z powodów medycznych, bo miały np. wstrząs anafilaktyczny czy też posiadają jakąś alergię, nie mogą się szczepić przeciwko COVID-19. W tym przypadku byłabym za tym, aby funkcjonowały dla nich wyjątki, tak aby nie miały one poważnych ograniczeń chociażby w podejmowaniu pracy - podsumowała była prezes i sponsor rzeszowskich "Żurawi".

Czytaj także:
Tragedia we wrocławskiej kamienicy. "To nie był typ agresora ani bandyty"
Łaguta uważa jednak, że jego brat wciąż może trafić do Grand Prix

Komentarze (53)
avatar
Mat.UL.
18.01.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
kolejni płaskoziemcy z teoriami spiskowymi hehe durne pały. wytępić niezaszczepionych z tego sportu! 
avatar
Gekon
17.01.2022
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Kolejny raz wklejam. Jak długo były prowadzone testy z tą szczepionka? Jakie są wyniki tych testów? Czy uwzględniono negatywne skutki uboczne u osób np z nadciśnieniem, chorobami krążenia, nere Czytaj całość
avatar
DonLemon ACM and CKM
16.01.2022
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Admin ty j38@ny cenzorze! Norymberga 2.0 czeka na ciebie tak samo jak na Półtorak! Nigdy nas nie zagłuszycie! 
grzejnik
16.01.2022
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Usuwanie komentarzy w pełni, jeszcze rozumiem gdyby byl to stek wyzwisk, ale moderacja usuwa komentarze z merytorycznymi argumentami. Moze admini to tez antyszczepionkowcy? :) 
leonidaswro
16.01.2022
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
@Bolo21: Jasne! Proponuję także zrezygnować z obowiązkowych szczepień przeciw gruźlicy, polio, ospie i paru innym j fajnym zarazkom. A co z moim prawem do niezarażania mnie chorobami? 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.