Dyrektor cyklu GP: Tor w Warszawie jest nawet zbyt idealny

WP SportoweFakty / Mateusz Puka / Na zdjęciu: zawodnicy podczas testu toru na PGE Narodowym
WP SportoweFakty / Mateusz Puka / Na zdjęciu: zawodnicy podczas testu toru na PGE Narodowym

Już w piątek o godz. 17 mają odbyć się kwalifikacje przed sobotnim turniejem Grand Prix Polski na PGE Narodowym. Tor jest już po testach i wypadły one dość obiecująco. Już zdecydowano, że charakterystyka toru zostanie jednak znacząco zmieniona.

W tym artykule dowiesz się o:

Specjalnie dla nas dyrektor cyklu GP, Phil Morris zdradził, czego należy spodziewać się w piątek i sobotę w Warszawie i z skąd wynikają konieczne poprawki.

- Tor jest w świetnym stanie, być może jest nawet zbyt idealny. W najbliższych dniach postaramy się zrobić go nieco twardszym na wewnętrznej, by w ten sposób umożliwić zawodnikom efektowną jazdę po zewnętrznej. Oczywiście w sobotnich zawodach będzie to znacznie łatwiejsze ze względu na wyższy poziom zawodników - mówił Brytyjczyk tuż po wtorkowych testach juniorów.

Morris przyglądał się zawodom z perspektywy trybun i nie ingerował w sposób przygotowania nawierzchni. Szybko wyciągnął jednak swoje wnioski z obserwacji. - Byłem kilka razy na torze i widziałem, że materiał w wewnętrznej części toru jest dość przyczepny. To sprawiło, że trudno wyprzedzało się po zewnętrznej, a żużlowcy kurczowo trzymali się krawężnika - analizował.

Pełną kontrolę nad torem wciąż ma Ole Olsen, który wyciągnął wnioski z nieudanych prób i tym razem zrobił wszystko perfekcyjnie. Dodatkowo, w porównaniu do poprzednich zawodów na PGE Narodowym, zdecydowano się przedłużyć proste o dwa metry, a dzięki temu zawodnicy będą mieli więcej miejsca do zyskania większej prędkości i wyprzedzania.

ZOBACZ WIDEO Woźniak mechanikiem Zmarzlika. "Zawsze to cenne doświadczenie"

- Ole Olsen doskonale wie, co robić i jestem przekonany, że tor w piątek i sobotę będzie znakomity. Podczas wtorkowego testu chodziło przede wszystkim, by sprawdzić, czy nawierzchnia wytrzyma 15 biegów i czy nie popełniono żadnych błędów przy jego układaniu. Teraz już wiemy, że wszystko jest w porządku, więc można się zabrać za kolejną część prac i przygotować nawierzchnię do jak najbardziej widowiskowej jazdy - przekonuje Morris.

Duńczyk faktycznie ma ogromne możliwości, bo do Warszawy ściągnął cały swój najlepszy sprzęt, a po torze jeżdżą równiarki, szyny i inne maszyny, których nie mają nawet najlepsze kluby PGE Ekstraligi.

- Sprzęt Olsena jest faktycznie imponujący i jestem przekonany, że gdyby każdy klub żużlowy posiadał takie maszyny, to żużel byłby w zupełnie innym miejscu. Ole Olsen ma dzięki nim praktycznie nieograniczone możliwości dokonywania zmian w charakterystyce nawierzchni w ciągu kilkuminutowej przerwy na równanie toru. Często z tego korzystaliśmy i po ósmym wyścigu zaskakiwaliśmy zawodników, poprawiając widowiskowość wielu turniejów - chwali Olsena dyrektor cyklu Grand Prix.

Czytaj więcej:
Dziennikarka zmaga się z rakiem
Wybacz Jarek, że zwątpiłem

Komentarze (13)
avatar
Kobylak
13.05.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
@penchesz no i całe szczenście ,myślisz że ktoś chce ciebie oglondać?jakieś samouwielbienie osiedlowego kapuisia ha ha to wie cały kraj jak Polska długa i szeroka,ale beka 
avatar
Kacper.U.L
12.05.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Szok.Jutro będzie wątek,że Ekstraliga zamierza dwie a nawet trzy kolejki rozegrać na tej idealnej nawierzchni bo aż grzech tego nie wykorzystać.Pierwszy mecz Ostrów-Pacanów już startuje godz 06 Czytaj całość
avatar
Penhall
12.05.2022
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Tak samo pisali jak było pierwsze GP. Wychodząc ze stadionu powiedziałem NIGDY mnie nie zobaczą. 
avatar
Mayki
12.05.2022
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Ale jak to? Twardy przy krawężniku i przyczepny po zewnętrznej? Przecież to nie przepisowy tor. Ma być równy na całej długości i szerokości... 
avatar
kokersi
12.05.2022
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
toru nie można od razu przygotować do wyprzedzania? Perfekcyjny Olsen? "To sprawiło, że trudno wyprzedzało się po zewnętrznej, a żużlowcy kurczowo trzymali się krawężnika" Czytaj całość