Żużel. Spadkowicz przyćmił rywali. Ranking social media w 2. Lidze Żużlowej 2022

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Nie mogło być inaczej. Unia Tarnów po spadku do 2. Ligi Żużlowej pod względem zasięgów w mediach społecznościowych przyćmiła inne kluby. Trzeba jednak przyznać, że to inne kluby mogą bardziej pochwalić się swoją aktywnością.

1
/ 7

[b]

Ostatnie miejsce w 2. Lidze Żużlowej dla Texom Stali Rzeszów to przede wszystkim efekt tego, że tej ekipy nie można zobaczyć na dwóch podstawowych kanałach. Co prawda, widnieje na nich rzeszowska Stal, ale to nie ten projekt, który obecnie jest rozwijany.

Wydaje się jednak, że gdyby ekipa z Podkarpacia zdecydowała się na obecność na wszystkich kanałach, to szybko zaczęliby się piąć w górę tego rankingu. Niemniej, jeżeli nie ma pomysłu się na odpowiednie rozwijanie komunikacji, to lepiej wstrzymać się z tą aktywnością.

Liczba polubień na Facebooku: 6 337 (6. miejsce) +32 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 4,8 tys. (2. miejsce) +2 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: - (7. miejsce)  Liczba wyświetleń na Youtube: - (5. miejsce)

Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.

2
/ 7

To może być zaskoczenie. Opolanie otarli się o awans do eWinner 1. Ligi, ale pod względem ekspozycji w mediach społecznościowych, to nie wygląda najlepiej. Wydawałoby się, że OK Bedmet Kolejarz chcąc awansować musi zwrócić uwagę również na aspekty promocyjne, to jednak wyraźnie kulało i efektem tego jest przedostatnia pozycja w naszym zestawieniu.

Liczba polubień na Facebooku: 9 772 (4. miejsce) +20 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 2 tys. (5. miejsce) +33 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 1070 (5. miejsce) +4 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: - (5. miejsce)

Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.

3
/ 7

W pewnym momencie mówiło się nawet o tym, że Metalika Recycling Kolejarz Rawicz może nie wystartować w 2. Lidze Żużlowej. Ostatecznie wielkopolanie wystartują, a nawet więcej, zbudowali bardzo mocny skład. To jednak nie wszystko. Zaczyna to również całkiem interesująco wyglądać pod względem promocyjnym - spójny branding, aktywność na wszystkich popularnych kanałach i ciekawe materiały. Jeżeli Metalika Recycling Kolejarz Rawicz będzie to kontynuował, z pewnością będzie piął się w górę tego zestawienia.

Liczba polubień na Facebooku: 8 249 (5. miejsce) +21 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 1,5 tys. (7. miejsce) +200 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 2 239 (3. miejsce) +17 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: 5 732 (4. miejsce)

Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.

4
/ 7

Tutaj mamy nieco wątpliwości. Reaktywowana Polonia Piła przejęła większość kanałów po poprzednich tworach, dlatego od razu posiada naprawdę solidną historię. Jednakże nie ma pewności jak będzie ta komunikacja wyglądała w trakcie sezonu. Niemniej, to klub uznany w całej żużlowej Polsce i mają wszystko, aby budować zasięgi nie tylko w Pile i okolicach.

Liczba polubień na Facebooku: 10 940 (3. miejsce) Liczba obserwujących na Instagramie: 1,8 tys. (6. miejsce) Liczba obserwujących na Twitterze: 1 602 (4. miejsce) Liczba wyświetleń na Youtube: - (5. miejsce)

Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.

5
/ 7

Łotysze przez wiele sezonów jeździli na poziomie eWinner 1. Ligi i to widać również po zainteresowaniu ich klubem. Ponadto, zdobywają coraz większą popularność w swoim kraju i dało im to trzecie miejsce w rankingu mediów społecznościowych 2. LŻ.

W zeszłym sezonie zasypali kibiców materiałami wideo. Jednak ich jakość mimo wszystko pozostawia wiele do życzenia. Wydaje się, że Lokomotiv gdyby podszedł inaczej do komunikacji, m.in. otworzył się na polskich kibiców, to te zasięgi mogłyby być zdecydowanie większe.

Liczba polubień na Facebooku: 5 989 (7. miejsce) +11 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 2,4 tys. (4. miejsce) +33 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 438 (6. miejsce) Liczba wyświetleń na Youtube: 291 648 (1. miejsce) +338 proc. rok do roku

Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.

6
/ 7

To już uznana marka na drugoligowych torach. W zeszył roku poznaniacy zwyciężyli w tym zestawieniu, teraz musieli uznać wyższość spadkowicz z wyższej ligi. Niemniej, nie można nic zarzucić Skorpionom.

Poza kanałem Youtube, bardzo aktywnie prowadzą swoją komunikację. Może nie jest ona w pełni profesjonalna, ale jak na poziom 2. Ligi Żużlowej to zdecydowanie wybija się ponad przeciętność.

Liczba polubień na Facebooku: 12 291 (2. miejsce) +9 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 3 tys. (3. miejsce) +15 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 2 535 (2. miejsce) +12 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: 104 147 (3. miejsce) +6 proc. rok do roku

Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.

7
/ 7

Spadkowicz z eWinner 1. Ligi, a nawet klub, który niedawno występował w PGE Ekstralidze zdecydowanie przeważa nad innymi drugoligowymi zespołami pod względem zasięgów w mediach społecznościowych. Trzeba jednak przyznać, że to głównie efekt przeszłości, bowiem dynamika przyrostu fanów na przestrzeni ostatniego roku prezentuje się najgorzej w całej lidze.

Liczba polubień na Facebooku: 26 772 (1. miejsce) +1 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 11,6 tys. (1. miejsce) +2 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 5 944 (1. miejsce) +5 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: 133 191 (2. miejsce) +8 proc. rok do roku

Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.

ZOBACZ WIDEO Ważne słowa Emila Sajfutdinowa. Mówi o dużym zagrożeniu dla żużla

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (1)
avatar
Piters
1.02.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ja piernicze co za bzdura. Wy naprawdę nie macie co robić? W polubieniach na fb rzuciłbym hasło Brdy Przechlewo i zostałaby mistrzem Polski w piłce nożnej!