WP SportoweFakty / Jarosław Pabijan / Na zdjęciu: Emil Sajfutdinow kontra Bartosz Zmarzlik

Żużel. Nowa punktacja w GP zmieni układ sił? Bartosz Zmarzlik nie byłby mistrzem świata!

Mateusz Kozanecki

Jedną z planowanych zmian w przyszłorocznym cyklu GP ma być wprowadzenie nowej punktacji. Zwycięzca zawodów z urzędu otrzyma 25 pkt, drugi zawodnik - 20, trzeci - 18, czwarty - 16, a pozostali tyle, ile wywalczą na torze. To może zmienić układ sił.

BSI planuje spore zmiany w przyszłorocznym cyklu Speedway Grand Prix. Utrzymanie zapewni sobie jedynie czołowa piątka zawodników, ponadto modyfikacji ma ulec system kwalifikacji.

Wśród planowanych zmian jest także zmiana punktacji. Zwycięzca turnieju miałby dostawać 25 punktów, drugi zawodnik - 20, trzeci - 18, czwarty - 16, a pozostali według wyników osiągniętych na torze. Podobny system obowiązywał po raz ostatni w 2006 roku.

Obecnie dochodzi bowiem do sytuacji, kiedy triumfator turnieju otrzymuje mniej punktów niż np. zawodnik z czwartego miejsca.

ZOBACZ WIDEO Żużel. Magazyn Bez Hamulców: Ścisk na gorącym krześle u Ostafińskiego!

Sprawdziliśmy, jak wyglądałaby klasyfikacja tegorocznego cyklu Grand Prix, gdyby obowiązywała w nim punktacja proponowana przez BSI.

W czołówce doszłoby do tylko jednej, ale niezwykle kluczowej zmiany. Mistrzem świata zostałby nie Bartosz Zmarzlik, a Leon Madsen! Obaj mają na swoim koncie po trzy wygrane turnieje w 2019 roku. Duńczyk częściej meldował się jednak na podium - 7 razy, podczas gdy Zmarzlik uczynił to pięciokrotnie (6 razy w finale).

Według nowego systemu punktacji, Leon Madsen zakończyłby sezon z dorobkiem 175 punktów, a Zmarzlik zgromadziłby 163 "oczka". Emil Sajfutdinow tak czy inaczej wywalczyłby brąz.

W klasyfikacji doszłoby jeszcze do trzech zmian, ale nie miałyby one wpływu na końcowe rozstrzygnięcia. Niels Kristian Iversen zamieniłby się miejscami z Matejem Zagarem, Janusz Kołodziej zająłby 12. lokatę, a Roberta Lamberta nieznacznie wyprzedziłby Max Fricke.

Zmiany nie zostały jeszcze oficjalnie zatwierdzone, wiele wskazuje jednak na to, że wejdą one w życie i od sezonu 2020 obowiązywać będzie nowy system punktacji, premiujący zawodników startujących regularnie w finale.

Klasyfikacja Grand Prix 2019 według nowej punktacji:

Lp. Zawodnik GP 2019 (pkt/miejsce) Nowa punktacja
1. Leon Madsen 130 / 2. 175
2. Bartosz Zmarzlik 132 / 1. 163
3. Emil Sajfutdinow 126 / 3. 142
4. Fredrik Lindgren 105 / 4. 122
5. Martin Vaculik 95 / 5. 107
6. Maciej Janowski 87 / 6. 104
7. Jason Doyle 84 / 7. 91
8. Patryk Dudek 79 / 8. 91
9. Niels K. Iversen 77 / 10. 89
10. Matej Zagar 78 / 9. 88
11. Artiom Łaguta 76 / 11. 76
12. Janusz Kołodziej 57 / 14. 68
13. Antonio Lindbaeck 63 / 12. 63
14. Tai Woffinden 60 / 13. 60
15. Max Fricke 36 / 16. 41
16. Robert Lambert 39 / 15. 39
17. Mikkel Michelsen 15 / 17. 15
18. Bartosz Smektała 10 / 18. 10
19. Oliver Berntzon 7 / 19. 7
20. Adrian Miedziński 6 / 20. 6
21. Charles Wright 5 / 21. 5
22-23. Vaclav Milik 4 / 22-23. 4
22-23. Maksym Drabik 4 / 22-23. 4
24-25. Matic Ivacic 2 / 24-25. 2
24-25. Jacob Thorssell 2 / 24-25. 2
26. Martin Smolinski 1 / 26. 1
27-28. Zdenek Holub 0 / 27-28. 0
27-28. Kai Huckenbeck 0 / 27-28. 0
Pokaż całą tabelę

Czytaj także:
Maksymalny Leon Madsen dołączył do legend
Oficjalnie: poznaliśmy rezerwowych cyklu Grand Prix!
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

< Przejdź na wp.pl