Sukces norweskich bliźniaczek w Val di Fiemme

Getty Images / Kevin Voigt/DeFodi Images / Na zdjęciu: Lotta Udnes Weng
Getty Images / Kevin Voigt/DeFodi Images / Na zdjęciu: Lotta Udnes Weng

Norweskie bliźniaczki Lotta Udnes Weng i Tiril Udnes Weng zajęły dwa pierwsze miejsca w sprincie w Val di Fiemme w ramach Tour de Ski. Trzecie miejsce zajęła kolejna Norweżka, Mathilde Myhrvold.

W piątek biegacze narciarscy przenieśli się do Val di Fiemme, gdzie zakończy się rywalizacja w ramach Tour de Ski. W rywalizacji kobiet wystartowały zaledwie 44 zawodniczki. Brakowało Polek, które zaczęły kluczową fazę przygotowań do mistrzostw świata juniorek i U-23 w narciarstwie klasycznym.

Nieoczekiwanie najszybciej w eliminacjach pobiegła Niemka Laura Gimmler, która jednak odpadła w czwartym ćwierćfinale, gdzie lepsze od niej były Maja Dahlqvist i Kerttu Niskanen. Niemka zajęła przez to miejsce poza czołową dwunastką.

Zdecydowanie szybszy był pierwszy półfinał, gdzie najsłabsza Nadine Faehndrich przybiegła o niemal 4 sekundy wolniej od Mathilde Myhrvold, która wygrała drugi półfinał. Wobec tego do finału awansowały cztery zawodniczki z tego biegu. Łącznie w finale uplasowały się trzy Norweżki i po jednej reprezentantce Niemiec, Czech i Finlandii.

W finale cała szóstka biegła od początku razem, a ton nadawała Katharina Hennig. Reszta jednak trzymała się blisko Niemki. Ta straciła prowadzenie na ostatniej prostej. Dwa pierwsze miejsca zajęły siostry bliźniaczki z Norwegii - Lotta Udnes Weng i Tiril Udnes Weng. Trzecia była kolejna Norweżka, Mathilde Myhrvold.

Wyniki sprintu kobiet:

#ZawodniczkaKrajCzas
1. Lotta Udnes Weng Norwegia 3:06.4 m.
2. Tiril Udnes Weng Norwegia +0.35 s.
3. Mathilde Myhrvold Norwegia +0.67 s.
4. Katharina Hennig Niemcy +0.83 s.
5. Krista Parmakoski Finlandia +1.29 s.
6. Tereza Beranova Czechy +2.55 s.

Czytaj także:
Bukmacherzy pewni. To będzie bitwa
Najlepszy występ Polki od trzech lat

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: przypatrz się dobrze! Wiesz, kto pomagał gwieździe tenisa?

Źródło artykułu: WP SportoweFakty