Bolid Guanyu Zhou koziołkował zaraz po starcie GP Wielkiej Brytanii, po tym jak w maszynę Chińczyka trafił George Russell. Następnie samochód Alfy Romeo sunął po asfalcie przez kilkaset metrów, aż odbił się od barier ochronnych i uderzył w płot, spadając w szczelinę pomiędzy bandami a ogrodzeniem.
Chociaż 23-latek wyszedł z karambolu bez szwanku, to śledztwo ws. wydarzeń z Silverstone wszczęła już FIA. Eksperci ds. bezpieczeństwa chcą dokładnie zbadać, co wydarzyło się podczas karambolu i czy niektóre systemy mogły zadziałać lepiej.
Okazuje się, że również Alfa Romeo chce dokładnie przeanalizować model C42 po wypadku - podał "The Race". Inżynier Xevi Pujolar poinformował, że w Hinwil ruszyła już "wewnętrzna procedura", która ma przynieść odpowiedzi na kluczowe pytania.
ZOBACZ WIDEO: #dziejewsporcie: tak wyglądają wakacje reprezentanta Polski
Szwajcarzy mają problem, bo wskutek wypadku zmiażdżeniu uległa pokrywa silnika oraz przestrzeń tuż za głową kierowcy, gdzie znajduje się m.in. airbox. Tymczasem, zgodnie z regulaminem F1, ten element powinien wytrzymać tego typu uderzenie. Jest to sprawdzane podczas obowiązkowych testów zderzeniowych FIA.
"Ostatni raz, z tego co pamiętam, gdy doszło do zniszczenia tej części bolidu, miało to miejsce na Nurburgringu w roku 1999, gdy wypadek miał Pedro Diniz. Przeskoczył wtedy nade mną, a tamte zdarzenia doprowadziły do bardziej rygorystycznych testów zderzeniowych" - przypomniał na Twitterze Alex Wurz, były kierowca F1 i szef Stowarzyszenia Kierowców F1 (GPDA).
Wurz chce poruszyć ten temat w rozmowie z prezydentem Mohammedem ben Sulayemem. "Proszę zobaczyć skrzynkę pocztową, mamy więcej pracy do wykonania" - zwrócił się Austriak do prezydenta FIA.
Gdyby FIA postanowiła zareagować i zmienić przepisy, powołując się na kwestie bezpieczeństwa, mogłoby to oznaczać spory problem dla Alfy Romeo. Niewykluczone, że stajnia z Hinwil musiałaby przeprojektować swój bolid.
Last time (as far as i remember) an @F1 roll hub collapsing was with Pedro Diniz, Nurburgring 99 (jumping over me) This led to stricter crash tests, requested by GPDA, swiftly executed/ implemented by @FIA . Dear Mister President pls check your inbox, we got (more) work to do pic.twitter.com/IsxIg7D209
— alex wurz (@alex_wurz) July 5, 2022
Czytaj także:
Finansował szpiegów na Wyspach. Teraz myśli o powrocie do F1
"Ludzie krzyczeli". Opisała wrażenia z trybun po koszmarnym wypadku