Wątpliwości ws. strategii Ferrari. Czy to była dobra decyzja?

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Carlos Sainz
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Carlos Sainz

Po GP Francji znów sporo mówi się o strategii Ferrari. Włosi zepsuli pit-stop Carlosa Sainza, a gdy Hiszpan w końcówce wdrapał się na trzecie miejsce, został ponownie wezwany do mechaników. Czy taka taktyka była właściwa?

W tym artykule dowiesz się o:

Carlos Sainz ruszał do GP Francji z dziewiętnastej pozycji, co miało związek z karą za wymianę silnika. Hiszpan był jednak w stanie odzyskiwać kolejne pozycje, ale wiele zmieniła neutralizacja po wypadku Charlesa Leclerca na 18. okrążeniu. 27-latek zjechał na pit-stop, w trakcie którego niemal wszystko nie ułożyło się po myśli kierowcy Ferrari.

Mechanicy włoskiej ekipy mieli problem z wymianą kół, przez co jego postój się przedłużył, a następnie Sainz wyjechał tuż przed koła Alexandra Albona. Niewiele brakowało, a w alei serwisowej doszłoby do kolizji pomiędzy tymi kierowcami. Dlatego reprezentant Ferrari otrzymał zasłużone 5 s kary.

Pomimo zamieszania w pit-lane, Carlos Sainz dalej imponował tempem i w końcówce wyścigu awansował na trzecie miejsce po ostrej walce z Sergio Perezem. W tym samym czasie... zespół wezwał go na kolejny pit-stop. - Nie teraz! - krzyczał przez radio Hiszpan.

ZOBACZ WIDEO: #dziejewsporcie: tak wyglądają wakacje reprezentanta Polski

Kierowca Ferrari po chwili zameldował się jednak u mechaników i spadł z trzeciego miejsca na dziewiąte. Ponownie wziął się za wyprzedzanie rywali i ostatecznie finiszował jako piąty. - Wyprzedzenie Pereza było ciężkie, bo Red Bull miał imponującą prędkość na prostych w ten weekend. Musiałem wymyślić jakieś inne miejsce na ten manewr - powiedział Sainz, cytowany przez motorsport.com.

- To było frustrujące, że nie byliśmy w stanie dojechać do mety na tym zestawie opon, ale były już na limicie - dodał kierowca Ferrari, który wierzy, że strategia dobrana przez zespół była właściwa.

- Jestem pewien, że gdy pokazują mi dane dotyczące opon i ich zużycia, to nie dotrwałyby one do końca wyścigu. Muszę ufać liczbom w takiej sytuacji, bo na tym opieramy naszą strategię. Jestem pewien, że Ferrari chciało jak najlepiej. Oczywiste jest jednak to, że gdy walczysz o trzecie miejsce po starcie z końca stawki, to zjechanie na pit-stop jest ostatnią rzeczą o jakiej myślisz. Zwłaszcza mając jeszcze do odbycia karę 5 s - stwierdził Sainz.

Hiszpan przyznał, że rozumie "bezpieczne rozwiązanie" ze strony Ferrari, jakim był dodatkowy pit-stop w samej końcówce wyścigu. Równocześnie Sainz stara się patrzeć na pozytywy GP Francji. - Przebić się w okolice podium po zepsutym pit-stopie, trudnym pierwszym przejeździe i zyskaniu niewielkiej liczby pozycji po starcie, mając jeszcze karę, to sukces. Nie mogę narzekać - ocenił.

- W wyścigu mieliśmy kilka przeciwności, kilka wielkich pojedynków. Miałem sporo frajdy. Mogłem też wyczuć, jak ten bolid zachowuje się w brudnym powietrzu jadąc za innymi samochodami. Wyciągnąłem z tego cenną lekcję - podsumował.

Czytaj także:
"To nie ma sensu". Charles Leclerc wściekły
Ferrari tłumaczy wypadek Charlesa Leclerca. Zespół nie ma wątpliwości

Komentarze (2)
avatar
Norat
25.07.2022
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
To właśnie stratedzy Ferrari odpowiadają za kompletną porażkę w wyścigu.Leclerca trzeba było natychmiast po Verstappenie ściągnąć na zmianę opon a nie trzymać go na torze na zużytych.Natomiast Czytaj całość
avatar
Arktur
25.07.2022
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
"Strategia Ferrari" to chyba jakiś nowy oksymoron :D 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.