Porównywanie czasów okrążeń utrudniał fakt, że podczas piątkowych zawodów zespoły otrzymały do dyspozycji prototypowe ogumienie Pirelli, znacznie różniące się charakterystyką od tegorocznych opon. Jeszcze na pół godziny przed końcem sesji pierwszy Hamilton tracił do Vettela zaledwie 0,009 sek, jednak w tym czasie to Brytyjczyk miał w swym samochodzie bardziej miękką - oznaczoną pomarańczowym kolorem - mieszankę. Kierowca Red Bull Racing miał z kolei standardowe, twarde ogumienie.
Problemy dotknęły Kimiego Raikkonena, który stracił wiele czasu na torze z powodu kłopotów z jednostką napędową. Fin kilkukrotnie wyjeżdżał z alei serwisowej, jednak szybko wracał do swoich mechaników, narzekając na pracę silnika Renault. Szczególnie z kamer pokładowych było słychać podejrzane i wątłe dźwięki bolidu stajni z Enstone. Drugi z reprezentantów Lotus F1 Team, Francuz Romain Grosjean zakończył poranny program z siódmym czasem, przejeżdżając 33 okrążenia.
Nieco w tyle (o około pół sekundy) pozostawał walczący o tytuł Fernando Alonso. Hiszpan raz po raz powtarza, że bieżący weekend jest dla niego najważniejszym w karierze. Nie jest jednak tajemnicą, że w przeważającej części kończącego się sezonu dyspozycja bolidu Ferrari nie napawała i ciągle nie napawa przesadnym optymizmem, a trzynastopunktowa strata do Vettela utrudniała kierowcy z Oviedo misję wywalczenia trzeciego mistrzostwa świata. Zespołowy partner Alonso - Felipe Massa, odnotował szósty czas.
Po raz kolejny rozczarowywali kierowcy Mercedes GP, szczególnie kończący swą bogatą karierę w Formule 1 Michael Schumacher, długo okupujący pozycje w dolnej połowie drugiej dziesiątki. Nico Rosberg nie radził sobie o wiele lepiej i z reguły notował tylko delikatnie szybsze czasy okrążeń. Z niezbyt dobrej strony prezentował się także Sauber F1 Team. Po uporządkowaniu spraw związanych z przyszłorocznym składem kierowców, szwajcarska stajnia musiała się skupić na trudach przygotowań do ostatniego, wymagającego wyścigu obecnego sezonu.
W pierwszym treningu już tradycyjnie wystąpiła dwójka kierowców testowych słabszych ekip. Najlepszy Valtteri Bottas z Williams F1 Team ukończył sesję na trzynastym miejscu - trzy pozycje za etatowym kierowcą brytyjskiej stajni, Pastorem Maldonado.
M. | Kierowca | Zespół | Czas/Strata |
---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | McLaren | 1:14,131 sek |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull | +0,009 |
3. | Mark Webber | Red Bull | +0,067 |
4. | Jenson Button | McLaren | +0,086 |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | +0,261 |
6. | Felipe Massa | Ferrari | +0,585 |
7. | Romain Grosjean | Lotus | +0,588 |
8. | Paul di Resta | Force India | +0,607 |
9. | Pastor Maldonado | Williams | +0,884 |
10. | Nico Hulkenberg | Force India | +0,919 |
11. | Michael Schumacher | Mercedes | +0,983 |
12. | Kamui Kobayashi | Sauber | +1,124 |
13. | Sergio Perez | Sauber | +1,265 |
14. | Valtteri Bottas* | Williams | +1,282 |
15. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | +1,456 |
16. | Kimi Raikkonen | Lotus | +1,570 |
17. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | +1,917 |
18. | Nico Rosberg | Mercedes | +2,184 |
19. | Giedo van der Garde* | Caterham | +2,329 |
20. | Timo Glock | Marussia | +2,375 |
21. | Witalij Pietrow | Caterham | +2,486 |
22. | Charles Pic | Marussia | +3,103 |
23. | Pedro de la Rosa | HRT | +3,547 |
24. | Narain Karthikeyan | HRT | +3,764 |
*kierowcy testowi, biorący udział wyłącznie w 1. treningu