Daniel Obajtek zyskuje dzięki Robertowi Kubicy. Dane nie pozostawiają wątpliwości

WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Daniel Obajtek (po lewej) i Robert Kubica
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Daniel Obajtek (po lewej) i Robert Kubica

Robert Kubica wraca do Formuły 1 przy wsparciu Orlenu. Wizerunkowo zyskuje na tym prezes płockiego koncernu. Od końca listopada do końca stycznia w mediach pojawiło się ponad 1,3 tys., w których Daniel Obajtek został wspomniany w kontekście F1.

Pod koniec listopada Orlen oficjalnie potwierdził, że został nowym partnerem Williamsa w Formule 1, co było związane z wcześniejszym podpisaniem kontraktu z Robertem Kubicą. Od tego momentu w mediach częściej można zobaczyć Daniela  Obajtka. Prezes płockiego koncernu bardzo chętnie zabiera głos w sprawie "największego sponsoringu w historii Polski", jak określił to niedawno prezes.

Alonso zamierza śledzić losy Kubicy. Czytaj więcej! 

W sposób symboliczny współpracę Orlenu z Williamsem zainaugurowano w miniony wtorek, kiedy to w Warszawie odbyła się konferencja prasowa z udziałem Obajtka i Kubicy. Na niej prezes Orlenu podarował krakowianinowi kask i określił go mianem "dumy narodowej". Kierowca zrewanżował się prezentem w postaci kierownicy i słowami o tym, że prowadzenie takiej firmy jak Orlen jest trudniejsze niż jazda samochodem F1.

"Presserwis" postanowił dokonać analizy tego, ile publikacji pojawiło się w mediach na temat Obajtka w kontekście wspierania Williamsa. Dane są imponujące. Od 29 listopada do 31 listopada tych publikacji było ponad 1,3 tys. Najczęściej pojawiały się one na stronach internetowych (910). Rzadziej w prasie (76), radiu (68) i telewizji (60).

ZOBACZ WIDEO Prezes PKN Orlen uspokaja kibiców. "Nie wycofamy się ze sponsoringu sportu"

Współpraca Orlenu z Williamsem budzi spore zainteresowanie mediów, czego najlepszym dowodem jest, że we wspomnianym wcześniej okresie pojawiło się aż 8,5 tys. publikacji na ten temat. Z tego aż 4,9 tys. w mediach społecznościowych.

- Można powiedzieć, że Daniel Obajtek w pewnym sensie wchodzi w buty promotora, czyli osoby, która w świecie sportu jest twarzą organizowanych imprez, dlatego naturalne jest, że wpływa to znacząco na jego wizerunek. Dla jego marki osobistej jest to dobra sytuacja, ponieważ wzrasta jego rozpoznawalność i pozycja - powiedział na łamach press.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Red Bull chce wrócić na tron. Czytaj więcej! 

Obajtek stery w Orlenie objął przed rokiem. To on stoi za odważnymi decyzjami, do których zaliczyć nie tylko rozpoczęcie współpracy z Williamsem, ale też rozpoczęcie procesu przejęcia Grupy Lotos. Wcześniej Obajtek zajmował stanowisko prezesa spółki Energa SA. W latach 2006-2015 był wójtem gminy Pcin.

Umowa Orlenu z Williamsem została podpisana w formie 1+1. Oznacza to, że po sezonie 2019 może ona zostać przedłużona po spełnieniu określonych warunków przez każdą ze stron. W przypadku tego typu porozumień, często zawiera się w nich tzw. klauzule wydajności. Uzależniają one kontynuowanie współpracy w zależności od wyników zespołu czy kierowcy.

Komentarze (6)
konwicjusz
4.02.2019
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Dajcie małemu J/dżonemu 12zł i niech już się nie udziela....
Z prostego wyliczenia wynika, że gdyby Orlen włożył cały sponsoring Williamsa tylko w paliwo to przeciętny klient dopłaci do litra..
Czytaj całość
avatar
jonny
4.02.2019
Zgłoś do moderacji
0
3
Odpowiedz
Prezes zyskuje , Kubica zyskuje , a my tracimy i płacimy.