Pod koniec listopada Orlen oficjalnie potwierdził, że został nowym partnerem Williamsa w Formule 1, co było związane z wcześniejszym podpisaniem kontraktu z Robertem Kubicą. Od tego momentu w mediach częściej można zobaczyć Daniela Obajtka. Prezes płockiego koncernu bardzo chętnie zabiera głos w sprawie "największego sponsoringu w historii Polski", jak określił to niedawno prezes.
Alonso zamierza śledzić losy Kubicy. Czytaj więcej!
W sposób symboliczny współpracę Orlenu z Williamsem zainaugurowano w miniony wtorek, kiedy to w Warszawie odbyła się konferencja prasowa z udziałem Obajtka i Kubicy. Na niej prezes Orlenu podarował krakowianinowi kask i określił go mianem "dumy narodowej". Kierowca zrewanżował się prezentem w postaci kierownicy i słowami o tym, że prowadzenie takiej firmy jak Orlen jest trudniejsze niż jazda samochodem F1.
"Presserwis" postanowił dokonać analizy tego, ile publikacji pojawiło się w mediach na temat Obajtka w kontekście wspierania Williamsa. Dane są imponujące. Od 29 listopada do 31 listopada tych publikacji było ponad 1,3 tys. Najczęściej pojawiały się one na stronach internetowych (910). Rzadziej w prasie (76), radiu (68) i telewizji (60).
ZOBACZ WIDEO Prezes PKN Orlen uspokaja kibiców. "Nie wycofamy się ze sponsoringu sportu"
Współpraca Orlenu z Williamsem budzi spore zainteresowanie mediów, czego najlepszym dowodem jest, że we wspomnianym wcześniej okresie pojawiło się aż 8,5 tys. publikacji na ten temat. Z tego aż 4,9 tys. w mediach społecznościowych.
- Można powiedzieć, że Daniel Obajtek w pewnym sensie wchodzi w buty promotora, czyli osoby, która w świecie sportu jest twarzą organizowanych imprez, dlatego naturalne jest, że wpływa to znacząco na jego wizerunek. Dla jego marki osobistej jest to dobra sytuacja, ponieważ wzrasta jego rozpoznawalność i pozycja - powiedział na łamach press.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
Red Bull chce wrócić na tron. Czytaj więcej!
Obajtek stery w Orlenie objął przed rokiem. To on stoi za odważnymi decyzjami, do których zaliczyć nie tylko rozpoczęcie współpracy z Williamsem, ale też rozpoczęcie procesu przejęcia Grupy Lotos. Wcześniej Obajtek zajmował stanowisko prezesa spółki Energa SA. W latach 2006-2015 był wójtem gminy Pcin.
Umowa Orlenu z Williamsem została podpisana w formie 1+1. Oznacza to, że po sezonie 2019 może ona zostać przedłużona po spełnieniu określonych warunków przez każdą ze stron. W przypadku tego typu porozumień, często zawiera się w nich tzw. klauzule wydajności. Uzależniają one kontynuowanie współpracy w zależności od wyników zespołu czy kierowcy.
Z prostego wyliczenia wynika, że gdyby Orlen włożył cały sponsoring Williamsa tylko w paliwo to przeciętny klient dopłaci do litra.. Czytaj całość