F1. Łukasz Kuczera: Robert Kubica układa puzzle. Cały obraz wyłoni się w drugiej połowie grudnia (komentarz)

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / BMW / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / BMW / Na zdjęciu: Robert Kubica
zdjęcie autora artykułu

Robert Kubica od kilku tygodni o swoich negocjacjach opowiadał, jak o układaniu puzzli. Jeden z ważniejszych elementów ułożony został w czwartek. Jednak na oficjalne wieści, co z Kubicą w F1, należy poczekać do drugiej połowy grudnia.

Pogodzenie interesów kilku stron nie jest zadaniem łatwym. A tak jest w przypadku Roberta Kubicy i jego planów na rok 2020. W grę wchodzą bowiem konkurencyjni producenci samochodów (BMWMercedes czy Ferrari), różni sponsorzy (Orlen, BWT) oraz zespoły (Racing Point czy Haas). Dlatego nieprzypadkowo kilkukrotnie o negocjacjach mówił jak o układaniu puzzli.

- Trwa to dłużej niż myślałem. Zakładałem, że o tej porze roku już będę wiedział, co mnie czeka w kolejnym - mówił nie tak dawno Kubica.

Czytaj także: Robert Kubica dziękuje BMW za szansę

- Mam nadzieję, że te wszystkie puzzle zostaną ułożone wkrótce i będzie można ogłosić, co będę robić. Mój program wyścigowy zależy wyłącznie ode mnie, w 100 proc. Podobnie jak i kwestia pracy w F1, choć w tym przypadku Orlen też jest stroną umowy - dodawał przed GP Abu Zabi (czytaj więcej o tym TUTAJ).

ZOBACZ WIDEO: Orlen z Robertem Kubicą także poza Williamsem. "Mamy plany. Będziemy dalej w F1"

Ten najważniejszy element został potwierdzony w czwartek - Kubica pojawi się na testach DTM w hiszpańskim Jerez. Nie jest to żadne zaskoczenie, bo 34-latek puszczał oko w kierunku niemieckiej serii od co najmniej kilku tygodni. Wiemy jednak, że na Polaka postawiło BMW, co automatycznie oznacza brak opcji jazdy w Audi, a to właśnie z tym zespołem łączono początkowo Kubicę.

Nie oznacza to jednak, że można już ze 100 proc. pewnością stwierdzić, że Kubica w roku 2020 będzie jeździć w BMW. Zespół chce najpierw sprawdzić Polaka. Kontraktu nie podpisano, ale wydaje się to być formalnością. Zwłaszcza jeśli przypomnimy sobie testy za kierownicą Mercedesa w roku 2013 i kręcone przez krakowianina rekordowe czasy.

Dlatego kibice muszą się jeszcze uzbroić w cierpliwość. Dopiero po testach DTM może dojść do finalizacji spraw kontraktowych Kubicy w F1. Obie sprawy są bowiem ściśle powiązane. Orlen ma podążyć za krakowianinem w królowej motorsportu i wybrać ten zespół, który wskaże kierowca. Wiele wskazuje na to, że będzie to Racing Point (czytaj więcej o tym TUTAJ).

Wynika to z faktu, że firma BWT, będąca sponsorem Racing Point w F1, promuje się również poprzez DTM. Austriacy i charakterystyczny dla nich kolor różowy jest dobrze znany kibicom niemieckiej serii wyścigowej i Polacy powinni się do niego przyzwyczajać.

Wielu kibiców może być zaskoczonych, jeśli Kubica wyląduje ostatecznie w Racing Point, a nie w Haasie. W końcu w tym pierwszym zespole ma niewielkie szanse na powrót do stawki F1 w roku 2021. Umowa Lance'a Strolla jest ważna bezterminowo, Sergio Perez podpisał kontrakt do końca sezonu 2022. Za to w Haasie Romain Grosjean i Kevin Magnussen mają porozumienia tylko na rok 2020.

Być może rację miał Christian Danner twierdząc w niemieckiej telewizji, że Polak definitywnie skończył z regularną jazdą w F1 (czytaj więcej o tym TUTAJ). A może po prostu, krakowianin nie wierzy w projekt Haasa. Przypomnijmy, że Amerykanie w tym roku wyprzedzili jedynie Williamsa. Bez Kubicy na pokładzie ich perspektywy na przyszłość wyglądają równie ponuro. Trudno bowiem oczekiwać, aby furorę w symulatorze zrobił 23-letni Pietro Fittipaldi, który ma wręcz zerowe doświadczenie w F1.

- Nigdy nie mów nigdy - powiedział Kubica zapytany o możliwy powrót do F1 w sezonie 2021. Może się bowiem okazać, że w roku 2020 za kierownicą konkurencyjnego Racing Point kierowca z Polski kilkukrotnie błyśnie w treningach F1 i otworzy mu to więcej furtek niż związek z Haasem. Zwłaszcza że Kubica i Orlen dążą do podpisania z ekipą kontraktu 1+1, takiego który zapewni elastyczność obu stronom.

Czytaj także: Fittipaldi czeka na decyzję Kubicy. Chce zostać w Haasie

Być może na koniec 2020 roku otworzą się oczy szefom niektórych ekip, chociażby Haasowi, który nie był zdeterminowany kontraktować Kubicę jako kierowcę etatowego. Wolał bowiem Grosjeana i Magnussena. Może słabe wyniki w kolejnym sezonie uzmysłowią Guntherowi Steinerowi jaki błąd popełnił.

Łukasz Kuczera

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Czy Robert Kubica wróci jeszcze do regularnego ścigania w F1?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (7)
avatar
zbych22
6.12.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Kuczera jest chyba totumfackim Kołodziejczyka bo chyba jest najpłodniejszym "dziennikarzem" Sportowych Faktów.  
avatar
grzesb
6.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Co to ma wspólnego ze sportem ?  
avatar
Rower Kibica
6.12.2019
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
To na tej fotografii układają puzzle? Skąd można pobrać tę grę?  
avatar
Ralf_S
6.12.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
W sumie nie jest powiedziane, że Lance Stroll będzie jeździł w RP do emerytury. Tym bardziej, że ewidentnie widać jego znudzenie F1. Jego ojciec jest biznesmenem, więc może przestać tolerować k Czytaj całość