W roku 2021 w Formule 1 dojdzie do rewolucji technicznej i finansowej. W życie wejdą nowe przepisy, które regulować będą zasady budowy pojazdów. Ich aerodynamika ma być mniej skomplikowana, co ma przyczynić się do wyrównania stawki i stworzyć ciekawsze widowiska.
Nowe przepisy mają też jednak swoje wady, o czym alarmuje Racing Point. - Podchodzimy do tego tematu z dwóch stron. Przedstawiona przez F1 koncepcja jest możliwa do wykonania, ale myślę, że pewne rozwiązania wymagają dopracowania. Tak, aby odzwierciedlić to, czego pragniemy - powiedział w "Motorsport Magazin" Andrew Green, dyrektor techniczny zespołu.
Czytaj także: Niewinny żart z Roberta Kubicy
Wygląd samochodu F1 w roku 2021 został przedstawiony pod koniec października (czytaj więcej o tym TUTAJ). Może się on jednak minimalnie zmienić wskutek konsultacji z zespołami, bo finalne przepisy nie zostały jeszcze podpisane przez zespoły F1.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: bramkarz-gapa! Stał jak wryty, a rywal sprytnie go załatwił
Green nie ma wątpliwości, że kierowcom zmiany wprowadzone przez F1 mogą się nie podobać. - Obszar wokół przedniego skrzydła jest zbyt mocno ograniczony. Będzie to mieć ogromny wpływ na prowadzenie samochodu. Stanie się ono bardzo trudne. Zaryzykuję nawet tezę, że pojazd pod względem aerodynamicznym będzie niespójny i niestabilny - dodał.
Teoretycznie nowe regulacje mają wyrównać poziom F1, ale Green nie jest co do tego przekonany. - Największe zespoły mogą się szykować do rewolucji w przepisach już teraz. My nie jesteśmy w stanie tego zrobić, bo nie mamy takiej gotówki. Można to podsumować tak, że duże ekipy mają przewagę, bo są... duże - podsumował Green.
Czytaj także: BMW zaprezentowało skład w DTM na sezon 2020
Niewykluczone, że w przygotowaniach do rewolucji w F1 ekipie z Silverstone pomoże Robert Kubica. Polak łączony jest z rolą rezerwowego i występami w piątkowych treningach F1 w sezonie 2020. Oficjalnie przyszłość Kubicy poznamy na początku przyszłego roku. Etatowymi kierowcami Racing Point są Lance Stroll oraz Sergio Perez.