F1: Renault zmarnowało 15 mln funtów. Inwestycje w fabrykę nie dały efektów w postaci lepszych wyników

15 mln funtów zainwestowało Renault w rozwój swojej fabryki F1 w ostatnich miesiącach. Mimo to, nie przyniosło to spodziewanych rezultatów i poprawy sytuacji zespołu. Francuzi zakończyli ostatnią kampanię na piątym miejscu.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Nico Hulkenberg za kierownicą Renault Materiały prasowe / Renault / Na zdjęciu: Nico Hulkenberg za kierownicą Renault
Renault zajęło czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów F1 w roku 2018 i liczyło na dalsze postępy. Zwłaszcza że w fabryce w Enstone doszło do znaczących zmian, którymi zarządzał Marcin Budkowski. Nie przyniosły one jednak spodziewanych rezultatów, bo ekipa z trudem zajęła piątą pozycję w minionym sezonie.

- Wygląda na to, że czegoś nam brakowało, jeśli chodzi o przywództwo techniczne. Nie byliśmy w stanie wykorzystać wszystkich zasobów, jakie zgromadziliśmy w fabryce - powiedział "Motorsportowi" Cyril Abiteboul, szef Renault.

Czytaj także: Prezentacja Alfy Romeo zaplanowana na 19 lutego

Francuz podkreślił, że Renault poczyniło największe inwestycje spośród wszystkich zespołów F1 w ostatnich miesiącach. - Dużo rozmawiamy o liczbach. W Enstone pracuje już 750 osób. To spory progres. Inwestycje zresztą były ogromne, ich wartość sięgnęła 15 mln funtów - dodał Abiteboul.

ZOBACZ WIDEO F1. Czy Robert Kubica ma szansę na udział w wyścigu w sezonie 2020? Ekspert rozwiewa wątpliwości

Jedną z kluczowych decyzji Budkowskiego i Abiteboula po zakończeniu sezonu 2019 było zwolnienie Nicka Chestera, jednej z wiodących postaci departamentu technicznego. W jego miejsce ściągnięto Pata Fry'a z McLarena.

- Czuliśmy, że nie mamy odpowiedniego lidera, jeśli chodzi o dział techniczny. Brakowało tam silnej ręki. To doprowadziło do transferu Pata - wyjaśnił Abiteboul.

Czytaj także: Aston Martin opuszcza DTM. Co to oznacza dla Kubicy?

W roku 2020 Francuzi nie mogą powtórzyć tak słabych wyników. Choćby z tego względu, że ściągnęli w swoje szeregi Daniela Ricciardo, któremu obiecali możliwość walki o czołowe lokaty F1. Jeśli zespół z Enstone nie zanotuje progresu, to Australijczyk może odejść z Renault.

Czy Renault poprawi swoje wyniki w sezonie 2020?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×