Wyścig F1 w nocy. "To idealny czas"

Materiały prasowe / Formula 1 / Na zdjęciu: tor F1 w Las Vegas
Materiały prasowe / Formula 1 / Na zdjęciu: tor F1 w Las Vegas

Formuła 1 potwierdziła organizację GP Las Vegas począwszy od sezonu 2023. Wyścig rozegrany zostanie w sobotę, a nie w niedzielę, co może być zaskoczeniem dla fanów F1. Jeszcze większą niespodzianką jest godzina rozpoczęcia rywalizacji.

W tym artykule dowiesz się o:

W nocy ze środy na czwartek czasu polskiego Formuła 1 potwierdziła zawarcie umowy na organizację GP Las Vegas począwszy od sezonu 2023. Kierowcy rywalizować będą w najbardziej eksluzywnej części miasta, słynącej z kasyn, hoteli i wieżowców Las Vegas Strip. Do wyścigu w tej lokalizacji dojdzie pod koniec listopada.

Po raz pierwszy od sezonu 1985, kiedy to w sobotę rozgrywano GP RPA, królowa motorsportu odeszła od niedzielnego terminu wyścigu. Jednak na tym nie koniec. Kierowcy F1 ruszą do rywalizacji w Las Vegas o godz. 22.00 czasu lokalnego, tak by publiczność w Azji i Europie mogła śledzić ich poczynania o dogodnej porze.

- To idealny czas na takie wydarzenie. Formuła 1 nie może być statyczna - powiedział Stefano Domenicali, szef królowej motorsportu, pytany o powody tak nietypowej godziny wyścigu.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: niespodziewana scena na treningu Nadala. Co za gest!

Właściciele F1 mają świadomość tego, że ze względu na funkcjonujące w Las Vegas kasyna, miasto żyje nocą i dźwięk bolidów na eksluzywnych ulicach nie będzie stanowić problemu. - Gdybyśmy zaczynali w sobotę o godz. 15.00, to byłby błąd. Musimy być elastyczni. Nadszedł moment, by pokazać, że jesteśmy gotowi rozgrywać takie show o właściwej porze - wyjaśnił Domenicali, cytowany przez motorsport.com.

- Nie widzę żadnego problemu z tą godziną. Popatrzcie, że to idealne rozwiązanie, bo wtedy w Europie będzie poranek, więc ta publika też zobaczy wyścig. Mogliśmy nawet zrobić GP Las Vegas w środku nocy, a każdy i tak chciałby śledzić tę rywalizację - dodał szef F1.

Przedstawiciele F1 nie zdradzili na jak długi okres podpisano umowę ws. organizacji GP Las Vegas. Wiadomo jednak, że królowa motorsportu chce uczynić z tych zawodów swój flagowy produkt. Nieprzypadkowo wybrano, aby kierowcy rywalizowali w najbardziej prestiżowej części miasta.

Dodanie GP Las Vegas do kalendarza wynika z faktu, że Formuła 1 przeżywa istny boom w Stanach Zjednoczonych. W maju dojdzie do pierwszego w historii GP Miami, coraz większym zainteresowaniem cieszy się też GP USA w teksańskim Austin.

Czytaj także:
Nie tak to miało wyglądać. Rośnie frustracja George'a Russella
Przyjaciel Władimira Putina przemówił. Powstanie rosyjska F1?

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.