Oferta podbita do 650 mln euro! Niemcy są gotowi wydać fortunę

Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: bolidy McLarena
Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: bolidy McLarena

W przyszłym tygodniu grupa Volkswagen ma zadecydować o wejściu do F1. Równocześnie Audi, należące do VW, stara się nabyć McLarena, aby nie rozpoczynać swoich działań od zera. Niemcy właśnie podbili swoją ofertę.

W tym artykule dowiesz się o:

Ledwie kilka dni dzieli nas od głosowania rady nadzorczej grupy Volkswagen nad zaangażowaniem się w Formułę 1. Decyzja wydaje się być formalnością, bo już kilka dni temu ujawniono, że "zielone światło" wejściu do F1 miały dać najważniejsze osoby w VW. Doszłoby do tego w roku 2026, a niemieckie przedsiębiorstwo poprzez królową motorsportu miałoby promować marki Audi oraz Porsche.

Wejście do F1 miałoby stanowić dla Audi okazję do przejęcia jednej z konkurencyjnych firm motoryzacyjnych. Mowa o McLarenie, który nie tylko posiada zespół wyścigowy, ale też produkuje luksusowe samochody sportowe. O takiej możliwości spekulowano już kilka miesięcy temu.

Podczas gdy jesienią 2021 roku mówiło się o tym, że Audi jest gotowe wyłożyć ok. 500 mln euro za pakiet kontrolny McLarena, o tyle teraz oferta miała wzrosnąć do 650 mln euro - podają "Bloomberg" oraz "Automobilwoche". Wiele wskazuje na to, że tak kusząca propozycja przekona obecnych właścicieli McLarena. Do podpisania listu intencyjnego z szefami Audi miałoby dojść już w najbliższy poniedziałek (4 kwietnia).

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Kowalczyk zaskoczyła fanów. Zdobyła szczyt w krótkich spodenkach

Co wpłynęło na podbicie oferty przez Audi? Rozmowy ws. przejęcia firmy z Woking zaczęło też prowadzić konkurencyjne BMW. McLaren podpisał nawet umowę, na mocy której wspólnie z producentem z Monachium miałby produkować elektryczne samochody sportowe.

Obecnie akcjonariuszami McLarena są m.in. fundusz należący do rodziny królewskiej z Bahrajnu, miliarder Michael Latifi oraz amerykański fundusz inwestycyjny MSP Sports Capital. Brytyjska spółka od kilkunastu miesięcy szuka inwestora, bo pandemia koronawirusa obnażyła jej słabości finansowe. Ze względu na drastyczny spadek sprzedaży samochodów, konieczne stało się doinwestowanie firmy, jak i zaciągnięcie wielomilionowych pożyczek. Pod zastaw trafiła m.in. siedziba McLarena w Woking.

Równocześnie przedstawiciele Porsche mają prowadzić zaawansowane rozmowy z Red Bull Racing. Jeśli negocjacje zakończą się sukcesem, to dwie marki należące do VW będą tworzyć wewnętrzną konkurencję w F1 począwszy od roku 2026.

Termin wejścia Volkswagena do królowej motorsportu jest nieprzypadkowy. Właśnie w sezonie 2026 do użytku wejdą nowe silniki, w których na znaczeniu zyska jednostka elektryczna, na co naciskali szefowie firmy z Wolfsburga. Równocześnie usunięte zostanie drogie w produkcji i niezwykle awaryjne MGU-H. To system odpowiedzialny za odzysk energii cieplnej ze spalin.

Czytaj także:
Wyścig zbrojeń w F1. Zespoły muszą liczyć pieniądze
Charles Leclerc gotów walczyć o tytuł

Komentarze (1)
avatar
k73
4.04.2022
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
I tak oto Elon Musk pośrednio przyczynia się do wydawania pieniędzy przez Niemców. Do tej pory VW miało gdzieś prawie dekadę sukcesów Mercedesa w F1. Gdy nastała era elektryfikacji w motoryzacj Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.