Rada Nadzorcza Orlen Basket Ligi zatwierdziła strategię, która ma na celu podniesienie poziomu i zasięgu ligi. Dokument opracowano we współpracy z międzynarodową firmą doradczą EY-Parthenon oraz ekspertami z branży.
Jak podkreślił prezes PLK Łukasz Koszarek, strategia ma być mapą drogową do 2031 roku.
Strategia opiera się na pięciu filarach: sport, zasięg, infrastruktura, finanse i organizacja. W ramach filaru sportowego, od sezonu 2025/26, kluby będą nagradzane finansowo za korzystanie z młodych zawodników. Na koniec sezonu przewidziano milion złotych do podziału dla trzech najlepszych drużyn.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Co oni zrobili! Niesamowity gol w ósmej sekundzie
Jak podaje PAP, w zakresie zasięgu, od nowego sezonu, PLK wprowadza darmowe transmisje na YouTube z czterech meczów każdej kolejki. Wszystkie spotkania będą dostępne na antenach Polsatu. W planach jest także rozwój infrastruktury - od sezonu 2030/31 każdy klub musi mieć halę na co najmniej 3 tys. miejsc.
Strategia zakłada również profesjonalizację procesów sprzedażowych i sponsoringowych, co ma doprowadzić do podwojenia średniego budżetu klubów do 2031 roku. Paweł Tynel z EY Polska podkreśla, że kluczowym wyzwaniem będzie przyciągnięcie uwagi kibiców i zwiększenie frekwencji na meczach.
Pierwsze mecze nowego sezonu odbędą się 3 października, a wcześniej, w dniach 27-28 września, w Warszawie rozegrany zostanie turniej Superpucharu Polski.