Śląsk Wrocław przyjazny kibicom

Departament Organizacji Imprez, Bezpieczeństwa i Infrastruktury PZPN przedstawił raport, w którym oceniono organizację i stan bezpieczeństwa meczów rundy jesiennej. Śląsk w raporcie wypadł doskonale.

W tym artykule dowiesz się o:

Raport dotyczący organizacji i stanu bezpieczeństwa jesiennych meczów piłki nożnej szczebla centralnego PZPN powstał na podstawie danych i informacji przekazanych przez delegatów meczowych PZPN, obserwatorów sędziów, pełniących funkcję delegatów meczowych PZPN oraz klubowych koordynatorów ds. współpracy z kibicami. Dane zawarte w tym raporcie stanowią podstawę do wskazania najlepszych klubów w poszczególnych kategoriach. - Miło nam poinformować, że w kilku z nich Śląsk Wrocław zwyciężył, a w pozostałych zajął czołowe lokaty - przekazał klub z Wrocławia.

Kategorie:

Organizacja wejścia kibiców
Śląsk Wrocław nie miał sobie równych w tej kategorii. Sprawna organizacja wejścia kibiców to taka, w myśl której zapewnia się: odpowiednią infrastrukturę w okolicy wejść na stadion, odpowiednią liczbę stewardów obsługujących kibiców, właściwe i czytelne oznakowanie, właściwe i czytelne regulaminy imprezy i obiektu, a także sprawnie działające punkty depozytowe.

Parkingi (Kibice)
Odpowiednie przygotowanie parkingów dla kibiców jest bardzo ważnym elementem w obszarze zarządzania przepływem tłumu, w szczególności gdy dany mecz cieszy się dużym zainteresowaniem widzów. Delegaci meczowi PZPN oceniając to zagadnienie brali w szczególności pod uwagę lokalizację/oddalenie parkingów względem stadionu, wielkość parkingów, ilość dróg wjazdowych/wyjazdowych, zarządzanie ruchem na parkingach, oznakowanie i czystość. Miło nam poinformować, że w tej kategorii Śląsk także został oceniony najwyżej.

Ciągi komunikacyjne
Promenady czy korytarze służą szybkiemu i bezpiecznemu przemieszczaniu się publiczności, zarówno w sytuacji zwykłej, jak i w sytuacji kryzysowej (np. ewakuacja stadionu). W tej kategorii na ocenę wpływ mają przede wszystkim: właściwe oznakowanie ciągów komunikacyjnych, ich odpowiednia szerokość, brak utrudnień i przeszkód występujących w ciągach komunikacyjnych oraz skuteczność stewardów w zarządzaniu przepływem tłumem. Również w tej kategorii Śląsk został oceniony przez delegatów najwyżej, a tuż za naszym klubem znalazły się Korona Kielce i Lechia Gdańsk.

Punkty depozytowe
To kolejna kategoria, w której Śląsk Wrocław okazał się najlepszy w Polsce. Delegaci meczowi przy ocenianiu tego aspektu brali przede wszystkim pod uwagę procedurę zdawania czy odbierania rzeczy deponowanych, a także odpowiednia ilość punktów depozytowych, ich oznakowanie, rozmieszczenie i dostępność.

Współpraca organizatora i podmiotów publicznych
W tej kategorii Śląsk Wrocław zajął wysokie, drugie miejsce. Delegaci meczowi oceniali przede wszystkim to, czy podmioty współpracujące w zabezpieczeniu meczu stanowią jedną drużynę. Dotyczyło to zarówno etapu planowania zabezpieczenia imprezy, jak i jej przebiegu.

Bufety
W tej kategorii wrocławski klub również znalazł się w czołówce klasyfikacji. Śląsk po dogłębnej ocenie przez delegatów meczowych kwestii zapewnienia kibicom odpowiedniej możliwości skorzystania z punktów gastronomicznych zajął trzecie miejsce, tuż za Lechią Gdańsk oraz Legią Warszawa. W ocenie tego aspektu organizacji pod uwagę brana była ilość i rozmieszczenie bufetów, dostępny asortyment, przyjazna obsługa oraz zarządzanie kolejkami kibiców ustawiających się przed bufetami.

Parkingi (Drużyny/Oficjele)
Ważnym elementem organizacji każdego meczu jest przygotowanie i zabezpieczenie miejsc parkingowych dla różnych grup docelowych: zawodników, sędziów i oficjeli. Oznaczenie dróg dojazdowych oraz sposób zarządzania tymi obszarami stadionu ma duży wpływ na skuteczną i sprawną organizację meczu. W tej kategorii Śląsk zajął drugie miejsce, tuż za stołeczną Legią.

Polityka informacyjna
Polityka informacyjna to sposób komunikacji klubu z kibicami. Jeśli na stronie internetowej klubu czy w ulotkach informacyjnych zawarte są aktualne informacje dotyczące drużyny oraz organizacji meczu, wówczas przedmiotowa ocena jest wysoka. Śląsk Wrocław został oceniony przez delegatów bardzo wysoko i zajął w tej kategorii trzecie miejsce, a do zajmujących dwie pierwsze lokaty Korony i Legii nasz klub stracił zaledwie 0,1 punktu.

Sanitariaty
Ilość, jakość i dostępność toalet, czystość oraz ich wyposażenie na Stadionie Wrocław została oceniona wysoko, a nasz klub znalazł się w tej klasyfikacji na trzecim miejscu. Wyżej oceniono tylko Legię Warszawa i Lechię Gdańsk.

Warunki oglądania meczu
Delegaci PZPN również wysoko ocenili Śląsk jeśli chodzi o warunki oglądania meczu na Stadionie Wrocław. W tym obszarze pod uwagę brane są: widoczność boiska z poziomu miejsc siedzących na trybunach, komfort siedzisk, zadaszenie siedzisk, oświetlenie trybun, nagłośnienie słyszalne z poziomu miejsc siedzących, czystość siedzisk oraz m.in. sposób ich rozmieszczenia. W tej kategorii Śląsk Wrocław znalazł się na trzecim miejscu spośród wszystkich zespołów Ekstraklasy.

Stanowisko dowodzenia
To swoisty mózg operacji stadionowych. To tutaj zapada większość kluczowych decyzji związanych z przebiegiem imprezy masowej. Tym samym ważną rolę odgrywa: wyposażenie tego pomieszczenia, umiejscowienie stanowiska, słyszalność wydarzeń na trybunach, ilość osób przebywających w stanowisku oraz kontrola dostępu do stanowiska i regulamin/procedury jego funkcjonowania. W tej kategorii Śląsk zajął drugie miejsce, tuż za Legią Warszawa.

Źródło artykułu: