TS Wisła chce przejąć Białą Gwiazdę od Bogusława Cupiała

East News / Na zdjęciu: Bogusław Cupiał
East News / Na zdjęciu: Bogusław Cupiał

TS Wisła chce przejąć od Bogusława Cupiała Wisłę SA, w ramach której funkcjonuje sekcja piłkarska Białej Gwiazdy. Rozpoczęły się już pierwsze rozmowy w tej sprawie.

Wisła SA powstała w 1997 roku, gdy sekcję piłkarską Białej Gwiazdy, którą do tej pory prowadziło TS Wisła, przejęła Tele-Fonika. Początek "ery Cupiała" datuje się na 23 grudnia 1997 roku, gdy powstała Wisła Kraków SA. Właścicielami myślenickiej firmy obok Cupiała byli wówczas również Zbigniew Urban i Stanisław Ziętek, których udziały 58-letni dziś milioner wykupił w późniejszych latach.
[ad=rectangle]
Dłuższym od Bogusława Cupiałem stażem w polskim futbolu może pochwalić się jedynie Jacek Rutkowski, który najpierw był właścicielem Amiki Wronki, a w 2006 roku doprowadził do jej fuzji z Lechem Poznań. Trzeci stażem w Ekstraklasie jest natomiast Janusz Filipiak, którego Comarch jest współwłaścicielem Cracovii od 2003 roku.
 
Pod rządami Bogusława Cupiała Biała Gwiazda zdobyła aż osiem mistrzostw Polski, cztery razy kończyła ligę na drugim miejscu, a raz uplasowała się na trzeciej lokacie. W tym okresie tak często medali nie zdobywał żaden inny klub Ekstraklasy, ale jej złota era skończyła się w 2011 roku. W trzech ostatnich sezonach krakowianie wylądowali jednak poza ligowym podium, a problemy finansowe Tele-Foniki odbiły się też na finansach klubu. Banki są skłonne refinansować długi Tele-Foniki, ale nie chcą, by myślenicka firma nadal finansowała krakowski klub i jednym z warunków przyznania jej kredytów jest jej pozbycie się przynoszącej straty Wisły.

Jedynym chętnym na przejęcie piłkarskiej spółki jest TS Wisła, które wysłało już do Tele-Foniki list intencyjny w tej sprawie, o czym jako pierwszy poinformował "Dziennik Polski". - Faktycznie wpłynął list intencyjny i sprawa jest przedmiotem analizy, ale na tym etapie Tele-Fonika nie będzie udzielała szerszych komentarzy. Gdy zapadną decyzje, wydamy odpowiedni komunikat - mówi SportoweFakty.pl rzecznik prasowy Tele-Foniki Aleksy Pachwicewicz.

Co istotne, TS Wisła może przejąć Wisłę SA za symboliczną "złotówkę", ponieważ taki zapis znalazł się w umowie między TS Wisła a Tele-Foniką, gdy ta w 1997 roku przejmowała sekcję piłkarską, ale z drugiej strony dług Wisły SA wobec Tele-Foniki wynosi ok. 80 mln zł. Władze TS Wisła na razie nabierają wody w usta. - Nie zamierzam tego komentować. Miłego dnia - usłyszeliśmy od nowego prezesa klubu Piotra Dunina-Suligostowskiego, a chętny do wypowiedzi nie był też Ludwik Miętta-Mikołajewicz, który zarządzał TS Wisła przez ostatnie ćwierćwiecze, równocześnie trzykrotnie będąc prezesem Wisły SA i za sprawą którego Tele-Fonika w 1997 roku zainteresowała się Białą Gwiazdą: - Dziś pełnię jedynie funkcje honorowe, więc proszę wybaczyć, że nie chcę komentować tej sprawy.

Stadiony MŚ 2018: Istniejące perełki i... makiety

{"id":"","title":"","signature":""}

Źródło: TVP S.A.

Komentarze (7)
avatar
tomek33
29.07.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ewidentny brak pomysłu na klub piłkarski, gotówki też!
"Zamienił stryjek siekierkę na kijek"! 
avatar
SoBu
29.07.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Pomyśleć że jakiś czas temu klub chciał przejąć Kita, który jednak usłyszał "NIE"od Bogusia i poszedł zainwestować pieniądze w Nantes z Francji... 
avatar
Tonny69
29.07.2015
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Łezka się kreci jak sie przypomina dwumecz z Parma..Shalke..Lazio 
avatar
Piotr Daniel
29.07.2015
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Ciupiał powie oddać 100 mlionów i Wisła wasza hahaha 
avatar
tomas68
29.07.2015
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Tak się stoczyć aby teraz oddać to w łapska ludzi z przypadku. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.