WRC: Kajetan Kajetanowicz spróbuje podbić nieznany teren. Rusza Rajd Walii

Materiały prasowe / kajto.pl / Na zdjęciu: Kajetan Kajetanowicz
Materiały prasowe / kajto.pl / Na zdjęciu: Kajetan Kajetanowicz

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, czyli liderzy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC2 są gotowi do startu w dwunastej rundzie zmagań. Tym razem załodze Lotos Rally Team przyjdzie rywalizować o punkty w Rajdzie Walii.

Będzie to już 75. edycja Rajdu Walii. To klasyk, który już od pierwszych lat cyklu znajdował się w kalendarzu WRC. Kajetan Kajetanowicz po raz pierwszy weźmie udział w tych szutrowych zawodach i zmierzy się z aż 28 konkurentami w samochodach klasy R5.

Jak zwykle podczas tej imprezy możemy liczyć na emocje powodowane zmiennymi warunkami pogodowymi. Już teraz prognozy przewidują często spotykany w tych stronach deszcz, który z pewnością rozmoczy trasy i zapewni ekstremalnie nieprzewidywalną przyczepność. Gdy dołożymy do tego mgłę i odcinki rozgrywane już po zachodzie słońca uzyskamy jeden z najtrudniejszych rajdów w WRC.

Czytaj także: Ferrari miażdży rywali w F1 mocą swojego silnika

Do kategorii WRC2 nadesłano aż 16 zgłoszeń. Z Kajetanowiczem pilotowanym przez Macieja Szczepaniaka rywalizować będą między innymi Meksykanin Guerra, Francuz Loubet (Skody Fabie R5 evo) czy Norweg Veiby (VW Polo GTI R5). Z Polo GTI R5 skorzystają także rajdowy mistrz świata w klasyfikacji generalnej z roku 2003, Petter Solberg, a także jego syn Oliver.

ZOBACZ WIDEO: Mistrzostwa świata w lekkoatletyce Doha 2019: Justyna Święty-Ersetic: Jestem w szoku! Popłakałam się na mecie

- To jeden z tych rajdów, które niepodważalnie od zawsze mają miejsce w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Czekają na nas wyjątkowo śliskie i trudne odcinki specjalne, do których trzeba podejść z pokorą, zwłaszcza w debiucie - powiedział Kajetanowicz.

- Jednym z najbardziej znanych jest rozgrywana w sobotę próba Myherin, o długości ponad 23,5 kilometra, znajdująca się w niezwykłym krajobrazie elektrowni wiatrowych. Wiem, że przy odcinkach będzie sporo kibiców z naszego kraju, którzy często namawiali mnie do startu i podpytywali, czy pojadę w tym rajdzie. Przed nami spore wyzwanie i nie mogę się już doczekać! - dodał reprezentant Lotos Rally Team.

Organizatorzy przygotowali blisko 310 kilometrów podzielonych na 22 odcinki specjalne. W czwartek (3 października) od godziny 9.00 czasu polskiego ruszy odcinek testowy Gwydir. Na godzinę 20:08 zaplanowano start OS 1, The Dayinsure Oulton Park Stage (3,58 km), który rozpocznie zmagania.

Piątek to cztery odcinki specjalne pokonywane dwukrotnie: Elsi (11,65 km, godz. 8.18 i 14.40), Penmachno (16,19 km, godz. 8.46 i 15.08), Dyfnant (19,36 km, godz. 10.56 i 19.11) oraz Aberhirnant (10,26 km, godz. 11.53 i 20.08). Pomiędzy próbami załogi pokonają jeszcze krótki odcinek Slate Moutain (1,6 km, godz. 16.57).

Czytaj także: Orlen coraz bliżej Haasa

O ile piątkowe odcinki przedzieli serwis, w sobotę zaplanowano długi na ponad 150 kilometrów etap bez serwisu pomiędzy próbami. Od rana do wieczora załogi będą same panować nad stanem technicznym swoich rajdówek, bez pomocy mechaników. Dzień rozpocznie próba Dyfi (25,86 km), o godzinie 9.06. Następnie Myherin (22,91 km, godz. 11.08), Sweet Lamb Hafren (25,65 km, godz. 12.02). Następnie ponownie Myherin (15.08), Sweet Lamb Hafren (16.02) i Dyfi (17.19). Etap zakończy OS 17 Colwyn Bay (2,4 km, godz. 20.13).

Na niedzielę zaplanowano pięć odcinków specjalnych: Alwen (10,41 km, godz. 8.28 i 12.10), Brenig (6,43 km, godz. 9.08 i 13.18) oraz Great Orme (4,74 km, godz. 10.26). Wyniki zawodów powinniśmy poznać około godziny 14.00 czasu polskiego.

Komentarze (0)