Szefowie MotoGP dostrzegli, że Formuła 1 podjęła dobrą decyzję z organizacją sprintów i poszli o krok dalej. Począwszy od sezonu 2023 każdemu wyścigowi towarzyszyć będzie krótsza forma rywalizacji. Ma ona zapewnić mnóstwo emocji, bo zawodnicy nie będą musieli myśleć o oszczędzaniu opon i paliwa.
Sprint przy okazji GP Portugalii pokazał, że MotoGP podjęło właściwą decyzję. Po kontrowersyjnych kwalifikacjach z pole position ruszał Marc Marquez, ale Hiszpan szybko przekonał się, że Honda nie posiada konkurencyjnego motocykla i pomimo dobrego startu, już po pierwszym okrążeniu wyprzedzili go rywale na maszynach Ducati - Francesco Bagnaia i Jorge Martin.
Wkrótce do prowadzącej dwójki korzystał Jack Miller. Australijczyk skorzystał na tym, że jako jedyny z czołówki założył dwie miękkie opony. To pozwoliło mu nawet wysunąć się na czoło stawki MotoGP, ale po kilku okrążeniach Miller musiał ustąpić rywalom.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: co za trening Polaków! "Dziewczyny się za mną uganiają
Podczas gdy wydawało się, że Martin zbudował sobie wystarczającą przewagę, by wygrać historyczny sprint w MotoGP, Bagnaia momentalnie odrobił straty i ostatecznie to aktualny mistrz świata zwyciężył na torze Portimao.
Kosztowny błąd na ostatnim okrążeniu popełnił Miguel Oliveira. Portugalczyk najprawdopodobniej miał problem z wrzuceniem biegu w jednym z zakrętów, przez co spadł z trzeciego miejsca na siódme. Darmowe podium w ten sposób uzyskał Marc Marquez.
W sprincie nie brakowało też upadków - z tego powodu do mety nie dojechali m.in. Enea Bastianini, Marco Bezzecchi, Luca Marini i Joan Mir.
MotoGP - GP Portugalii - sprint - wyniki:
Poz. | Zawodnik | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 19:52.862 |
2. | Jorge Martin | Pramac Racing | +0.307 |
3. | Marc Marquez | Repsol Honda | +1.517 |
4. | Jack Miller | Red Bull KTM | +1.603 |
5. | Maverick Vinales | Aprilia | +1.854 |
6. | Aleix Espargaro | Aprilia | +2.106 |
7. | Miguel Oliveira | RNF Aprilia | +2.940 |
8. | Johann Zarco | Pramac Racing | +5.595 |
9. | Alex Marquez | Gresini Racing | +5.711 |
10. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha | +5.924 |
11. | Raul Fernandez | RNF Aprilia | +8.160 |
12. | Brad Binder | Red Bull KTM | +8.384 |
13. | Alex Rins | LCR Honda | +11.288 |
14. | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha | +17.138 |
15. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | +18.128 |
16. | Fabio di Giannantonio | Gresini Racing | +21.235 |
17. | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Racing Team | nie ukończył |
18. | Enea Bastianini | Ducati | nie ukończył |
19. | Luca Marini | Mooney VR46 Racing Team | nie ukończył |
20. | Joan Mir | Repsol Honda | nie ukończył |
21. | Augusto Fernandez | GasGas | nie ukończył |
22. | Pol Espargaro | GasGas | nie wystartował |
Czytaj także:
- Szykują się spore zmiany w F1. Mają pomóc mniejszym zespołom
- Szef ekipy F1 zapowiedział emeryturę. Wiek daje mu się we znaki