KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe
Wyścigi samochodowe
ELMS - 4h Monza - wyścig

Dziękujemy za śledzenie naszej relacji.

Przed nami jeszcze dwa wyścigi European Le Mans Series w tym sezonie - na torach Spa-Francorchamps i Portimao. 

WRT ukończyło wyścig przed G-Drive. To ważna wiadomość w kontekście walki o tytuł w ELMS. 

   

WRT finalnie z czwartym miejscem. Ekipa Roberta Kubicy umocniła się na prowadzeniu w mistrzostwach.

Panis Racing wygrywa 4h Monza.

Ostatnie okrążenie. 

Zielona flaga. Tor czysty. 

Samochód nr 40 poza torem.

Żółta flaga. 

   

Biało-czarna flaga (ostrzeżenie) dla WRT, jak również dla załogi JOTA. 

Czy WRT otrzyma karę?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Sędziowie podjęli już decyzje o karach dla załóg z innych kategorii. Czekamy na werdykt ws. WRT.

12 minut do końca wyścigu. 

   

WRT znajduje się na czwartym miejscu. Ciągle czekamy na decyzję sędziów. 

Oto niebezpieczny manewr w wykonaniu Deletraza.

Oto zamieszanie, które spowodowało nam ostatnią neutralizację przed paroma minutami.

Bardzo prawdopodobna kara oznaczać będzie koniec marzeń WRT o podium.

Deletraz w ostatniej chwili ominął słupek, który znajduje się przy alei serwisowej. W tej sytuacji kierowca powinien przejechać przez aleję serwisową. 

Sędziowie zajmą się ekipą WRT w związku z niebezpieczną jazdą. 

Deletraz próbował wyprzedzić załogę JOTA przy wjeździe do alei serwisowej. To może być kara. 

Koniec neutralizacji! Wracamy do ścigania! 

   

32 minuty do końca rywalizacji. Nadal obowiązuje neutralizacja. 

Nadal mamy neutralizację. 

WRT po pit-stopie jest czwarte. 

Deletraz zjechał na pit-stop. 

Jeden z samochodów utknął w żwirze. 

Żółta flaga. 

Kierowcy pokonali już 102 okrążenia. 

Kara przejazdu przez aleję serwisową dla samochodu nr 24 za przekroczenie prędkości w pit-lane. 

Czy WRT dowiezie do mety trzecie miejsce?

1 minuta kary dla samochodu numer 35 za odbycie pit-stopu podczas samochodu bezpieczeństwa. Olbrzymia kara. 

Tymczasem za nami już ponad trzy godziny rywalizacji. 

5 s różnicy między United Autosports a WRT. Deletraz wyraźnie odrabia straty do rywala. 

   

W taki sposób Kubica wyprzedził Pommera.

WRT wróciło na tor na trzecim miejscu.

Robert Kubica zakończył swój przejazd. Do samochodu wchodzi Louis Deletraz.

To kolejna już kara dla G-Drive. 

Kary 5 s dla samochodów numer 24 i 26 za złamanie przepisów w alei serwisowej. 

Robert Kubica również zjeżdża na pit-stop.

WRT wskakuje na drugie miejsce.

United Autosports zjeżdża na pit-stop. Szansa przed Kubicą.

W tym momencie Kubica traci prawie 16 s do kolejnego w stawce United Autosports. 

Polak bardzo szeroko i wyprzedził Pommera. Dodatkowo Niemiec od razu zjechał do alei serwisowej. 

Kubica próbuje ataków na Pommerze. 

Czy podczas przejazdu Kubicy ekipa WRT wskoczy na trzecie miejsce?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Kubica traci już mniej niż sekundę do rywala przed sobą. 

   

3,5 s przewagi BHK Motorsport nad WRT. Wkrótce Robert Kubica będzie miał rywala na widelcu.

Nieco ponad 6 s różnicy między WRT a BHK Motorsport. 

WRT wspiera Roberta Kubicę w walce o trzecie miejsce.

Kubica zmniejszył stratę do 7 s. Bardzo realne staje się wyprzedzenie załogi BHK Motorsport. 

Kubica traci już tylko 13 s do trzeciego BHK Motorsport. 

Kubica ma lepsze tempo niż jadący przed nim Pommer. Z 18 s przewagi BHK Motorsport zrobiło się już 17 s.

Czy WRT wywalczy miejsce na podium?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Teraz przed Kubicą większe wyzwanie, bo do trzeciej załogi BHK Motorsport traci ponad 18 s. 

Polakowi w końcu udało się wyprzedzić załogę JOTA. 

Robert Kubica awansował na czwarte miejsce!

   

Dwie godziny wyścigu za nami. Jesteśmy zatem w połowie rywalizacji. 

Robert Kubica utrzymuje się na piątym miejscu.

To się nazywa odwaga.

Koniec neutralizacji. 

Powody obecnej neutralizacji.

WRT wraca na tor na piątym miejscu. 

Również Robert Kubica zjechał na pit-stop. 

Zjechały m.in. United Autosports oraz BHK Motorsport. Obie ekipy znajdowały się przed WRT. 

Część załóg wykorzystuje neutralizację do odbycia pit-stopów. 

Na torze leży część rozbitego samochodu. 

Znów mamy neutralizację. 

Za kierownicą JOTA siedzi Sean Gelael.

Kubica próbuje ataku, ale bez efektu na razie. 

Kubica siedzi na plecach samochodu ekipy JOTA. 

Świetne tempo G-Drive Racing. Zespół jest siedemnasty, ale Colapinto właśnie wykręcił najlepsze okrążenie w wyścigu - 1:39.956.

Panis Racing na czele. Ma ponad 3 s przewagi nad United Autosports. 

WRT awansowało na piąte miejsce.

Koniec neutralizacji. Wracamy do ścigania. 

Oto sprawca zamieszania. 

   

Samochód ekipy Graff powoli toczy się do alei serwisowej. 

Kubica na okrążeniu wyjazdowym. Po pit-stopie WRT jest szóste.

Zmiana kierowcy w WRT. Robert Kubica wyjeżdża na tor.

Funkcyjni są bliscy przywrócenia samochód ekipy Graff na tor. 

WRT pozostało na torze.

Tymczasem dźwig wyciąga zakopany samochód ekipy Graff. 

Od razu zaczynają się zjazdy do alei serwisowej. 

Zakaz wyprzedzania, kierowcy muszą pokonać całe okrążenie w zwolnionym tempie. 

Sebastien Page nie jest w stanie wyjechać samodzielnie z pułapki żwirowej. 

Żółta flaga. Samochód ekipy Graff w żwirze. 

WRT awansowało na piąte miejsce.

Żółta flaga na moment. 

Najlepsze załogi mają już na swoim koncie 40 okrążeń. 

- Nigdy nie wiesz, co będzie w dalszej części wyścigu - mówi o szansach G-Drive. Rosyjska załoga jest w tej chwili jedenasta. 

Rusinow zdradza, że pod koniec swojego przejazdu musiał oszczędzać paliwo. Z powodu neutralizacji aleja serwisowa była bowiem zamknięta. 

G-Drive walczy z WRT o tytuł mistrzowski w European Le Mans Series. 

10 sekund kary dla G-Drive. To dobra wiadomość dla WRT. 

Pomimo dwóch pit-stopów, Ye nadal za kierownicą w WRT. Kubica i Deletraz czekają na swoją szansę.

Dość komfortowa sytuacja United Autosports po pit-stopach i neutralizacji. Ma ponad 2,5 s przewagi nad drugim Panis Racing. 

WRT awansowało na szóste miejsce.

Godzina rywalizacji za nami. 

   

G-Drive wyjeżdża na tor na trzynastym miejscu. 

Na czele United Autosports. 

WRT na okrążeniu wyjazdowym. Ekipa Kubicy jest siódma w stawce. 

WRT już wraca na tor. 

Również WRT zjeżdża na pit-stop. 

G-Drive od razu zjeżdża do alei serwisowej na pit-stop. 

Wracamy do ścigania! 

Samochód bezpieczeństwa zjedzie na tym okrążeniu. 

W G-Drive czekają na zmianę kierowcy. Colapinto gotów, by wsiąść za kierownicę. 

WRT utrzymuje się na dziesiątym miejscu. 

Oto sprawca całego zamieszania.

Nadal podążamy za samochodem bezpieczeństwa. 

   

Inne ekipy również zjeżdżają na pit-stop. 

WRT wyjechało na tor na trzynastym miejscu. 

Bez zmiany kierowcy. Ye został w samochodzie. 

Ye zjechał do alei serwisowej. WRT traci prowadzenie w wyścigu.

Musimy poczekać aż funkcyjni zabiorą uszkodzone Porsche z pułapki żwirowej. 

WRT jest na czele, po tym jak United Autosports zjechało na pit-stop. 

Sprawcą zamieszania samochód nr 77 ekipy Proton, który utknął w pułapce żwirowej. 

Samochód bezpieczeństwa w akcji. 

United Autosports wykorzystuje żółtą flagę, by zjechać na pit-stop. 

Żółta flaga. 

   

Wygląda to tak, jakby w G-Drive powoli kończyły się opony. 

Również WRT uporało się z G-Drive. Ye awansował na drugie miejsce! 

Tymczasem zmiana lidera. United Autosports przed G-Drive! 

Kara dla załogi numer 34 (Racing Team Turkey) za stworzenie niebezpiecznej sytuacji na torze. 

Tak wyglądał start do 4h Monza.

Ye po raz kolejny ma problemy z przedzieraniem się w gąszczu wolniejszych samochodów. Chińczyk stracił na tym względem rywali z przodu. 

30 minut wyścigu za nami. Najlepsze załogi przejechały już 17 okrążeń. 

G-Drive odjechało WRT na nieco ponad sekundę. Ye nie jest w stanie wyprzedzić drugiego w stawce samochodu ekipy United Autosports. 

Tak wygląda walka na czele stawki ELMS.

Ye znów próbuje wskoczyć na drugie miejsce, ale bez efektu. 

Czołowa trójka znów wpadła w gąszcz wolniejszych samochodów. 

Ye pozbył się dublowanych samochodów i od razu zbliżył się do dwóch rywali przed sobą. 

WRT musi się teraz bronić przed czwartym Racing Team Nederland. 

Niestety, Ye stracił dystans do dwóch czołowych ekip. 

Ye podjął się ataku na drugie miejsce, ale skończył się zblokowaniem kół. Chińczyk nadal trzeci. 

Trzy pierwsze ekipy klasy LMP2 podążają za sobą. 

Samochód Panis Racing przestrzelił pierwszy zakręt, ale nie oddał pozycji. Pachnie karą. 

Przewaga G-Drive nad trzecim WRT to ciągle ok. 0,5-0,6 s. 

Oto, co działo się zaraz po starcie.

Ścisk w czołówce. Prowadząca załoga G-Drive nie jest w stanie zbudować przewagi nad United Autosports i WRT. 

Ye wykręcił najlepsze okrążenie w wyścigu na ten moment - 1:41.020.

   

Yifei Ye traci 0,6 s do prowadzącego G-Drive. 

Problemy ekipy Graff, zniszczone koło w samochodzie. 

W WRT za kierownicą siedzi Yifei Ye. 

W czołówce bez zmian - prowadzi G-Drive przed United Autosports i WRT. 

Dwa samochody zostały na poboczu na moment. 

Problemy w pierwszym zakręcie. Żółta flaga. 

WRT na trzecim miejscu.

Zaczęli! 

WRT potwierdza gotowość do walki o zwycięstwo.

Kierowcy ruszyli na okrążenie formujące. 

Ye właśnie zajechał do alei serwisowej. 

Za kierownicą siedzi Yifei Ye i wiele wskazuje na to, że Chińczyk rozpocznie wyścig. 

Na torze jest już prototyp ekipy WRT. 

Kierowcy powoli opuszczają aleję serwisową. 

Czy WRT wygra niedzielny wyścig ELMS?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Przed nami kolejny wyścig European Le Mans Series - 4h Monza. Początek o godz. 11. 

>
Zobacz również