Para Adam Czechowicz - Michał Mitko wystąpi w miejsce Francuzów, którzy z powodu kontuzji wycofali się z rywalizacji. - Bardzo cieszę się z powołania. Czekam na kolejną możliwość jazdy- zaznacza Mitko, który we wtorek trenował w Rybniku. - - Zadaniem była próba dopasowania jednego z silników do nowego typu tłumików, które od tego sezonu są obowiązkowe w większości imprez FIM i UEM, m.in. w Mistrzostwach Europy Par. Do tej pory nie miałem okazji na nich startować, a koledzy z takim doświadczeniem wypowiadają się o nowych tłumikach niepochlebnie.
"Siwy" testował nowy typ tłumików. Każdy wyjazd na tor poprzedzony był korektami w silniku. - Pierwsze okrążenia na nowym tłumiku były bardzo słabe. Motor był nijaki, brakowało mu obrotów, a na dziurach reagował w niekontrolowany sposób. Wprowadzane korekty pozwoliły jednak osiągnąć właściwą szybkość i z tego jestem zadowolony - relacjonował Mitko. - Testowany silnik jest idealny na tak twardy tor jak w Rybniku. Nie wiem, jak nowe tłumiki będę współpracować z innymi silnikami oraz zachowywać się na przyczepnych torach. Temperatura powietrza w trakcie treningu również nie była zbyt wysoka. Koledzy narzekają, że stosowanie nowych tłumików skraca żywotność silników. W czwartek będę pracował w Opolu nad dopasowaniem motocykli, aby do sobotniego oficjalnego treningu przed półfinałem przystąpić z jak największą wiedzą na temat tłumików.
Przypomnijmy, że sobotni półfinał rozpocznie się o 16.30. Oprócz Polaków wystąpią duety z Chorwacji, Czech, Słowenii, Włoch i Finlandii.