Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

W sobotę rozmowy o "polskim" tłumiku

W Genewie przebywa polska delegacja, która między innymi będzie poruszała kwestię uzyskania homologacji dla polskiego tłumika.
Damian Gapiński
Damian Gapiński

Sprawa uzyskania homologacji przez "polski" tłumik budzi wiele kontrowersji. Już wcześniej informowaliśmy, że decyzja w tej sprawie zapadnie najwcześniej 5 lutego. W czwartek z urlopu powrócił Charles Hennekam, koordynator techniczny z ramienia FIM odpowiedzialny za homologację. Przypomnijmy, że pierwsze testy tłumika dały fantastyczne wyniki. Były one na tyle dobre, że CTI czyli Komisja Techniczna FIM postanowiła przeprowadzić kolejne testy. Te również dały satysfakcjonujące wyniki. To właśnie one powodują, że opieszałość FIM w zakresie wydania homologacji polskiemu tłumikowi, jest niezrozumiała.

W Genewie przebywa polska delegacja, w skład której oprócz osób, które mają pełnić funkcję kierowników zawodów podczas Grand Prix, wchodzą Piotr Szymański i Wojciech Stępniewski. Przewodniczący GKSŻ i prezes ENEA Ekstraligi wezmą w sobotę udział w posiedzeniu komisji CCP, której przewodniczy Włoch Armando Castagna. Przedstawiciele polskiej delegacji rozmawiali z Castagną, który podkreśla, że nie jest osobą decyzyjną w tej sprawie. Oficjalne posiedzenie CCP odbędzie się w sobotę. Podczas obrad ma zostać zaprezentowana opinia Charlesa Hennekama na temat polskiego tłumika. To ona powinna być wiążąca w zakresie zaakceptowania lub odrzucenia wniosku o homologację dla tłumika konstrukcji polskiego sędziego Leszka Demskiego.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (19):
  • RECON_1 Zgłoś komentarz
    Mam nadzieje ze wreszcie skonczy sie to przeciaganie testow, prob i rozmow i tlumik otrzyam homologacje zeby mozna bylo w realnej jezdzie sprawdzic ile poytrafi i jak sie motor spisuje.
    • kataryniarz Zgłoś komentarz
      Portal miłośników, a tylko pare osób zauwaza obniżenie poziomu decybeli o 3 w 2015 r. Rece opadają. Ten sport jest przesiąknięty....(pi,pi) i jeszcze maja pretensje do wszystkich
      Czytaj całość
      naokoło ze świat ignoruje żużel. Żużel jest dokładnie w tym miejscu na które zasługuje, czyli nigdzie.
      • 19BKS20 Zgłoś komentarz
        Polski tłumik z Ostrowa pomyślnie zdał kolejne testy, ale działacz FIM Armando Castagna uznał, że nie da homologacji, bo to nie ma sensu. Castagna w rozmowie z polskimi działaczami,
        Czytaj całość
        którzy obecnie są na zebraniu FIM (Międzynarodowa Federacja Motocyklowa) w Genewie, wyjaśniał że tłumik skonstruowany przez Leszka Demskiego może wejść najprędzej na rynek w 2015 roku. W tym roku nie, bo to naraziłoby zawodników na dodatkowe koszty. Tłumaczenie Castagni jest śmieszne, bo przecież ogromne koszty żużlowcy ponoszą w związku z korzystaniem z obecnie dostępnych na rynku tłumików mających homologację. Chodzi o produkty Kinga, Depa i Akrapovica. One powodują, że silnik się przegrzewa i trzeba częściej jeździć do serwisu, który kosztuje średnio 1000 euro. Poza tym obecnie używane tłumiki mają wpływ na szybsze zużycie innych części i podzespołów motocykla. Druga sprawa, to bezpieczeństwo. Tłumiki mające homologację na ten rok powodują, że motocykle nagle tracą moc przez co dochodzi do wielu wypadków. Polski tłumik nie ma tej wady. Był wielokrotnie testowany, także przez największe gwiazdy speedway`a i nie sprawiał żadnych kłopotów. Żużlowcy mówili wręcz, że czują moc. Nawet silniki o słabych parametrach, czy też mocno zużyte funkcjonowały z polskim tłumikiem świetnie
        • prezesq Zgłoś komentarz
          Robią z nami co chcą bez znaczenia czy tłumik jest lepszy czy nie i nic nie wskazuje na to by miało być inaczej. Kasa rządzi. A pomysł by w lidze jeździć na "demskich tłumikach" wg
          Czytaj całość
          mnie to zły pomysł. Zawodnik z cyklu GP miałby wiele problemów z tego powodu. Jak wiadomo maszyna zachowuje się na przelotowych tłumikach całkiem inaczej więc zawodnik musiałby non stop "przeprogramowywać" się z zawodów na zawody. Jest to na pewno męczące i niebezpieczne więc raczej wszędzie jechali by na Kingach. To natomiast mogłoby sprawić, że w konfrontacji z "demskimi tłumikami" woziliby 0 i 1. W tej sytuacji zapewne klub wywierałby nacisk a także sam zawodnik ze względów finansowych (punkty to pieniądze) zakładałby polskie tłumiki. Takie zamieszanie w parku maszyn jak i w głowie zawodnika nikomu nie wyjdzie na dobre i na pewno jest niebezpieczne. To tylko moje zdanie na ten temat.
          • dendryk Zgłoś komentarz
            Jeżeli nie można załatwić międzynarodowej homologacji dla tłumika Demskiego , niech PZMot. załatwi homologację polską , aby w Polsce , na polskich torach była możliwość ich
            Czytaj całość
            używania .Gdy zagraniczni zawodnicy startujący na Kingach nie będą mogli sprostać naszym na Demskich , sprawa sama nabierze właściwego tempa i to FIM podejmie sprawę przyznania homologacji międzynarodowej . Polscy zawodnicy startujący poza krajem będą jeździć jak dotychczas na Kingach (do czasu). Potrzebny jest "tylko" chłop z jajami !!!
            • sympatyk żu-żla Zgłoś komentarz
              Powodzenia w uzyskaniu homologacji niech by tłumik wszedł już do obiegu i służył zawodnikom.
              • pitzg Zgłoś komentarz
                i jeszcze jedno, ta sprawa pokazuje, gdzie nasza flagowa dyscyplina się znajduje, dzięki naszym działaczom. Bardzo przepraszam za obelgi ale ich nie użyję, jednak gdybyśmy dysponowali w
                Czytaj całość
                interesach polskiego żużla za sprawą np. Pana Bońka to moglibyśmy spodziewać się przełomu i z pewnością jakiś ruchów w naszą stronę, a tak mamy co my mamy, pozorne reakcje, smutne jak decyzje Armando
                • pitzg Zgłoś komentarz
                  3-mam mocno kciuki za polski tłumik Pana sędziego, obawiam się jednak jednak, niejaki Armando zechce zepchnąć ten pomysł na plan nieważnych. Jeszcze trochę wody musi upłynąć abyśmy
                  Czytaj całość
                  mogli zabierać tam głos. Widocznie, jeszcze "mało" Polska zrobiła dla tego sportu. A przy okazji, skąd wziął się fenomen organizacji BSI, której nie można byłoby stworzyć w naszym kraju? Chyba, że to właśnie potwierdza nasze gapiostwo, odpowiedź zatem jest prosta na nasz tłumik, fajny ale nie teraz (dadzą szansę brytyjskim producentom, ch...)
                  • Dux Zgłoś komentarz
                    Polski tłumik z Ostrowa pomyślnie zdał kolejne testy, ale działacz FIM Armando Castagna uznał, że nie da homologacji, bo to nie ma sensu. Castagna w rozmowie z polskimi działaczami,
                    Czytaj całość
                    którzy obecnie są na zebraniu FIM (Międzynarodowa Federacja Motocyklowa) w Genewie, wyjaśniał że tłumik skonstruowany przez Leszka Demskiego może wejść najprędzej na rynek w 2015 roku.
                    • Manhattan Zgłoś komentarz
                      Tłumik Pana Demskiego spełnia nawet kryteria, które będą obowiązywały od 2015 roku (głośność).
                      • kibic stali 1 Zgłoś komentarz
                        castagnia nie chce puścić tlumika mowi że nie ma to sensu
                        • Manhattan Zgłoś komentarz
                          PZM powinien zezwolić na stosowanie tłumika Pana Demskiego we wszystkich imprezach na "szczeblu" krajowym. Może taka decyzja zobliguje żużlowców do protestu przeciwko decyzjom FIM.
                          • dendryk Zgłoś komentarz
                            Zawodnicy w polskich ligach powinni mieć możliwość wyboru tłumików na których chcą jeździć . Jeżeli tłumik Demskiego nie dostanie homologacji do końca lutego , dać mu polską
                            Czytaj całość
                            legalizację (spełnia wszystkie parametry) Angole niech rządzą na własnym grajdołku , a od nas i naszych lig w.ara . Było by to korzystne również dla zawodników zagranicznych - mogli by startować na kingach .
                            Zobacz więcej komentarzy (6)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×