FIM (nie) uzasadnił odmowy homologacji dla "polskiego" tłumika!

Międzynarodowa Federacja Motocyklowa przesłała uzasadnienie odmowy przyznania homologacji dla polskiego tłumika. Problem w tym, że... nie wynika z niej, dlaczego homologacja nie została przyznana!

Damian Gapiński
Damian Gapiński

Konstruktor "polskiego" tłumika Leszek Demski otrzymał uzasadnienie, dlaczego produkt jego konstrukcji nie otrzymał homologacji na sezon 2014. Problem polega jednak na tym, że z wyjaśnień Charlesa Hennekama... nie wynika, dlaczego homologacja nie została przyznana! - Moje zdziwienie budzi głównie fakt, że nie otrzymaliśmy wyników testów. Otrzymaliśmy suchą informację, że homologacja nie została przyznana - wyjaśnia dla SportoweFakty.pl polski sędzia żużlowy.

"Wyniki ponownego testu są obiecujące i nie będą publikowane. Były one wyższe od pierwszego testu, a tłumik przekroczył granicę 112dB. W związku z tym tłumik POLDEM nie może otrzymać homologacji" - napisano w wyjaśnieniach. W tym momencie powstaje jedno zasadnicze pytanie: dlaczego polski tłumik nie otrzyma homologacji na sezon 2014, skoro poziom głośności 112 dB będzie obowiązywał dopiero od sezonu 2015?

W piśmie tym nie ma również ani słowa o nieprawidłowościach w budowie wewnętrznej tłumika. Nieprawidłowość badań oraz brak informacji o wadliwej konstrukcji tłumika powodują, że firma MotoService będzie nadal zabiegała o wyjaśnienia z FIM. - Chcemy uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytanie, dlaczego tłumik nie uzyskał homologacji na sezon 2014, skoro spełniał wymogi - zakończył Leszek Demski.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×