Dzięki porozumieniu pomiędzy Polskim Związkiem Motorowym, Telewizją Polską i firmą Nice rozgrywki I ligi w sezonie 2014 zmieniają nazwę na Nice Polska Liga Żużlowa. Jeszcze nigdy ta niższa klasa rozgrywkowa nie miała sponsora tytularnego.
Dzięki centralizacji praw rozgrywki będzie transmitować Telewizja Polska. W każdej kolejce jeden mecz na żywo pokaże TVP Regionalna (niedziela, godz. 13:45; jeden mecz w Wielki Poniedziałek o tej samej porze), która znajduje się w telewizji naziemnej. Dostęp do transmisji z Nice Polskiej Ligi Żużlowej będzie więc miało praktycznie każde gospodarstwo w Polsce posiadające odbiornik telewizyjny. Spotkania (w większości także na żywo) będzie pokazywać także TVP Sport oraz będą dostępne na stronie sport.tvp.pl. W sumie będzie 18 transmisji: 14 z rundy zasadniczej, po dwa spotkania półfinałowe i finałowe. Dodatkowo w ramach podpisanego porozumienia, Telewizja Polska pokaże także dwa mecze reprezentacji Polski. Nice Polska Liga Żużlowa będzie także odpowiednio promowana w serwisach sportowych Telewizji Polskiej, a podsumowanie każdej kolejki znajdzie się w "Sportowej Niedzieli" emitowanej w TVP INFO i TVP Sport.
Już w niedzielę pierwszy mecz Nice Polskiej Ligi Żużlowej na antenach TVP. O godz. 13:45 w TVP Regionalnej, a także na stronie sport.tvp.pl będzie można zobaczyć spotkanie ŻKS ROW Rybnik - Polonia Bydgoszcz (powtórka w TVP Sport o godz. 17:30). Mecz skomentuje Rafał Darżynkiewicz wraz z Mirosławem Kowalikiem - byłym żużlowcem, dwukrotnym Drużynowym Mistrzem Polski w barwach klubu z Torunia. Studio poprowadzi Sebastian Parfjanowicz, a reporterem będzie Filip Czyszanowski.
Plan transmisji - kolejki 1-7.
13 kwietnia (niedziela)
ŻKS ROW Rybnik - Polonia Bydgoszcz
godz. 13:45 TVP Regionalna
godz. 17:30 TVP Sport
21 kwietnia (poniedziałek)
Orzeł Łódź - GKM Grudziądz
godz. 13:45 TVP Regionalna/TVP Sport
4 maja (niedziela)
GKM Grudziądz - Polonia Bydgoszcz
godz. 13:45 TVP Regionalna/TVP Sport
11 maja (niedziela)
Orzeł Łódź - KMŻ Lublin
godz. 13:45 TVP Regionalna/TVP Sport
25 maja (niedziela)
PGE Marma Rzeszów - GKM Grudziądz
godz. 13:45 TVP Regionalna/TVP Sport
1 czerwca (niedziela)
ŻKS ROW Rybnik - Orzeł Łódź
godz. 13:45 TVP Regionalna/TVP Sport
8 czerwca (niedziela)
Carbon Start Gniezno - PGE Marma Rzeszów
godz. 13:45 TVP Regionalna/TVP Sport
Obecność rozgrywek na antenie ogólnodostępnej telewizji było kluczowym argumentem dla firmy Nice, która została sponsorem tytularnym ligi. - Od lat promujemy naszą markę przy pomocy różnych narzędzi związanych z marketingiem sportu. Nice Polska Liga Żużlowa to projekt, który zagwarantuje nam niespotykaną jak do tej pory widoczność naszego brandu na antenie TVP. Ze względu na nasze tegoroczne zaangażowanie w imprezy żużlowe mogę z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że tak jak nasze siłowniki napędzają tysiące bram wjazdowych w kraju, tak samo skutecznie Nice napędza polski żużel - mówi Adam Krużyński, dyrektor zarządzający Nice Polska.
Rozgrywki drugiej żużlowej klasy rozgrywkowej nigdy w historii nie posiadały scentralizowanych praw telewizyjnych. - Ze względu na obecność rozgrywek Nice Polskiej Ligi Żużlowej w paśmie wspólnym na antenie TVP Regionalna można oczekiwać bardzo wysokich wyników oglądalności. Niezwykle istotny jest również fakt wsparcia rozgrywek materiałami w popularnych sportowych programach informacyjnych. Co tydzień 90-sekundowy blok podsumowujący daną kolejkę będzie emitowany w Sportowej Niedzieli na kilku antenach - zauważa Rafał Darżynkiewicz, kierownik redakcji informacji TVP Sport. Wciąż trwają prace nad możliwością realizacji specjalnej kroniki, która byłaby emitowana w prime-time po Wiadomościach Sportowych TVP.
- To bardzo ważny moment dla Polskiego Związku Motorowego oraz Głównej Komisji Sportu Żużlowego. Po raz pierwszy w historii udało nam się pozyskać sponsora tytularnego dla rozgrywek dawnej PLŻ. Nice Polska Liga Żużlowa to jedyna oficjalna nazwa rozgrywek. Ze względu na formę przekazu dopuszczalna jest ewentualnie skrócona nazwa - Nice PLŻ. Stosowanie jednej nazwy ma kluczowe znaczenie dla wizerunku oraz spójności rozgrywek. Wspólne działania PZM, klubów oraz mediów mogą doprowadzić do pełnej profesjonalizacji rozgrywek, która zaowocuje zwiększeniem wartości produktu, a w konsekwencji większymi wpływami sponsorskimi dla klubów
- twierdzi Piotr Szymański, przewodniczący Głównej Komisji Sportu Żużlowego.
Specjalnie na potrzeby rozgrywek opracowane zostało nowe logo. Jest ono jednym z elementów identyfikujących rozgrywki oraz kluby biorące w nich udział. Logo można eksponować na kolorach tła białym i niebieskim.
W celu efektywnej komunikacji pomiędzy klubami startującymi w rozgrywkach Nice Polskiej Ligi Żużlowej, Telewizją Polską, Główną Komisją Sportu Żużlowego oraz sponsorem tytularnym ligi, powołany do życia został panel ds. Nice Polskiej Ligi Żużlowej, w skład którego wejdą po jednym przedstawicielu wszystkich wymienionych wyżej podmiotów. Zadaniem członków panelu będzie ciągła współpraca nakierunkowana na profesjonalizację rozgrywek Nice Polskiej Ligi Żużlowej oraz systematyczną poprawę wizerunku ligi.