Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Piotr Szymański: Kolejarz powinien spłacić zaległości

Stowarzyszenie Hawi Racing chce kontynuować żużlowe tradycje w Opolu. Przewodniczący GKSŻ uważa, że nowy podmiot powinien pokryć zaległości względem zawodników.
Damian Gapiński
Damian Gapiński

Przedstawiciele stowarzyszenia Hawi Racing, powołując się na przypadki klubów z Częstochowy i Gdańska, chcą kontynuować tradycje żużlowe w Opolu. Nie mają jednak zamiaru płacić zaległości, jakie ma Kolejarz Opole, który zresztą na mocy decyzji członków KŻ zawiesił w czwartek swoją działalność. Andrzej Hawryluk, prezes Hawi Racing zapowiedział, że złożony zostanie wniosek o przyznanie licencji dla kierowanego przez niego stowarzyszenia.


Opolscy działacze podjęli taką decyzję na podstawie rozmowy z przewodniczącym Głównej Komisji Sportu Żużlowego. Piotr Szymański jest jednak zdziwiony taką postawą przedstawicieli Hawi Racing. - Rozmawialiśmy ze sobą telefonicznie. Wysłuchałem argumentów działaczy z Opola, jednak żadnych deklaracji nie składałem. Jestem zdziwiony faktem, że ktoś powołuje się na rozmowy ze mną. O wszystkim w tym zakresie będzie decydowało Prezydium Zarządu Głównego PZM - powiedział dla SportoweFakty.pl przewodniczący GKSŻ.

Piotr Szymański uważa, że Hawi Racing powinno wziąć na siebie odpowiedzialność za długi poprzedników. - W mediach pojawiła się informacja, że klub otrzyma z miasta 300 tysięcy złotych dotacji. Jeżeli tak faktycznie będzie, to nie powinno być zgłoszone nowe stowarzyszenie, tylko działacze powinni przejąć Kolejarza i spłacić zaległości - wyjaśnił Szymański.

Zaległości Kolejarz Opole względem zawodników szacowane są na około 70 tysięcy złotych.



POLECAMY: Kup bilet na finał TAURON Speedway Euro Championship w Chorzowie

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (81):

  • KSM Wanda FUN Zgłoś komentarz
    Dla Włókniarza, Wybrzeża czy Opola, powinien być zakaz awansu dopóty nie spłaca ani złotówki
    • Valar Morghulis Zgłoś komentarz
      czyli stowarzyszenie musi pokryć zaległości a ZŁODZIEJE z częstochowy mogą jeździć bez problemu w lidze i dalej okradać zawodników.
      • RECON_1 Zgłoś komentarz
        Z tego co psali to ten Hawi istnial juz pare lat niezaleznie od Kolejarza wiec z jakiej paki ma splacac jego zadluzenie?
        • Stefan Balon Zgłoś komentarz
          "- W mediach pojawiła się informacja, że klub otrzyma z miasta 300 tysięcy złotych dotacji. Jeżeli tak faktycznie będzie, to nie powinno być zgłoszone nowe stowarzyszenie, tylko
          Czytaj całość
          działacze powinni przejąć Kolejarza i spłacić zaległości - wyjaśnił Szymański." Dlaczego niby powinni przejąć Kolejarza? Mają swój klub, dokładają dodatkową sekcję żużlową do motocrossu i tyle.
          • -K- Zgłoś komentarz
            Hawi nie bedzie zadnych dlugow drozdowni splacac! Drozd nie jest wlascicielem Stadionu a ty fanatyku stefan przestan juz p...c! Kolejarz pojedzie w tym sezonie, niestety pod inna nazwa ale
            Czytaj całość
            lepsze to niz drozdownia.
            • seak-krosno Zgłoś komentarz
              Szymański cymbale opole to nie Gdańsk ani Częstochowa więc musi płacić. ja wiem że zaległości trzeba płacić ale o Gdańsku ani Cze-wie nic się nie jąkałeś. tylko zakały w polskim
              Czytaj całość
              żużlu są {GKSŻebracy i PZMatoły}
              • Opole2013 Zgłoś komentarz
                Na początek - panie Damianie Gapiński: nie było Pana na zebraniu, więc jak Pan chce coś napisać to "ściągaj" wiarygodne informacje. Członkowie klubu nie podjęli uchwały o zawieszeniu
                Czytaj całość
                klubu. Natomiast podjęli uchwałę o nie przystąpieniu do rozgrywek ligowych w 2015 r. Klub Żużlowy "Kolejarz" dalej istnieje jako byt prawny. Nie wyklucza się przy tym jego zawieszenia w następnych miesiącach, aby uniknąć kosztów związanych choćby z administracyjną obsługą stowarzyszenia. Dług 70 tyś. zł. wobec zawodników byłby już spłacony, gdyby Miasto przyznało Kolejarzowi 300 tyś. zł., które otrzyma Hawi Racing Team (plus 100 tyś. zł. z Urzędu Marszałkowskiego). Stało się tak jak się stało i nie ma nad tym płakać. Ważne, że żużel w Opolu ma szansę dalej trwać. Pewnie większość i tak pójdzie na Kolejarza, tak jak dalej we Wrocławiu chodzi się na Spartę, albo Zielona Góra wróciła do nazwy Falubaz. Klub Hawi Racing nie powstał na "zgliszczach" Kolejarza. To klub, który istnieje kilka lat i ma się dobrze. Prowadzi sekcję kartingową i enduro. W tej drugiej konkurencji co roku zdobywa medale mistrzostw Polski oraz Europy i Świata (lub puchary, bo dokładnie nie wiem). Na żużlu się znają bo ich prezes Andrzej Hawryluk był na początku lat 80-tych ub.w. czynnym zawodnikiem Kolejarza (startował co najmniej w MDMP). Także jego ojciec był ligowym zawodnikiem w Kolejarzu na początku lat 60-tych. Ponieważ właściciel toru (czyli Urząd Miasta) w najbliższym czasie wypowie umowę na użytkowanie stadionu Kolejarzowi, stadion będzie albo stał rok czasu pusty i zostanie zdewastowany, albo wynajmie go Hawi. Tak więc Hawi przyczyni się do utrzymania stadionu w dobrej kondycji na kolejne lata. Dlaczego zatem ma spłacać długi po poprzednim użytkowniku stadionu? Kto w jakimkolwiek mieście w Polsce zbuduje drugi tor, jak jeden stoi pusty. W tej sytuacji PZM wymyśla przepis ze spłatami poprzednika w użytkowaniu toru. To niech dają kasę na nowy tor. Panowie z Warszawy - każda gmina w Polsce, każdy zakład odprowadza podatki do Warszawy i nie wracają one w całości tam, gdzie powstają. U Was może da radę zbudować tor na jeden dzień. Nas nie stać na pozostawienie toru na cały rok, bo zostaną zgliszcza. To, że inny podmiot chce zagospodarować niszę powstałą po klubie, który przeliczył się z możliwościami, a Miasto postanowiło go już nie wspomagać nie znaczy, że o ile w Opolu się porozumiano, to kolejny kwiatek nadchodzi z Warszawy. Dodam, że żadna osoba z Hawi nie działała w Kolejarzu co najmniej od czasu założenia Hawi. I na marginesie jedna z wypowiedzi z wczorajszego Walnego zebrania członków. Cel Kolejarza wyznaczony przez poprzednie Walne na 2015 r. to - przejechać sezon bez względu na wynik, utrzymać żużel w mieście i obniżyć długi ile się da. Obniżono o 157 tyś. zł. Co cel nie został zrealizowany ???
                • LeszekSG Zgłoś komentarz
                  Kluby powinny się dogadać i wystąpić z pzmot i tego typu instytucji. Stworzyć własne ligi , z własnymi regulaminami, bez takich cudaków jak ten powyżej.Po co oni? Biorą kasę za
                  Czytaj całość
                  szkodzenie? Tylko niestety, środowisko żużlowe a zwłaszcza działacze klubowi są mocno podzieleni A tutaj rzeczywiście możnaby wypiąć się na wszystkie FIMowskie popychadła. Nie ma żadnej LM, euroligi, itp. Z czego więc wykluczaliby kluby?Sam zachód przyszedłby na kolanach. Zawodnicy z innych państw prosiliby się o angaż. Sprofesjonalizować polski żużel, oczywiście adekwatnie do polskich możliwości, czyli wsparcie środowiska loklanego, itd.
                  • CYKLONB Zgłoś komentarz
                    Panie Kermit czyżby jakiś czas temu Mrozek a teraz działacze Częstochowy oraz Gdańska wręczyli panu jakieś teczki pod stołem? Swego czasu KSM Krosno,pilska Victoria a teraz Hawi nie
                    Czytaj całość
                    dają nic w łapę dlatego musza spłacać poprzednie podmioty bo inaczej nie jestem w stanie pojąć o czym pan bredzi.Moze jakby było 4 mln długu to Gksz i PZM spojrzała by na nas łaskawszym okiem;p
                    • LeszekSG Zgłoś komentarz
                      Właśnie. Tutaj nie ma ryzyka jak w wypadku piłki nożnej. Tam by nas pozawieszali i tyle. A tutaj? Niech zawieszają. Bez Polaków żużel jest słabiutki pod każdym względem: sportowym,
                      Czytaj całość
                      finansowym, frekwencyjnym.Trzeba wysprzątać w końcu tę stajnię Augiasza.
                      • LeszekSG Zgłoś komentarz
                        Może minsterstwo sportu wkroczyłoby do PZMot i GKSŻ. PZPN pobić może się nie da, bo mają krycie poteżnych FIFA i UEFA. Natomiast FIM? Może rajdowcy by się wkrzyli jakby FIM zaczął
                        Czytaj całość
                        Polaków karać. ALe czepić się tylko spraw żużlowy. Skontrolować dokładnie regulaminy i ich zgodność z polskim prawem. SPrawdzić czy to jest przestrzegane. nasłać na nich NIK i może wreszcie wkroczy prokurator. Może w Polsce nie ma prawa precedensowego, ale jest zasada równości wobec prawa. SKoro jedni muszą płacić długi a drudzy nie, to czym sie kierują marynary?
                        • nikiStart Zgłoś komentarz
                          Panie Szymański zróbcie zrzutkę z Komarem Fiałkiem i z kieszonkowych pomóżcie chłopakom albo z tej kasy za kary dla klubów e-ligi tylko ta kasa by stykła by wszystkie kluby wyszły na
                          Czytaj całość
                          prostą i tak po za tym ciekawe na co poszła
                          • ROSE Zgłoś komentarz
                            Żużel bez Opola to jak urwać Polsce Hel. Mam nadzieję, że prędzej czy później wszystko tam wróci na właściwe tory. Przecież to nie wyobrażalne żeby Kolejarza
                            Czytaj całość
                            zabrakło. Zapraszam http://www.sportowefakty.pl/kibice/6594/blog/7211/apator-tak-tylko-apator
                            Zobacz więcej komentarzy (68)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×