Najwięcej głosów zanotowano w finałowym meczu między grudziądzanami a lublinianami (ponad 1400 komentarzy na Facebooku, blisko 550 na Instagramie). Z kolei na Twitterze najwięcej było ich w półfinałowym meczu ZOOleszcz GKM - Eltrox Włókniarz (505).
Łącznie w tej edycji Soci@ligi oddano ponad 28 tysięcy głosów. Najczęściej kibice wybierali zwycięzców na Facebooku (ok. 13 500 komentarzy). Blisko 8 000 interakcji było na Instagramie, z kolei na Twitterze liczba ta wyniosła ponad 6 700.
W finałowym głosowaniu ZOOleszcz GKM pokonał Motor Lublin. Trzecie miejsce zajął zwycięzca 1. edycji - Eltrox Włókniarz Częstochowa.
ZOBACZ WIDEO Ważne słowa Emila Sajfutdinowa. Mówi o dużym zagrożeniu dla żużla
Wszystkie trzy portale społecznościowe PGE Ekstraligi: Facebook, Instagram i Twitter stanowiły platformę zliczania głosów w wyścigach zgodnych z terminarzem zabawy.
Na Facebooku i Instagramie należało podać wyłącznie jedno nazwisko zawodnika (uczestnika danego biegu wskazanego na grafice). Z kolei na Twitterze uruchomiona została ankieta, w której do wyboru był jeden z czterech żużlowców. Zawodnik, który zebrał najwięcej głosów zdobywał 3 punkty, kolejny 2, a następny 1 pkt.
Każdy mecz rozegrany był od 13. biegu i zaczynał się od stanu 36:36, aby w konsekwencji osiągnąć wyniki typowo żużlowe. Do rezultatów meczów zliczane były punkty z wszystkich trzech portali: Twittera (13. wyścig), Instagrama (14. wyścig) i Facebooka (15. wyścig).
Zabawa podzielona była na 4 etapy: rundę zasadniczą, ćwierćfinały (6 zespołów), półfinały (zwycięzcy ćwierćfinałów + lucky looser) oraz finały (mecz o 1. i 3. miejsce).
Finałowy dzień zabawy rozpoczął mecz o 3. miejsce między Betard Spartą a Eltrox Włókniarzem. Wrocławianie wygrali głosowanie na Twitterze (13. bieg) w stosunku 4:2, jednak kolejne dwa wyścigi padły łupem częstochowian. Na Instagramie (14. bieg) juniorzy gości okazali się lepsi od młodzieżowców gospodarzy, a na Facebooku (15. bieg) duet Madsen – Smektała wygrał 4:2 z parą Janowski – Woffinden.
Następnie kibice mogli wziąć udział w finałowym głosowaniu o wygraną w Soci@lidze. W finale ZOOleszcz GKM zmierzył się z Motorem Lublin. Kluczowe w tej rywalizacji były wybory na Twitterze i Facebooku PGE Ekstraligi. Grudziądzanie zwyciężyli w tych biegach podwójnie. Na Instagramie z kolei padł remis, który przypieczętował wygraną ZOOleszcz GKM w całej zabawie.
Grudziądzanie, po zajęciu 8. miejsca w zeszłej edycji, teraz znaleźli się na szczycie tabeli końcowej Soci@ligi. Drugie miejsce zajął Motor Lublin, który w poprzedniej odsłonie był na trzeciej pozycji. Podium uzupełnił zwycięzca 1. edycji - Eltrox Włókniarz Częstochowa.
Czwartą lokatę, tak jak poprzednio, zajęła Betard Sparta Wrocław. Piąte miejsce należy do Apatora Toruń, finalisty z pierwszej odsłony Soci@ligi. Debiut w zabawie zaliczyła Arged Malesa Ostrów i całość ukończyła na 6. pozycji. Zabawę na rundzie zasadniczej zakończyły zespoły Fogo Unii i Moje Bermudy Stali. Leszczynianie uplasowali się na 7. miejscu, z kolei gorzowianie byli na ostatniej pozycji.
Kibice mogli głosować na swoich ulubieńców w dniach 11-26 stycznia.
Zobacz też:
Polak prowadził Ukraińców w rosyjskiej lidze. "Szybko chciałem wracać"
Co dalej z wielką inwestycją?! Prezydent miasta mówi o "potężnym problemie"