W tym artykule dowiesz się o:
[b]
8. Trans MF Landshut Devils [/b]
Trzeba przyznać, że w tym przypadku nie ma żadnego zaskoczenia. Niemiecki klub dopiero w ubiegłym roku rozpoczął przygodę z polską ligą i jeszcze nie zdążył przyciągnąć rzeszy nowych, polskich kibiców. Do tego umieszczany jest kontent jedynie po niemiecku, co może odstraszać Polaków.
Warto jednak zauważyć, że dzięki sukcesom sportowym niemiecka ekipa zanotowała całkiem pokaźną dynamikę wzrostu popularności swoich social mediów. Wielkim minusem jest brak kanału na Youtube.
Liczba polubień na Facebooku: 4 948 (8. miejsce) +21 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 1,3 tys. (8. miejsce) +86 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 277 (8. miejsce) +78 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: - (8. miejsce)
Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.
Zobacz także: Nietypowe osiągnięcie Crumpa
Wilki Krosno zajęły przedostatnie miejsce w naszym zestawieniu, jednak wiele wskazuje, że to ostatnia tak odległa pozycja. Obecna ekipa z Podkarpacia to zupełnie inny zespół niż ten, który można było pamiętać z wcześniejszych lat. Wyniki sportowe idą wyraźnie w górę, w mediach społecznościowych może nie ma kreatywnego kontentu, ale póki co wystarcza, aby zdobywać nową publikę.
Liczba polubień na Facebooku: 13 233 (7. miejsce) +48 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 5,3 tys. (4. miejsce) +43 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 1 237 (6. miejsce) +97 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: 86 662 (7. miejsce) +31 proc. rok do roku
Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.
ZOBACZ WIDEO Żużel. Czy jest szansa na powrót zagranicznego juniora? PGE Ekstraliga odpowiada
Zobacz także: Możesz spędzić dzień z Walaskiem
6. Orzeł Łódź
To miejsce odzwierciedlające pozycje Orła Łódź w gronie ekip z eWinner 1. Ligi. W minionym roku sportowo nie zachwycili, a komunikacja z fanami poprzez media społecznościowe również pozostawia wiele do życzenia. Wydaje się, że robione jest niezbędne minimum, a to raczej za mało, aby przebić w walce z innymi łódzkimi klubami.
Liczba polubień na Facebooku: 18 451 (6. miejsce) +5 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 5,2 tys. (6. miejsce) +16 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 2 924 (5. miejsce) +15 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: 113 998 (6. miejsce) + 17 proc. rok do roku
Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.
Zobacz także: Nowak tłumaczy dlaczego został w Orle
Dopiero 5. miejsce bydgoszczan może być dla wielu zaskoczeniem. Należy jednak pamiętać, że w latach kiedy media społecznościowe zdobywały ogromną popularność, to Polonia dogorywała na ligowych arenach. Teraz jest zupełnie inaczej. Klub z Bydgoszczy prezentuje się coraz lepiej sportowo, a i pod względem aktywności w mediach społecznościowych zaczyna to wyglądać obiecująco. Świadczy o tym chociażby bardzo dobra dynamika wzrostów na poszczególnych kanałach.
Liczba polubień na Facebooku: 23 324 (4. miejsce) +16 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 4,9 tys. (7. miejsce) +32 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 4 078 (4. miejsce) +20 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: 336 330 (4. miejsce) +163 proc. rok do roku
Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.
Zobacz także: Hancock wskazał problem Janowskiego
Od momentu reaktywacji Aforti Start Gniezno czyni postępy na wielu polach - organizacyjnym, sportowym (chociaż akurat ostatni sezon to nie najlepszy na to dowód), jak i promocyjnym. Dynamika wzrostów na kanałach social media gnieźnieńskiego klubu pokazuje, że idą do przodu i już niedługo mogą pokusić się o atak na podium naszego corocznego zestawienia.
Liczba polubień na Facebooku: 22 312 (5. miejsce) +7 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 6,2 tys. (3. miejsce) +22 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 704 (7. miejsce) +78 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: 556 710 (3. miejsce) +22 proc. rok do roku
Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.
Zobacz także: Start Gniezno dotknęły regulaminowe zmiany
Wydaje się, że Zdunek Wybrzeże Gdańsk w ostatnich latach pod względem sportowym częściej rozczarowywało, niż zachwycało. Tego jednak nie można powiedzieć o ich obecności w mediach społecznościowych. Klub jest aktywny, może to nie jest szczyt kreatywności, ale zdecydowanie powyżej ligowej średniej, co pozwoliło im wejść na podium rankingu.
Liczba polubień na Facebooku: 24 020 (3. miejsce) +1 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 5,3 tys. (4. miejsce) +10 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 4 264 (3. miejsce) +11 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: 366 250 (5. miejsce) +57 proc. rok do roku
Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.
Zobacz także: Wielki talent zadebiutuje w lidze
2. ROW Rybnik
Paradoksalnie, w ostatnim sezonie ROW Rybnik był jednym z klubów, które gorzej zarządzały mediami społecznościowymi. Zresztą temu zjawisku sporo miejsca poświęcono na branżowych forach, ostatecznie narzekania kibiców pomogły i zaczęto coś z tym robić. Ostatecznie rybniczanie zajęli 2. miejsce, chociaż wydaje się, że bardziej dyskontują niedawną obecność w PGE Ekstralidze niż ostatnią kreatywność.
Liczba polubień na Facebooku: 25 082 (2. miejsce) +3 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 8,2 tys. (2. miejsce) +6 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 5 165 (2. miejsce) +8 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: 1 667 708 (2. miejsce) +23 proc. rok do roku
Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.
Zobacz także: Łaguta tajną bronią GKM-u?
Bezsprzeczny lider naszego zestawienia. Stelmet Falubaz pod względem jakości prowadzenia mediów społecznościowych przewyższa tę ligę przynajmniej o dwie klasy. Zresztą nie można się dziwić, bo zielonogórzanie od lat wygrywali ten ranking na najwyższym poziomie rozgrywkowym. Wydaje się, że inne kluby eWinner 1. Ligi mają teraz kogoś od kogo mogą czerpać dobre wzorce.
Liczba polubień na Facebooku: 84 547 (1. miejsce) +2 proc. rok do roku Liczba obserwujących na Instagramie: 27,9 tys. (1. miejsce) +4 proc rok do roku Liczba obserwujących na Twitterze: 10 607 (1. miejsce) +7 proc. rok do roku Liczba wyświetleń na Youtube: 8 216 370 (1. miejsce) +7 proc. rok do roku
Dane na dzień 25 stycznia 2022 r.
Zobacz także: Protasiewicz o magii Falubazu