Przypomnijmy, że w czwartek logotypy Orlenu nagle zniknęły ze strony internetowej Saubera, firmy odpowiedzialnej za zespół Alfa Romeo w Formule 1. Część kibiców Roberta Kubicy odebrała to jako fiasko rozmów polskiego giganta paliwowego z ekipą z Hinwil. Umowa sponsorska Orlenu wygasła bowiem z końcem 2022 roku, a jak dotąd żadna ze stron nie poinformowała o jej przedłużeniu.
- Rozmowy trwają - usłyszeliśmy w Orlenie, a kierownictwo firmy od WP SportoweFakty dowiedziało się, że Alfa Romeo usunęła jej logotypy z witryny internetowej. Równocześnie próbowaliśmy dowiedzieć się u źródła, czym podyktowane były zmiany na stronie ekipy F1.
Po tym jak wysłaliśmy pytania do szwajcarskiego zespołu, kilkadziesiąt minut później na stronie Saubera znów pojawiły się logotypy Orlenu, a polska firma ponownie została umieszczona w zakładce "tytułowy partner". Elena Rovelli, menedżer ds. komunikacji zespołu z Hinwil, przekazała nam, że czwartkowe modyfikacje na stronie to efekt "aktualizacji przed startem nowego sezonu".
- Proszę nie wyciągać zbyt daleko idących wniosków w związku ze zniknięciem logotypów Orlenu, ponieważ strony poświęcone naszym partnerom są po prostu aktualizowane - dodała.
ZOBACZ WIDEO: Odważna kreacja Ewy Brodnickiej. "Szalejesz"
Co to oznacza? Orlen i Kubica chcą pozostać w F1, a rozmowy z Sauberem nie są łatwe m.in. ze względu na zmiany u władzy w szwajcarskiej firmie. W ostatnich latach funkcję dyrektora generalnego i równocześnie szefa zespołu pełnił Frederic Vasseur. Zimą Francuz przeniósł się jednak do Ferrari, a w jego miejsce w roli dyrektora generalnego sprowadzono Andreasa Seidla. Równocześnie Seidl odpowiedziany jest za wskazanie nowego szefa ekipy F1.
Sezon 2023 jest też ostatnim, w którym Sauber będzie startować w F1 pod nazwą Alfa Romeo. Wynika to z faktu, że w roku 2026 szwajcarski zespół zostanie przejęty przez Audi. Z tego też powodu ekipa ma zostać odpowiednio dofinansowana przez producenta samochodów z Niemiec, co pozwala jej zabrać bardziej twarde stanowisko w rozmowach z Orlenem.
Z kolei Orlen liczy na równie dobrą ekspozycję swoich logotypów jak w latach poprzednich. Do tego dochodzi kwestia obowiązków Kubicy, który w sezonach 2020-2022 dość często pojawiał się na torze podczas testów i piątkowych treningów F1.
Orlen jest partnerem tytularnym Alfy Romeo od roku 2020, a Kubica od tego momentu pełni funkcję rezerwowego w szwajcarskim zespole. Wcześniej firma z Płocka była jednym z głównych sponsorów Williamsa. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jej kontrakt sponsorski opiewa na 10-12 mln dolarów.
Łukasz Kuczera, WP SportoweFakty
Czytaj także:
Mapa, która wywołała burzę. Ukraińcy będą wściekli
Kubica obok Schumachera. F1 doceniła Polaka