Orlen znów widoczny. Zamieszanie z polską firmą w F1

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Robert Kubica i Daniel Obajtek podczas konferencji
Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Robert Kubica i Daniel Obajtek podczas konferencji
zdjęcie autora artykułu

Po naszej publikacji loga Orlenu powróciły na stronę internetową Alfy Romeo, przywrócono je też w zakładce "tytułowy partner". Mamy też oficjalny komentarz szwajcarskiej ekipy F1 do całej sytuacji.

Przypomnijmy, że w czwartek logotypy Orlenu nagle zniknęły ze strony internetowej Saubera, firmy odpowiedzialnej za zespół Alfa Romeo w Formule 1. Część kibiców Roberta Kubicy odebrała to jako fiasko rozmów polskiego giganta paliwowego z ekipą z Hinwil. Umowa sponsorska Orlenu wygasła bowiem z końcem 2022 roku, a jak dotąd żadna ze stron nie poinformowała o jej przedłużeniu.

- Rozmowy trwają - usłyszeliśmy w Orlenie, a kierownictwo firmy od WP SportoweFakty dowiedziało się, że Alfa Romeo usunęła jej logotypy z witryny internetowej. Równocześnie próbowaliśmy dowiedzieć się u źródła, czym podyktowane były zmiany na stronie ekipy F1.

Po tym jak wysłaliśmy pytania do szwajcarskiego zespołu, kilkadziesiąt minut później na stronie Saubera znów pojawiły się logotypy Orlenu, a polska firma ponownie została umieszczona w zakładce "tytułowy partner". Elena Rovelli, menedżer ds. komunikacji zespołu z Hinwil, przekazała nam, że czwartkowe modyfikacje na stronie to efekt "aktualizacji przed startem nowego sezonu".

- Proszę nie wyciągać zbyt daleko idących wniosków w związku ze zniknięciem logotypów Orlenu, ponieważ strony poświęcone naszym partnerom są po prostu aktualizowane - dodała.

ZOBACZ WIDEO: Odważna kreacja Ewy Brodnickiej. "Szalejesz"

Co to oznacza? Orlen i Kubica chcą pozostać w F1, a rozmowy z Sauberem nie są łatwe m.in. ze względu na zmiany u władzy w szwajcarskiej firmie. W ostatnich latach funkcję dyrektora generalnego i równocześnie szefa zespołu pełnił Frederic Vasseur. Zimą Francuz przeniósł się jednak do Ferrari, a w jego miejsce w roli dyrektora generalnego sprowadzono Andreasa Seidla. Równocześnie Seidl odpowiedziany jest za wskazanie nowego szefa ekipy F1.

Sezon 2023 jest też ostatnim, w którym Sauber będzie startować w F1 pod nazwą Alfa Romeo. Wynika to z faktu, że w roku 2026 szwajcarski zespół zostanie przejęty przez Audi. Z tego też powodu ekipa ma zostać odpowiednio dofinansowana przez producenta samochodów z Niemiec, co pozwala jej zabrać bardziej twarde stanowisko w rozmowach z Orlenem.

Z kolei Orlen liczy na równie dobrą ekspozycję swoich logotypów jak w latach poprzednich. Do tego dochodzi kwestia obowiązków Kubicy, który w sezonach 2020-2022 dość często pojawiał się na torze podczas testów i piątkowych treningów F1.

Orlen jest partnerem tytularnym Alfy Romeo od roku 2020, a Kubica od tego momentu pełni funkcję rezerwowego w szwajcarskim zespole. Wcześniej firma z Płocka była jednym z głównych sponsorów Williamsa. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jej kontrakt sponsorski opiewa na 10-12 mln dolarów.

Łukasz Kuczera, WP SportoweFakty

Czytaj także: Mapa, która wywołała burzę. Ukraińcy będą wściekli Kubica obok Schumachera. F1 doceniła Polaka

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Czy Orlen powinien nadal angażować się w promocję poprzez F1?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (1)
avatar
CR8
20.01.2023
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Chory na umyśle tańczący z łopatą, musisz mieć bardzo smutne życie, skoro całymi tygodniami, dzień w dzień tu zaglądasz, żeby tylko coś napisać. A po co? Żeby ktokolwiek zwrócił na ciebie uwagę Czytaj całość