Sobota na Silverstone odbywała się pod znakiem deszczu. Kierowcy Formuły 1 rozpoczynali kwalifikacje do GP Wielkiej Brytanii na mokrym torze, ale miejscami były już widoczne suche przestrzenie. Ryzyko opadów w trakcie "czasówki" wynosiło jednak 60 proc., dlatego tak ważne było unikanie błędów i podkręcanie tempa z okrążenia na okrążenie.
Po ledwie kilku "kółkach" na oponach przejściowych było jasne, że warunki pozwalają na założenie slicków. Na gładkim ogumieniu jeszcze łatwiej o błąd, o czym przekonał się Sergio Perez. Kierowca Red Bull Racing wypadł z toru i utknął w pułapce żwirowej. - Wszystko, czego potrzebuję, to lekkiego pchnięcia - mówił Meksykanin.
Regulamin zabrania, aby kierowca otrzymał pomoc funkcyjnych przy powrocie na tor. Dlatego sędziowie musieli przerwać Q1 czerwoną flagą. Dla Pereza wiązało się to z końcem kwalifikacji.
ZOBACZ WIDEO: Mikołajki stolicą motorsportu. Tłumy na ORLEN 80. Rajdzie Polski
- Opady deszczu możliwe pod koniec Q1 - usłyszeli kierowcy, gdy ustawili się w kolejce w alei serwisowej przed wznowieniem kwalifikacji. Po chwili lunęło w jednej sekcji toru, co mogło mieć fatalne konsekwencje dla Maxa Verstappena. Kierowca Red Bull Racing wypadł na pobocze w tym samym miejscu, w którym kilka minut wcześniej błąd popełnił jego zespołowy partner. Holender nie rozbił jednak bolidu, a na kolejnych okrążeniach poprawił tempo i awansował do Q2.
- Potrzebujemy tego okrążenia - mówił z kolei inżynier Ferrari do Carlosa Sainza, bo Hiszpan w końcówce Q1 również znajdował się w strefie zagrożenia. Hiszpan na mokrym torze utrzymał nerwy na wodzy i awansował do Q2.
Świecące słońce sprawiło, że w Q2 nie było wątpliwości, co do założenia slicków. - Nie czuję się najlepiej na tych oponach - meldował już na początku Charles Leclerc, co było zwiastunem problemów kierowcy Ferrari. Monakijczyk nie awansował do Q3 i w niedzielę ustawi się dopiero na jedenastym polu startowym. To najlepsze potwierdzenie problemów ekipy z Maranello na obecnej fazie sezonu.
Przed Q3 było też jasne, że gorsze czasy Verstappena są pochodną przygody z Q1. W samochodzie aktualnego mistrza świata doszło do uszkodzenia podłogi, którą Red Bull próbował na szybko "połatać" przed kluczowym fragmentem walki o pole position.
Już pierwszy przejazd w Q3 pokazał, że kierowca "czerwonych byków" nie będzie się liczył w walce o wygraną. Do głosu doszli za to gospodarze. Na czele zameldował się George Russell (1:26.024), drugi był Lando Norris (+0,006 s), a trzeci Lewis Hamilton (+0,172 s). Max Verstappen musiał zadowolić się piątą pozycją, ale na jego stratę (+0,326 s) wpłynął też błąd w jednym z zakrętów.
Verstappen popełnił błąd na kluczowym okrążeniu i tylko minimalnie poprawił swój czas. Za to Russell jeszcze podkręcił tempo (1:25.819), zdobywając trzecie pole position. Za nim zameldowali się Hamilton oraz Norris.
F1 - GP Wielkiej Brytanii - kwalifikacje - wyniki:
Poz. | Kierowca | Zespół | Q3 | Q2 | Q1 |
---|---|---|---|---|---|
1. | George Russell | Mercedes | 1:25.819 | 1:26.723 | 1:30.106 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0.171 | 1:26.770 | 1:29.547 |
3. | Lando Norris | McLaren | +0.211 | 1:26.559 | 1:31.596 |
4. | Max Verstappen | Red Bull Racing | +0.384 | 1:26.796 | 1:31.342 |
5. | Oscar Piastri | McLaren | +0.418 | 1:26.733 | 1:30.895 |
6. | Nico Hulkenberg | Haas | +0.519 | 1:26.847 | 1:31.929 |
7. | Carlos Sainz | Ferrari | +0.690 | 1:26.843 | 1:30.557 |
8. | Lance Stroll | Aston Martin | +0.766 | 1:26.938 | 1:31.410 |
9. | Alexander Albon | Williams | +0.821 | 1:26.933 | 1:31.135 |
10. | Fernando Alonso | Aston Martin | +1.098 | 1:26.730 | 1:31.264 |
11. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:27.097 | 1:30.496 | |
12. | Logan Sargeant | Williams | 1:27.175 | 1:31.608 | |
13. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | 1:27.269 | 1:30.994 | |
14. | Guanyu Zhou | Stake F1 Team | 1:27.867 | 1:31.190 | |
15. | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB | 1:27.949 | 1:31.291 | |
16. | Valtteri Bottas | Stake F1 Team | 1:32.431 | ||
17. | Kevin Magnussen | Haas | 1:32.905 | ||
18. | Esteban Ocon | Alpine | 1:34.557 | ||
19. | Sergio Perez | Red Bull Racing | 1:38.348 | ||
20. | Pierre Gasly | Alpine | 1:39.804 |
Czytaj także:
- Wstrzymuje wszystkie ruchy w F1. Irytacja w padoku
- Brad Pitt jako kierowca F1. Ujawniono nowe szczegóły