Rok 2020 ma być wyjątkowy dla Formuły 1. Królowa motorsportu jest bowiem świadoma swojej tradycji i chce kultywować historię, w odpowiedni sposób czcząc 70. urodziny. Dlatego w najbliższym sezonie obowiązywać będzie nowy logotyp.
"Chcemy świętować naszą rocznicę specjalnym logo, które zaprezentowaliśmy 1 stycznia, a już od 6 stycznia będzie obecne na wszystkich platformach cyfrowych Formuły 1" - ogłosiła firma.
Czytaj także: Czapki z głów przed Robertem Kubicą
Dwie linie w nowym logo układają się w liczbę 70, a ich kształt przypomina nitkę wyścigową. F1 jest przekonana, że wybór takiego logotypu pozwoli też zespołom na wykorzystanie tego motywu w swoich gadżetach w roku 2020. Królowa motorsportu jest bowiem przekonana, że ekipy również będą chciały celebrować 70. rocznicę powstania F1.
ZOBACZ WIDEO Stacja Tokio. "Kurczę, co ona zrobiła?". Piotr Małachowski dostał niesamowite wsparcie
"W ciągu tych 70 lat sporo się wydarzyło. Mistrzami świata zostało 33 kierowców, 108 wygrało choć jedną rundę Grand Prix, a na polach startowych zobaczyliśmy 764 zawodników i ponad 150 zespołów. Wszystkie te osiągnięcia wymagały toru wyścigowego, na których ekipy i kierowcy walczyli o kolejne mistrzostwa" - oświadczyła F1, niejako tłumacząc skąd wybór nowego logotypu.
Czytaj także: Wypadek Kubicy wśród rozczarowań dekady
Formuła 1 stosować będzie też zamiennie dotychczasowy logotyp, w którym napis "F1" układa się w nitkę wyścigową. Tyle że dodany do niego zostanie człon "seventy", czyli siedemdziesiąt.
1950-2020 - Formula 1® presents a new logo to celebrate 70 years of the greatest racing spectacle on the planet #F1 #F170 https://t.co/nl6DQg9rXa pic.twitter.com/wxmInE68sF
— F1 Media (@F1Media) January 1, 2020