F1. Bolid Alfy Romeo rusza w Polskę. Gratka dla kibiców Roberta Kubicy
Koronawirus sprawił, że w tym roku większość wyścigów F1 odbywa się bez udziału publiczności. Namiastkę emocji kibicom zapewni jednak Orlen. W Polskę ruszy bowiem bolid Alfy Romeo, który będzie można podziwiać na wybranych stacjach paliw.
Jako że pandemia koronawirusa sprawiła, że kibice nie mają wstępu na trybuny podczas wyścigów Formuły 1, to Orlen wyszedł z inicjatywą, by pokazać z bliska pewne tajniki królowej motorsportu. Dlatego w Polskę rusza bolid Alfy Romeo - będzie można go zobaczyć na wybranych stacjach paliw, o czym podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu poinformował Daniel Obajtek, prezes Orlenu.
- PKN Orlen jest zdecydowanym liderem w zakresie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. Według najnowszych badań tak postrzega nas co drugi Polak, co oznacza wzrost o blisko 10 proc. w stosunku do 2019 r. To pokazuje, że nasze działania są skuteczne - powiedział Obajtek.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tak się strzela w polskiej III lidze- Sponsoring sportowy to niezwykle silna platforma komunikacyjna i marketingowa. Mimo pandemii ekwiwalent związany wyłącznie ze sponsoringiem sportu przez siedem pierwszych miesięcy 2020 r. wyniósł 186 mln zł. W tym czasie w polskich mediach marka Orlen pojawiła się ponad 465 tys. razy. To olbrzymia wartość biznesowa. Ten potencjał chcemy wykorzystywać również w naszych działaniach wizerunkowych. Dlatego ruszamy w trasę z bolidem Formuły 1 - dodał Obajtek.
To właśnie w Karpaczu podczas Forum Ekonomicznego można było zobaczyć po raz pierwszy maszynę Alfy Romeo. Pozostanie ona tam do 10 września, a następnie ruszy w Polskę. Łącznie bolid F1 pojawi się w dziewięciu lokalizacjach w siedmiu województwach. Będzie go można podziwiać w naszym kraju przez cztery miesiące.
Jak wskazuje Orlen, aż 85 proc. Polaków uważa firmę za najaktywniejszego sponsora sportu spośród firm branży motoryzacyjnej w Polsce. Ankietowani pozytywnie wypowiadają się też o wykorzystaniu w kampanii wizerunku Roberta Kubicy. Krakowskiego kierowcę z płocką firmą kojarzy niemal 70 proc. respondentów.
Co czwarty polski kierowca ma też deklarować, że ze względu na współpracę Orlenu z Robertem Kubicą zaczął częściej korzystać ze stacji paliw polskiego giganta.
Orlen na promocję poprzez F1 wydał spore sumy - wsparcie Williamsa w ubiegłym roku kosztowało firmę ok. 10 mln dolarów. Podobną kwotę firma miała wydać na współpracę z Alfą Romeo w sezonie 2020. Dodatkowo przedsiębiorstwo paliwowe z Płocka pojawiło się w niemieckiej serii wyścigowej DTM, gdzie promuje swoje zagraniczne marki - Star oraz Benzinę.
Trasa bolidu Alfa Romeo po Polsce:
08.09 - 10.09 - Forum Ekonomiczne, Karpacz
12.09 - 20.09 - Stacja Paliw 1427 ul. Jerzmanowskiego, Kraków
22.09 - 29.09 - Stacja Paliw 0228, ul. Ślężna, Wrocław
01.10 - 07.10 - Stacja Paliw 1327, ul. Piątkowska, Poznań
09.10 - 18.10 - Płock (siedziba PKN Orlen)
21.10 - 22.10 - Kongres 590, Rzeszów
03.11 - 16.11 - Stacja Paliw 0076, Gdańsk, al. Grunwaldzka 258
18.11 - 28.11 - Stacja Paliw MOP Machnacz przy autostradzie A1 (kierunek Łódź)
30.11 - 20.12 - Warszawa, Centrum Olimpijskie
Czytaj także:
Hamilton nieobecny na proteście. Poszedł do toalety
Ferrari zmieni malowanie bolidów