Orlen od zeszłego roku jest zaangażowany w Formułę 1 i we współpracę z Robertem Kubicą. Przyczyniło się to do powrotu Polaka do stawki F1 w barwach Williamsa. Obecnie Kubica pełni funkcję rezerwowego w Alfie Romeo, zaś płocka firma jest sponsorem tytularnym zespołu z Hinwil.
Jako że pandemia koronawirusa sprawiła, że kibice nie mają wstępu na trybuny podczas wyścigów Formuły 1, to Orlen wyszedł z inicjatywą, by pokazać z bliska pewne tajniki królowej motorsportu. Dlatego w Polskę rusza bolid Alfy Romeo - będzie można go zobaczyć na wybranych stacjach paliw, o czym podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu poinformował Daniel Obajtek, prezes Orlenu.
- PKN Orlen jest zdecydowanym liderem w zakresie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. Według najnowszych badań tak postrzega nas co drugi Polak, co oznacza wzrost o blisko 10 proc. w stosunku do 2019 r. To pokazuje, że nasze działania są skuteczne - powiedział Obajtek.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tak się strzela w polskiej III lidze
- Sponsoring sportowy to niezwykle silna platforma komunikacyjna i marketingowa. Mimo pandemii ekwiwalent związany wyłącznie ze sponsoringiem sportu przez siedem pierwszych miesięcy 2020 r. wyniósł 186 mln zł. W tym czasie w polskich mediach marka Orlen pojawiła się ponad 465 tys. razy. To olbrzymia wartość biznesowa. Ten potencjał chcemy wykorzystywać również w naszych działaniach wizerunkowych. Dlatego ruszamy w trasę z bolidem Formuły 1 - dodał Obajtek.
To właśnie w Karpaczu podczas Forum Ekonomicznego można było zobaczyć po raz pierwszy maszynę Alfy Romeo. Pozostanie ona tam do 10 września, a następnie ruszy w Polskę. Łącznie bolid F1 pojawi się w dziewięciu lokalizacjach w siedmiu województwach. Będzie go można podziwiać w naszym kraju przez cztery miesiące.
Jak wskazuje Orlen, aż 85 proc. Polaków uważa firmę za najaktywniejszego sponsora sportu spośród firm branży motoryzacyjnej w Polsce. Ankietowani pozytywnie wypowiadają się też o wykorzystaniu w kampanii wizerunku Roberta Kubicy. Krakowskiego kierowcę z płocką firmą kojarzy niemal 70 proc. respondentów.
Co czwarty polski kierowca ma też deklarować, że ze względu na współpracę Orlenu z Robertem Kubicą zaczął częściej korzystać ze stacji paliw polskiego giganta.
Orlen na promocję poprzez F1 wydał spore sumy - wsparcie Williamsa w ubiegłym roku kosztowało firmę ok. 10 mln dolarów. Podobną kwotę firma miała wydać na współpracę z Alfą Romeo w sezonie 2020. Dodatkowo przedsiębiorstwo paliwowe z Płocka pojawiło się w niemieckiej serii wyścigowej DTM, gdzie promuje swoje zagraniczne marki - Star oraz Benzinę.
Trasa bolidu Alfa Romeo po Polsce:
08.09 - 10.09 - Forum Ekonomiczne, Karpacz
12.09 - 20.09 - Stacja Paliw 1427 ul. Jerzmanowskiego, Kraków
22.09 - 29.09 - Stacja Paliw 0228, ul. Ślężna, Wrocław
01.10 - 07.10 - Stacja Paliw 1327, ul. Piątkowska, Poznań
09.10 - 18.10 - Płock (siedziba PKN Orlen)
21.10 - 22.10 - Kongres 590, Rzeszów
03.11 - 16.11 - Stacja Paliw 0076, Gdańsk, al. Grunwaldzka 258
18.11 - 28.11 - Stacja Paliw MOP Machnacz przy autostradzie A1 (kierunek Łódź)
30.11 - 20.12 - Warszawa, Centrum Olimpijskie
Czytaj także:
Hamilton nieobecny na proteście. Poszedł do toalety
Ferrari zmieni malowanie bolidów