Zainteresowanie Tauron Basket Ligą wzrasta

Wskaźniki oglądalności, frekwencja w halach oraz aktywność kibiców w internecie w sezonie 2014/2015 pokazują, że zainteresowanie polską ekstraklasą wzrasta. Ma na to wpływ także powiększenie ligi.

W tym artykule dowiesz się o:

Szczegółowe wyniki za sezon 2014/2015 przedstawił na konferencji prasowej przed meczem o Superpuchar Polski Jacek Jakubowski. - Poprzedni sezon oglądało w telewizji średnio 43 tysiące widzów, co stanowi 17-procentowy wzrost w porównaniu do sezonu 2013/2014. Ogólnie przed telewizorami zasiadło ponad 2,2 miliona widzów, czyli 15 procent więcej niż w zeszłych rozgrywkach - powiedział prezes PLK.

Więcej kibiców oglądało spotkania również z perspektywy trybun. - Frekwencja w halach wyniosła 2034 osoby, czyli około 16 procent więcej. Łączna liczba kibiców w halach to 551 tysięcy, co stanowi 39 procent więcej. Te liczby pokazują, że zainteresowanie koszykówką wzrosło, co wynika też z poszerzenia ligi o cztery znaczące ośrodki z nowymi, pięknymi halami - podkreślił Jakubowski.

- W ubiegłym sezonie wypłaciliśmy klubom prawie pół miliona złotych nagród, wynikających z umów kontraktowych, a także za poszczególne kategorie marketingowe i promocyjne. Nasz kanał youtube, na którym umieściliśmy ponad pół tysiąca materiałów, zanotował prawie 1,2 miliona wyświetleń. Nasza strona internetowa to prawie 10 milionów odsłon i prawie 862 tysiące unikalnych użytkowników - poinformował prezes.

Nic nie zmieniło się w kwestii sponsorów, którzy będą wspierać Tauron Basket Ligę. - Nadal współpracować będziemy z firmą Tauron Polska Energia, naszymi partnerami będą Milenium Zakłady Bukmacherskie oraz firma cinkciarz.pl. Będziemy kontynuować współpracę z firmami Suzuki oraz Festina - zaanonsował.

Zadowolenia z tego faktu nie krył przedstawiciel sponsora tytularnego rozgrywek. - Bardzo się cieszymy ze współpracy na kolejny rok. Zaczęliśmy ten sezon od Eurobasketu, bardzo ucieszyło nas to, że nasza kadra wyszła z grupy. Mam nadzieję, że będzie to dobry prognostyk dla wszystkich zawodników i klubów przed sezonem 2015/2016 - skomentował Jacek Sakrejda, Wiodący Specjalista ds. Promocji w Departamencie Komunikacji Rynkowej i PR Tauron Polska Energia S.A.

Źródło artykułu: