Przed pierwszym dniem rywalizacji w Rajdzie Monte Carlo trudno było zgadnąć, co może się wydarzyć na trasie. To efekt sporych zmian, do jakich doszło w przerwie między sezonami. Ogromnie zmotywowany do pierwszej rundy mistrzostw poszedł Kris Meeke, który był najszybszy na shakedownie i chciał pokazać, że Citroen przedwcześnie go skreślił.
Po pierwszym odcinku specjalnym Meeke miał powody do zadowolenia. Znajdował się na drugim miejscu, ze stratą pięciu sekund do lidera Otta Tanaka. - Czekałem na taką chwilę przez wiele miesięcy. Samochód daje mi sporo pewności siebie, a w takiej sytuacji prowadzenie jest przyjemnością - mówił Brytyjczyk.
Tyle że drugi OS nie był dla niego tak udany. Meeke przebił przednią oponę i dojechał do mety minutę za rywalami, przez co spadł w klasyfikacji rajdu. - Nie mam pojęcia, co się wydarzyło. Musiałem przejechać 7 czy 9 km na "kapciu". Trudno. Przed nami jeszcze sporo kilometrów - dodawał na zakończenie dnia.
Bezbłędny był za to Tanak, który powiększył przewagę nad drugim w stawce Sebastienem Ogierem do ponad dziewięciu sekund. Aktualny mistrz świata pokazał, że być może nie będzie to stracony sezon dla Citroena i uda mu się przywrócić blask francuskiemu zespołowi.
Wydarzeniem dnia był debiut Sebastiena Loeba w barwach Hyundaia. Francuz dobrze zaczął czwartkowe ściganie i był czwarty po pierwszym oesie. Przed kolejną próbą popełnił jednak błąd przy doborze opon. - Zrobiłem co mogłem, ale ciężko było sobie poradzić w tych warunkach - ocenił 44-latek.
Wieczorem błyszczał za to kolega Loeba z zespołu - Thierry Neuville. Belg dokonał najlepszego wyboru, jeśli chodzi o opony i z łatwością wygrał drugi odcinek specjalny. Dzięki temu awansował na trzecie miejsce w "generalce". - To mi nie wystarcza, oczekiwaliśmy czegoś więcej po tym dniu - podsumował Neuville.
Klasyfikacja Rajdu Monte Carlo po 1. dniu:
Pozycja | Załoga | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Tanak/Jarveoja | Toyota Yaris WRC | 26:33.00 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroen C3 WRC | +9.1 |
3. | Neuville/Gilsoul | Hyundai i20 WRC | +14.3 |
4. | Lappi/Ferm | Citroen C3 WRC | +45.2 |
5. | Latvala/Antilla | Toyota Yaris WRC | +46.4 |
6. | Evans/Martin | Ford Fiesta WRC | +48.2 |
7. | Meeke/Marshall | Toyota Yaris WRC | +53.8 |
8. | Loeb/Elena | Hyundai i20 WRC | +55.2 |
9. | Mikkelsen/Jager | Hyundai i20 WRC | +59.6 |
10. | Tidemand/Floene | Ford Fiesta WRC | +1:41.1 |
ZOBACZ WIDEO Rajd Dakar. Jakub Przygoński pokazał klasę. "Jechał fantastycznie, praktycznie nie miał przygód"
Loeb stary wyga nie trafił z doborem opon.