Ależ historia! Polak wygrał Rajd Dakar
Eryk Goczał to już nie tylko najmłodszy w historii uczestnik Rajdu Dakar, ale też najmłodszy triumfator. W niedzielę kierowca Energylandia Rally Team odrobił kilka minut straty do Rokasa Baciuski i odniósł zwycięstwo w klasyfikacji pojazdów SSV.
Niestety, w drugim tygodniu Dakaru kierowcy Energylandia Rally Team dwukrotnie urywał się pasek klinowy w pojeździe, przez co stracił on kilka minut. Wykorzystał to Rokas Baciuska, który przed ostatnim etapem miał 3 minuty i 24 sekundy przewagi nad młodym Polakiem.
- W niedzielę walczymy o wygraną - zapowiadał Eryk Goczał w sobotę, po tym jak wygrał kolejny etap Dakaru w karierze i zniwelował część strat do głównego rywala.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: treningi z nią dałyby popalić! Polska dziennikarka w formieGoczał w imponującym stylu rozpoczął jazdę na czternastym etapie. Już po kilkunastu kilometrach miał kilka minut przewagi nad Baciuską. Później do Polaka uśmiechnęło się szczęście, którego tak bardzo mu brakowało we wcześniejszych dniach. Litwin miał problemy na trasie i stracił ponad 20 minut, dzięki czemu 18-latek wyprzedził go w klasyfikacji generalnej imprezy. W ten sposób najmłodszy z klanu Goczałów zapisał się w historii Dakaru.
Ostatni etap Dakaru w klasyfikacji SSV był udany dla Energylandia Rally Team, bo drugi czas uzyskał Michał Goczał, który stracił tylko 54 sekund do najszybszego na trasie Carlosa Vento Sancheza. Jako trzeci sklasyfikowany został Marek Goczał.
Marek Goczał, ojciec Eryka, był też bliski drugiego miejsca w "generalce" Dakaru. Niestety, po zakończeniu rywalizacji sędziowie dopisali do jego wyniku dwie minuty kary w związku z niezaliczeniem jednego z punktów kontrolnych. To sprawiło, że najstarszy z klanu Goczałów zajął ostatecznie trzecie miejsce w wynikach Dakaru 2023.
Na szóstym miejscu sklasyfikowano zaś Michała Goczała.
Rajd Dakar - SSV - wyniki 14. etapu:Poz. | Załoga | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Sanchez-Moreno | Patriots Racing Team | 1:21.54 |
2. | Mi. Goczał-Gospodarczyk | Energylandia Rally Team | +0.54 |
3. | Ma. Goczał-Marton | Energylandia Rally Team | +1.50 |
4. | de Oliveira-Prata | South Racing Can-Am | +2.34 |
5. | Navarro-Metge | FN Speed Team | +2.51 |
6. | Triisa-Meeru | Rally Raid Estonia | +3.04 |
7. | E. Goczał-Mena | Energylandia Rally Team | +3.22 |
8. | Ferioli-Rinaldi | South Racing Can-Am | +4.12 |
9. | Spiernings-van der Stelt | Dakarteam Spiernings | +4.23 |
10. | Silva-Flick | FN Speed Team | +5.07 |
Rajd Dakar - SSV - wyniki po 14. etapie:
Poz. | Załoga | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | E. Goczał-Mena | Energylandia Rally Team | 53:10.14 |
2. | Baciuska-Montijano | Red Bull Can-Am Factory Team | +16.44 |
3. | Ma. Goczał-Marton | Energylandia Rally Team | +18.15 |
4. | Ferioli-Rinaldi | South Racing Can-Am | +1:07.00 |
5. | de Oliveira-Prata | South Racing Can-Am | +3.02.21 |
6. | Mi. Goczał-Gospodarczyk | Energylandia Rally Team | +4:02.39 |
7. | Guayasamin-Torlaschi | South Racing Can-Am | +4:45.34 |
8. | Navarro-Metge | FN Speed Team | +4:51.00 |
9. | Vayssade-Rey | Bardahl Team | +6:11.44 |
10. | Triisa-Meeru | Rally Raid Estonia | +6:16.38 |
Czytaj także:
Syn oligarchy z Rosji bliski powrotu. Jego marzeniem wciąż jest F1
Zwolnienia pracowników w F1. Zespoły muszą ciąć koszty
-
Mariusz 1972 Zgłoś komentarz
No cóż, zabawa dla bogatych z Energylandii. -
Assl Zgłoś komentarz
Na stronie rajdu widzę jakieś 30 kategorii. Czyli mamy 30 zwycięzców -
Long Penetrator Zgłoś komentarz
Są trzy kategorie: samochody osobowe, ciężarowe i motocykle. Reszta to chore wymysły. -
nobodziaszek Zgłoś komentarz
to ok. To już cos. -
mari Zgłoś komentarz
Nakrył czapką starych "pierdzieli" -
Pit7 Zgłoś komentarz
Ten Sport jest nimkomu potrzebny w dzisiejszych czasach powinno sie to zakac !! -
Haima Gratta Zgłoś komentarz
warunkach, w tym po wymagającym terenie. Grono fanów takich wehikułów systematycznie się powiększa. Czym jeszcze SSV przyciągają uwagę fanów nietuzinkowych propozycji motoryzacyjnych? SSV: niepozorny wygląd, duże możliwości Pojazdy SSV można określić jako małe samochody terenowe 4x4 osiągające zawrotne prędkości i zapewniające ekstremalne wrażenia w czasie jazdy. Konstrukcja tych maszyn obejmuje solidną ramę, z opcją pokrycia dachem lub szybami, i wąski rozstaw osi, ich waga zwykle nie przekracza 700 kilogramów – zatem są to raczej lekkie pojazdy. Ich atutem jest również możliwość szybkiego rozpędzania się do dużej prędkości. Jeśli chodzi o silnik pojazdów SSV, dostępne są modele o różnej mocy, nawet 172KM. Dzięki wykorzystaniu dynanicznych silników, sportowemu zawieszeniu oraz napędowi na cztery koła użytkownicy pojazdów SSV mogą cieszyć się świetnymi wrażeniami podczas jazdy. Dodatkowym atutem jest fakt, że można nimi wjechać niemal wszędzie oraz zależnie od indywidualnych potrzeb – dopasować do pojazdu potrzebne akcesoria np. siatki, dachy, szyby, lusterka itp. Pojazdy SSV mają dziś wielu fanów w USA i Kanadzie, często można je zobaczyć na tamtejszych drogach. - Taurus -
Lena Opoldońska Zgłoś komentarz
konkursu Przeglądu Sportowego. -
Henk69 Zgłoś komentarz
Jeszcze niech wymyślą nową dyscyplinę. 5ranie przez drąg i 12 letni Polak wygra, bo nie będzie konkurentów. -
zgryźliwy Zgłoś komentarz
Zrobili tyle różnych klasyfikacji, że na zwycięzcę jednej z nich załapał się nawet małolat-Polak. Co to u licha jest SSV ? -
dopowiadacz1 Zgłoś komentarz
Co to jest klasyfikacja SSV ? Skąd w tej klasyfikacji pełno Goczałów ? I jeszcze jedno , czy w tym rajdzie startowali tylko Litwini , Estończycy i oczywiście Polacy ? -
Columb2000 Zgłoś komentarz
Brawo