W zeszłym sezonie Jorge Martin o włos przegrał walkę o tytuł mistrzowski w MotoGP z Francesco Bagnaią. Hiszpan był mocno niepocieszony w listopadzie, zwłaszcza że zaprzepaścił w ten sposób szansę na awans do fabrycznego zespołu Ducati. Jednak początek 2024 roku pokazał, że Martin może wziąć rewanż na Bagnai.
Zawodnik Pramac Racing słynie ze świetnych startów. Martin bardzo dobrze odnajduje się, gdy ma przed sobą czysty tor i to udowodnił w sobotę na torze Losail w Katarze. Po wygraniu kwalifikacji 26-latek z Madrytu miał otwartą drogę do końcowego sukcesu.
Za wicemistrzem świata podążał Brad Binder. Motocyklista z RPA zaimponował świetnym startem, kiedy to przebił się z czwartego miejsca na drugie, po czym znalazł się tuż za plecami Jorge Martina. Hiszpan szybko pozbawił jednak rywala złudzeń.
ZOBACZ WIDEO: Koniec kariery, spokój czy nowy impuls. Czego potrzebuje Tai Woffinden?
Bardzo ciekawie wyglądała walka o podium sprintu MotoGP w Katarze. Początkowo wydawało się, że o najniższy stopień "pudła" rywalizować będą zawodnicy Ducati - Enea Bastianini oraz Francesco Bagnaia. Obaj Włosi nie byli jednak w stanie utrzymać wysokiego tempa, co wykorzystali Hiszpanie - Marc Marquez i Aleix Espargaro.
Zaskakiwał zwłaszcza Marquez, który zimą opuścił po wielu latach Repsol Honda Team i debiutował na motocyklu Ducati w barwach Gresini Racing. Wielokrotny mistrz świata bardzo szybko odnalazł się na włoskiej maszynie, czego dowodem były efektowne manewry wyprzedzania. Ostatecznie 31-latek nie był jednak w stanie zameldować się w czołowej trójce.
Przedostatnie okrążenie sprintu zadecydowało o tym, że Espargaro uporał się z Bagnaią, w ten sposób meldując się na podium sobotniego sprintu.
MotoGP - GP Kataru - sprint - wyniki:
Poz. | Zawodnik | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Jorge Martin | Pramac Racing | 20:41.287 |
2. | Brad Binder | Red Bull KTM | +0.548 |
3. | Aleix Espargaro | Aprilia | +0.729 |
4. | Francesco Bagnaia | Ducati | +1.625 |
5. | Marc Marquez | Gresini Racing | +1.872 |
6. | Enea Bastianini | Ducati | +2.322 |
7. | Alex Marquez | Gresini Racing | +3.154 |
8. | Pedro Acosta | GasGas | +4.431 |
9. | Maverick Vinales | Aprilia | +6.738 |
10. | Jack Miller | Red Bull KTM | +12.670 |
11. | Marco Bezzecchi | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | +12.835 |
12. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha | +12.863 |
13. | Miguel Oliveira | Trackhouse Racing | +13.095 |
14. | Raul Fernandez | Trackhouse Racing | +13.795 |
15. | Joan Mir | Repsol Honda | +14.096 |
16. | Johann Zarco | LCR Honda | +14.840 |
17. | Alex Rins | Monster Energy Yamaha | +15.629 |
18. | Augusto Fernandez | GasGas | +17.711 |
19. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | +22.733 |
20. | Franco Morbidelli | Pramac Racing | +23.267 |
21. | Luca Marini | Repsol Honda | +25.553 |
Nie ukończyli: | |||
22. | Fabio di Giannantonio | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | 2 okr. |
Czytaj także:
- Zawrotna suma. Tyle dostała pracownica Red Bulla za milczenie
- "Jest architektem sukcesu". Red Bull może wygrywać bez Verstappena i Neweya?