Kolejne zwycięstwo Toyoty w WEC. Fernando Alonso gorszy od kolegów

Getty Images / Ker Robertson / Na zdjęciu: Fernando Alonso podczas wyścigu LeMans
Getty Images / Ker Robertson / Na zdjęciu: Fernando Alonso podczas wyścigu LeMans

Toyota odniosła kolejne zwycięstwo w wyścigu WEC, jednak tym razem to nie załoga z Fernando Alonso świętowała sukces. Najszybszy na mecie okazał się samochód nr 7, w której startowali Kamui Kobayashi, Mike Conway i Jose Maria Lopez.

Rywalizacja w WEC odbywa się pod dyktando Toyoty, więc zwycięstwo japońskiego producenta na Fuji nie jest dużym zaskoczeniem. Jednak w dotychczasowych zawodach prym wiodła załoga nr 8, do której należy Fernando Alonso. Hiszpan, który w tym roku zdecydował się na łączenie rywalizacji w F1 z wyścigami długodystansowymi, szybko wyrósł na główną gwiazdę cyklu WEC.

To właśnie z powodu 37-latka przesunięto termin zawodów w Japonii, tak aby nie kolidował on z jego startami w F1. Hiszpan musiał jednak uznać wyższość kolegów z drugiego samochodu Toyoty. Załoga nr 7, w składzie Kamui Kobayashi, Mike Conway i Jose Maria Lopez, wjechała na linię mety 11 sekund przed największymi rywalami.

Świetną robotę na starcie wyścigu zrobił Kobayashi, który potrzebował ledwie dwóch okrążeń, by przebić się z ósmego miejsca na drugie. Następnie świetna postawa Japończyka sprawiła, że jego załoga mogła cieszyć się z prowadzenia. Wprawdzie po pit-stopach Sebastien Buemi zmienił Kazukiego Nakajimę i ruszył w pogoń za liderem, ale nie był w stanie go wyprzedzić.

Załoga nr 7 utrzymywała się na prowadzeniu przez znaczną część dystansu. W pewnym momencie, gdy za kierownicą samochodu znajdował się Conway, przewaga nad Alonso wynosiła nawet 20 sekund. Hiszpan narzekał wówczas na zachowanie swojego pojazdu, wobec czego w ekipie nr 8 doszło do zmiany kierowcy. Na linię mety jako zwycięzca wjechał Lopez, który nie roztrwonił przewagi wypracowanej przez kolegów.

Wyniki wyścigu 6H Fuji:

PozycjaKierowcySamochódOkrążeniaCzas/strata
1 Kobayashi/Conway/Lopez Toyota TS050 Hybrid 230 6:00:21.800
2 Alonso/Nakajima/Buemi Toyota TS050 Hybrid 230 +11.440
3 Lotterer/Senna/Jani Rebellion R13 226 +4 okr.
4 Button/Pietrow/Aloszyn BR Engineering BR1 219 +11 okr.
5 Webb/Dillmann/Rossiter ENSO CLM P1/01 219 +11 okr.

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: nietypowe "fajerwerki" na meczu. Trafił w linię wysokiego napięcia

Źródło artykułu: