Czy w Zielonej Górze mogą odbywać się imprezy masowe? ZKŻ SSA prezentuje pismo do Urzędu Miasta

Jeśli miasto Zielona Góra nie da zgody na rozgrywanie imprez masowych na stadionie przy ul. Wrocławskiej 69, najbliższy mecz Stelmetu Falubazu z Włókniarzem Częstochowa obejrzy tylko 999 kibiców.

Rafał Malinowski
Rafał Malinowski

Kością niezgody w całej sprawie jest brak jednego dokumentu. - Niczego nie chcemy blokować. Klub nie dostarczył nam niezbędnej do wydania zezwolenia umowy dzierżawy stadionu przez stowarzyszenie, bo jej nie ma - powiedział niedawno na łamach Gazety Lubuskiej doradca prezydenta Zielonej Góry.

Wg ZKŻ SSA wszystkie niezbędne papiery zostały dostarczone do Urzędu Miasta do 17 marca 2011 roku. Zielonogórski klub 15 kwietnia wystosował pismo do Wiolety Haręźlak, wiceprezydenta miasta. Poniżej prezentujemy pełną treść:

Zielona Góra, 15.04.2011

Szanowna Pani
Wioleta Haręźlak
Zastępca Prezydenta
Miasta Zielona Góra


W odpowiedzi na pismo SK-V-5310-11.2011 z dnia 08.04.2011 ZKŻ SSA informuje, że wszystkie dokumenty wymagane w tym zakresie prawem i wymogami Urzędu Miasta Zielona Góra jak:
a. Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009, Dz. U. Nr 62, poz. 504 z późn. zm.);
b. Karta Usługi Publicznej z dnia 22.03.2010 wydana przez Urząd Miasta Zielona Góra;
c. wzór wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej z dnia 02.03.2011 sporządzony przez Urząd Miasta Zielona Góra
zostały dostarczone do Urzędu Miasta Zielona Góra do dnia 17.03.2011r.

Celem pełnego zobrazowania stanu rzeczy - faktycznego stanu sprawy, niniejszym wskazuję raz jeszcze enumeratywnie wszystkie dokumenty, które w dniach 11.02.2011 - 17.03.2011 zostały przedłożone w Urzędzie Miasta Zielona Góra:

1. Opinia Komendanta Miejskiego Policji w Zielonej Górze z dnia 02.03.2011
2. Opinia Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze z dnia 15.03.2011
3. Opinia kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (Pogotowia Ratunkowego) w Zielonej Górze z dnia 14.02.2011
4. Opinia Państwowego Inspektora Sanitarnego w Zielonej Górze z dnia 24.02.2011
5. Graficzny plan obiektu lub teren, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa,
6. Instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej,
7. Terminarz imprez masowych,
8. Informacja o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
9. Informacja o liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej i informacyjnej,
10. Informacja o sposobie identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej,
11. Dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 82 PLN,
12. Polisa ubezpieczeniowa nr 1001172,
13. Pisemna zgoda na przeprowadzenie imprezy masowej wydana przez właściciela, posiadacza, użytkownika obiektu lub zarządzającego obiektem, na terenie którego ma być przeprowadzona impreza z dnia 01.12.2010r.


Szczególnego podkreślenia wymaga ta okoliczność, iż wśród wskazanych wyżej dokumentów znajduje się także pisemna zgoda Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Zielonej Górze z dnia 01.12.2010 o treści:

"Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zielonej Górze oświadcza, że posiada w trwałym zarządzie stadion żużlowy przy ul. Wrocławskiej 69 w Zielonej Górze i wyraża zgodę na korzystanie z obiektu przez Zielonogórski Klub Żużlowy Sportowa Spółka Akcyjna w sezonie 2011 w związku z organizacją zawodów na tym obiekcie i potwierdza brak zaległości ZKŻ SSA z tytułu opłat w tym zakresie".

Reasumując, wobec przedstawionych powyżej wszystkich faktów i okoliczności, za bezsporne należy uznać i to twierdzenie, że żaden z przytoczonych aktów prawnych nie nakłada na organizatora imprez masowych, w tym przypadku ZKŻ S.S.A., obowiązku przedłożenia dokumentu w postaci umowy pomiędzy Organizatorem a zarządcą stadionu.

W tej sytuacji Państwa żądanie sprecyzowane w piśmie z dnia 08.04.2011 doręczonym do ZKŻ SSA w dniu 11.04.2011 zmuszeni jesteśmy uznać za pozbawione jakichkolwiek podstaw prawnych i faktycznych w sytuacji, gdy Urząd Miasta Zielona Góra jest w posiadaniu dokumentu zawierającego oświadczenie Zarządcy stadionu przy ul. Wrocławskiej 69 w Zielonej Górze o wyrażeniu zgody na organizację zawodów przez ZKŻ SSA w sezonie 2011.

Ze względów opisanych wyżej ZKŻ SSA z ogromnym zdziwieniem i zaskoczeniem przyjęła żądanie Urzędu Miasta Zielona Góra o dostarczenie umowy określającej zasady eksploatacji i zasad korzystania z obiektu.

Na przestrzeni wielu ostatnich lat, a na pewno od października 2006 roku, czyli od momentu powstania ZKŻ SSA, żaden przepis prawa nie wymagał przedłożenia takiej umowy; co więcej nie powstał taki zwyczaj.
O prawdziwości powyższego twierdzenia dokumentacja zgromadzona przy kilkudziesięciu wydanych zezwoleniach na organizację imprez masowych przez ZKŻ SSA w latach 2007-2011.

W opisanym stanie faktycznym stwierdzić należy, iż od dnia 17.03.2011 Urząd Miasta Zielona Góra jest w posiadaniu wszelkich i wszystkich prawem przewidzianych dokumentów niezbędnych do wydania zezwolenia na organizację imprez masowych "Ekstraliga 2011".

W tym miejscu za konieczne uznaję przypomnienie 2 podstawowych faktów:


a) we wniosku z dnia 01.03.2011 wraz z załączonym terminarzem zostały wskazane imprezy (mecze), które są przedmiotem wniosku,

b) w dniu 29.03.2011 decyzją 5/11 Prezydenta Miasta Zielona Góra zostało wydane zezwolenie na organizację imprezy masowej w dniu 03.04.2011 (mecz Ekstraligi: Stelmet Falubaz Zielona Góra - Unibax Toruń), a w uzasadnieniu wskazano bezspornie, iż "odstępuje się od uzasadnienia decyzji, gdyż w całości uwzględnia ona żądania wnioskodawcy".

Dokonując interpretacji literalnej uzasadnienia wskazanej wyżej decyzji, ZKŻ SSA przyjmuje, iż Prezydent Miasta Zielona Góra wyraził zgodę na organizację wszystkich imprez masowych wskazanych na wniosku z dnia 01.03.2011 wraz z załączonych terminarzem, a jedynie przez pomyłkę nie uwzględnił tego w rozstrzygnięciu decyzji nr 5/11 z dnia 29.03.2011.

Zgodnie z prawem, gdyby zamiarem Organu wydającego decyzję było nieuwzględnienie któregokolwiek z żądań zawartych we wniosku, wówczas w tym zakresie wniosek byłby oddalony.

Takie rozumienie decyzji jest dopuszczalne także na podstawie art. 8 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, tj. "zasada pogłębiania zaufania obywateli do organów Państwa".

Żądanie dokumentu nieprzewidzianego prawem jest także złamaniem zasady opisanej w art. 7 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, tj. "zasada kontroli i nadzoru nad przestrzeganiem prawa w postępowaniu i prawdy obiektywnej, uwzględnienie interesu społecznego i słusznego interesu obywateli".

Reasumując żądanie przedstawienia umowy uważam za pozbawione podstaw prawnych.

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×