Gabriel Waliszko. Z drugiej strony ekranu: Motor został przedwcześnie zajechany (felieton)

WP SportoweFakty / Michał Chęć / Na zdjęciu: Paweł Miesiąc przed Robertem Lambertem
WP SportoweFakty / Michał Chęć / Na zdjęciu: Paweł Miesiąc przed Robertem Lambertem

Motor ospały, Motor ślamazarny, Motor bezradny. Wszyscy powiesili już psy na lubelskim beniaminku, nie czekając nawet do otwarcia do okna transferowego. A może Koziołki ubodą tych przemądrzałych?

Z drugiej strony ekranu to cykl felietonów Gabriela Waliszki, dziennikarza nSport+.

***

- Czy wy nie słyszycie magii tej nazwy? Mootor, Mo-tor . Nie żaden Falubaz czy GKM, ale jedno wyjątkowe słowo określające wszystko: Motor - przekonywał niedługo po awansie znany fan lubelskiego speedwaya. Patrzyliśmy na niego trochę jak na wariata, zakochanego ślepo w swojej ulubionej drużynie.

No bo nazwa fajna i tradycja też, jednak za nią żadnych punktów nikt nie będzie rozdawać. I nikt w najlepszej lidze beniaminka ratować też nie będzie mieć ambicji, jeśli ten Motor sam nie postawi się dzielnie reszcie stawki. Bo o ile zawsze obowiązuje hasło: bij mistrza, to uratowanie sezonu dla debiutanta jest równie trudną kwestią, co obrona najważniejszego tytułu. Tu nie ma wątpliwości.

Pojawiają się u mnie kontrowersje w sytuacji, gdy prawie wszystkie tęgie głowy naszego żużla już skreślają Motor z ekstraligowej drogi prowadzącej do dłuższego pobytu w elicie. Dlaczego kontrowersje? Bo to jest żużel i tu wszystko jest możliwe. Tu nie ma miejsca na grzeczność czy na brak zaskakujących ruchów.

Zawsze pojawiają się jakieś nieobliczalne czy nieprzewidywalne zdarzenia. Bo ten właściwy okres transferowy wciąż przed nami i dopóki on się nie skończy dopóty nie można skreślać żadnych możliwości. Bo zawsze można coś pokombinować czy na wiosnę dokooptować. Bo obecnie awizowany skład lublinian wcale nie musi odstawać od pozostałych konkurentów od początku do końca.

Jeśli wszyscy odkryli przed chwilą Amerykę i nagle rzucili się na juniorskie polowania to Motor był właściwie pierwszy za wielką wodą. Mocni juniorzy przy Zygmuntowskich byli, są i być mają w przyszłości. Polscy seniorzy wcale nie muszą przyjeżdżać za plecami swoich odpowiedników w innych kolorach kasków. Bo wszyscy oni mają coś do pokazania albo przekonania tych nieprzekonanych.

A obcokrajowcy? Jeden doświadczony, drugi perspektywiczny i ten już konkretnie objeżdżony. No i każdy śmiało może zostać objawieniem ekstraligi. Do tego odpowiednia atmosfera, mocni partnerzy, głód na żużel, prawidłowa ścieżka rozwoju, no i ten klub. Motor. Ta nazwa przecież zobowiązuje.

Gabriel Waliszko, dziennikarz nc+

ZOBACZ WIDEO: Polski wspinacz zachwycił Justynę Kowalczyk. "To się w głowie nie mieści!"

Komentarze (172)
JEDREK
25.10.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Motor jeszcze swoje pokaże. 
avatar
Arkanoid
23.10.2018
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
koziołki nie dajcie się !!! nam co sezon wieszczą spadek a ciągle im ucieramy nosa :D 
avatar
poważny.grzesznik
23.10.2018
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
niektórzy mimo że nie został ogłoszony początek okresu transferowego już żałują bo nie wprowadzono KSM i rozgrywki będą nudne. Ja tam uważam ze i Lambert i młody Lampart i Mikelsen są na krzywe Czytaj całość
avatar
krystian GKM
23.10.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Myśle , że Motor wcale nie musi byc chłopcem do bicia. Gdyby udało im sie zrobić taki skład :
1. Woryna
2. Zengota
3. Michelsen
4. Jonsson
5 G. łaguta
6. W Lampart
7.
8. R. Lambert 
avatar
Poznaniak z Gorzowa
23.10.2018
Zgłoś do moderacji
0
3
Odpowiedz
Felieton pisany sercem, więc rozumiem red. Waliszko, ale żadne zaklęcia nie zmienią tego, że Motor w 2020 roku znów będzie jeździł w I lidze... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.