WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Nowe regulacje w cyklu Grand Prix. Koniec zarzynania silników

FIM mówi stop zarzynaniu jednostek napędowych i od 2020 roku wprowadzi nową regulację w cyklu Grand Prix. Mowa o ograniczniku obrotów silnika.
Dawid Borek
Dawid Borek
Newspix / Marcin Karczewski. / Na zdjęciu: Greg Hancock w SGP

KUP bilet na Boll Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland!

Międzynarodowa Federacja Motocyklowa zdecydowała się na wprowadzenie nowego przepisu w trosce o zawodników. Nadmierna prędkość obrotowa na starcie może skutkować bowiem poważnymi uszkodzeniami silników, których naprawa nie należy do najtańszych. Ogranicznik obrotów będzie obowiązkowy dla wszystkich uczestników Grand Prix 2020, przy czym FIM zaleca żużlowcom, by już od nadchodzącego sezonu sprawdzali nowe rozwiązania. 

Greg Hancock, czterokrotny mistrz świata, nie jest zaskoczony wprowadzeniem nowych regulacji. Co więcej - mogą one działać na korzyść Kalifornijczyka. - Nie jestem typem zawodnika, który na starcie do końca odkręca manetkę. Jeżdżę bardziej w starym stylu - staram się wyczuć silnik i czerpać z niego maksimum, nie "zajeżdżając" jednostki - tłumaczy Hancock, cytowany przez speedwaygp.com.

Zobacz także: Szwedzi długo czekają na mistrza świata. Morgan Andersson wskazuje kandydata. Nie musi być to Fredrik Lindgren

- Jest wielu żużlowców, którzy mają inną opinię i teorię na temat tego, jak to działa. Ogranicznik obrotów będzie dla nich większym wyzwaniem niż dla mnie, choć wiem, że większość zawodników już testowała nowe rozwiązania, m.in. w odpowiedni sposób ustawiając układy zapłonowe - stwierdza Hancock, który słynie z testowania różnych rozwiązań. Ogranicznik obrotów sprawdził już na wylot.

ZOBACZ WIDEO Kacper Woryna: Zapełnić trybuny i będzie jeszcze lepsze show

- Nie sądzę, że jestem jedynym facetem, który już wypróbował ograniczniki. Prawda jest jednak taka, że sprawdziłem wiele ich rodzajów, na silnikach od różnych tunerów. Dzięki temu wiem, co i jak działa. Znam dobre strony i te, których należy unikać - zaznacza Hancock.

Przypomnijmy, że od nowego sezonu w żużlowym Grand Prix będzie jak w Formule 1 - o rozstawieniu będą decydowały czasy uzyskane przez żużlowców podczas sesji kwalifikacyjnych. To prawdziwa rewolucja w speedwayu (czytaj więcej TUTAJ).

Czy wprowadzenie ogranicznika obrotów w GP to dobre rozwiązanie?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
speedwaygp.com

Komentarze (12):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • RECON_1 0
    Podoba mi się jak zajmują się pierdółami...
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • dawidZG 0
    To trzymaj sie panie z daleka od stadionów!
    Anastazy Czas na hybrydy ten hałas jest nieznośny
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • dawidZG 0
    Nie, no powiedzcie, że to jest jakiś żart... Ja nie wierzę w to co czytam. To indywidualna sprawa zawodników czy odkręcają manete do konca czu nie. O co tu chodzi? Żużel umiera?
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (9)
Pokaż więcej komentarzy (12)
Pokaż więcej komentarzy (12)
Pokaż więcej komentarzy (12)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×