Żużel dziękuje piłce za wielbłądy i zmarzniętego chłopca. To była darmowa reklama o ogromnym zasięgu

WP SportoweFakty / Jarek Pabijan / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik
WP SportoweFakty / Jarek Pabijan / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik

Bartosz Zmarzlik na wielbłądzie z Omanu zajechał bardzo daleko. Środowisko żużlowe dziękuję temu piłkarskiemu za atak na swojego idola. Mówi o znakomitej reklamie, a także nowych kibicach. - I to wszystko za darmo - komentują eksperci.

Kiedy Bartosz Zmarzlik pokonał Roberta Lewandowskiego w plebiscycie "Przeglądu Sportowego" i został sportowcem roku, w mediach społecznościowych ruszyła lawina. Środowisko żużlowe było w ekstazie po sukcesie swojego mistrza. W tym piłkarskim zachowania były różne. Jedni gratulowali, a inni postanowili zaatakować gorzowianina. Wojciech Kowalczyk mówił o zmarzniętym chłopcu i pytał, kto głosuje na żużlowca, który nie potrafi skręcić w prawo. Pojawiły się także porównania żużla do wyścigów wielbłądów w Omanie.

Pierwsza reakcja środowiska żużlowego? Oburzenie. Jednak kiedy niektórzy kibice byli zażenowani, ludzie zajmujący się marketingiem w żużlu zacierali ręce. - Tam, gdzie są emocje, zwykle jest też zainteresowanie - komentuje Przemysław Szymkowiak z PGE Ekstraligi. - Ta cała twitterowa przepychanka naprawdę wiele nam dała. Zmarzlik jeszcze długo był niesiony przez tego słynnego wielbłąda. To w sumie tylko zachęcało do zainteresowania się żużlem - dodaje.

Zobacz także: Dyrektor POLADA: Infuzją dożylną można wypłukać z organizmu wcześniej stosowane substancje zabronione (wywiad)

- Myślę, że nic lepszego niż ten cały hejt nie mogło się nam przydarzyć. Wypada tylko za to podziękować. Wiele osób postanowiło sprawdzić, o co chodzi i kim jest ten Zmarzlik. Stara zasada mówi, żeby o kimś mówić. Dobrze czy źle? To nie ma aż takiego znaczenia. Najważniejsze, żeby nie przekręcali nazwiska Bartka - dodaje z kolei były prezes Włókniarza Częstochowa Marian Maślanka.

ZOBACZ WIDEO Bartosz Zmarzlik typował Roberta Lewandowskiego na sportowca roku w Polsce

Z kolei były żużlowiec Krzysztof Cegielski mówi, że w reklamie, którą zrobiła Zmarzlikowi część środowiska piłkarskiego, najcenniejszy jest jej odbiorca. - Każdą z osób, które zaatakowały Bartka, czyta na co dzień mnóstwo ludzi i to takich, którzy do tej pory nie byli kibicami żużla. A do kogo chcemy dotrzeć? Do sympatyków naszej dyscypliny czy nowego odbiorcy? - pyta retorycznie Cegielski. A Przemysław Szymkowiak z PGE Ekstraligi mówi o konkretach. - W mediach społecznościowych pod tymi dyskusjami pojawiało się wiele komentarzy. Niektórzy podawali swoje miejsce zamieszkanie i pytali, gdzie jest najbliżej na żużel - tłumaczy.

Zobacz także: Za i przeciw Hynka: Los Drabika leży w rękach FIM

Poza tym Zmarzlik przez cały tydzień był wymieniany w jednym zdaniu obok Roberta Lewandowskiego. Żużel miał wielką kampanię reklamową, za którą nie zapłacił nawet złotówki. Niestety, szybko okazało się, że nie może być zbyt pięknie. Sukces dyscypliny szybko został przykryty burzą wokół Maksyma Drabika, który ma kłopoty z Polską Agencją Antydopingową.

- To boli najbardziej, bo benedyktyńska praca wielu ludzi na czele z naszym mistrzem świata została po części zmarnowana. Minęło kilko dni i żużel wpadł w niebezpieczne rewiry. Szliśmy tak mocno w górę, mieliśmy pozytywny PR i jednego dnia wszystko się odwróciło. Każdy mówi teraz tylko o tym przeklętym dopingu - podsumowuje Władysław Komarnicki, prezes honorowy Stali Gorzów.

Komentarze (24)
avatar
lunch
16.01.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Moja żona pyta, co to za jeden ten Kowalczyk, co na Bartku psy wiesza. I szczerze mówiąc, nie potrafię jej odpowiedzieć. Zaraz, zaraz, piłka... - a, wiem! "Nic się nie stało..." 
avatar
RECON_1
15.01.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
I oby faktycznie pojawiło się liczne grono nowo kibicow/sympatyków żużla, szczególnie w stolicy gdzie nie tylko mógłby powstać klub ale przychylniej by przy innych okazjach patrzyli na ten spor Czytaj całość
avatar
sympatyk żu-żla
11.01.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Każdy o tym wie że każdy sportowiec jest żywą reklama przemieszczającą się .Dla tego zawsze warto na sport sponsorować .Wyniki są widoczne po obu stronach, Tak samo i Bartek jest żywą reklama Czytaj całość
avatar
Janek Pawłowski
11.01.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Marcel nie dostał kasy za sezon 2019, poszedł do pracy bo ma jaja... - 
avatar
Janek Pawłowski
11.01.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Za komentarze na temat Marcela zostałem zablokowany na stronie PSZ ,