Żużel. Apator nie narzeka, ale mówi, że PGE Ekstraliga powinna zrobić medialne show z prezentacji terminarza

WP SportoweFakty / Michał Szmyd. / Na zdjęciu: Tobiasz Musielak
WP SportoweFakty / Michał Szmyd. / Na zdjęciu: Tobiasz Musielak

Beniaminek PGE Ekstraligi ma całkiem niezły terminarz na sezon 2021. Musi jednak wygrać domowe mecze na początku rozgrywek. Adam Krużyński zaznacza, że PGE Ekstraliga z ogłaszania terminarza powinna robić duże medialne show z udziałem telewizji.

W 2019 roku terminarz dla drużyny z Torunia był wyjątkowo trudny. Kiepski początek sezonu przełożył się później na fatalny koniec i pierwszą w historii degradację z najwyższej klasy rozgrywkowej. - Ostatnie sezony przed spadkiem oraz ten spadkowy były bardzo trudne, bo źle zaczynaliśmy rozgrywki. Nawet nie pierwsze trzy kolejki, ale cała pierwsza runda była tak poukładana, że trudno było myśleć o dobrym wyniku, kiedy początek nie wyszedł. Gdy przegra się pierwsze mecze, to później jest coraz większa nerwowość - przypomina Adam Krużyński z Rady Nadzorczej toruńskiego klubu.

eWinner Apator Toruń sezon 2021 rozpocznie od domowego meczu z RM Solar Falubazem Zielona Góra. Później ma co prawda dwa bardzo trudne wyjazdy do Wrocławia i Leszna, ale w czwartej kolejce na Motoarenie podejmie w derbowym meczu zespół z Grudziądza. - Ten terminarz wygląda na zdecydowanie bardziej łaskawy dla nas. Szczególnie jeśli mecze domowe w kwietniu ułożą się tak, jak zakładamy dla nas, możemy dostać wiatru w żagle. W to wierzę. Nie będziemy narzekali na terminarz, bo trzeba się mierzyć ze wszystkimi wyzwaniami. Pomimo tego, że jesteśmy beniaminkiem i pewnie nie faworytem, będziemy walczyć - dodaje Krużyński.

Terminarz PGE Ekstraligi wydaje się być niezły dla beniaminka, który jednak pojedzie pod presją na własnym torze i musi koniecznie wygrać oba kwietniowe mecze na Motoarenie z Falubazem i GKM-em. - Trzeba dobrze zacząć sezon. Obojętnie, jaki by nie był terminarz, udany początek jest ważny. W kwietniu mamy mecze domowe, które są do wygrania i trzeba to zrealizować. Musimy potwierdzić, że jesteśmy zespołem z ambicjami. A nawet nie tylko z ambicjami, ale i możliwościami. Teraz nie powinniśmy szukać jakiś wymówek w kalendarzu, tylko wykonać swoją robotę - uważa nasz rozmówca.

ZOBACZ WIDEO Żużel. PGE Ekstraliga 2020: "giętki Duzers" - żużlowa nauka jazdy

eWinner Apator Toruń w 2. i 3. kolejce ma trudne wyjazdy, ale w przypadku beniaminka wszystkie mecze na obcym torze mogą być ciężkie. - Dla każdego zespołu w PGE Ekstralidze wyjazdy będą trudne. Nie wydaje mi się, że nawet Betard Sparta Wrocław przyjeżdżając do nas będzie mogła powiedzieć, że jedzie na spacer do Torunia, pozwiedzać zabytki na starówce. Myślę, że każdy zespół, który przyjedzie na Motoarenę będzie musiał podejść do meczu z respektem. Tanio na pewno skóry nie sprzedamy - podkreśla Krużyński.

PGE Ekstraliga we wtorkowy wieczór stopniowała emocje, krok po kroku ogłaszając kolejnych gospodarzy pierwszej kolejki, a później kolejne pary inauguracji sezonu 2021. Adam Krużyński uważa, że z przedstawianie terminarza PGE Ekstraligi można zrobić wielkie show medialne, które będzie elektryzowało kibiców. - Do tego musi być zaangażowana telewizja. Przy tym wydarzeniu można budować dodatkowe napięcie. Sport żużlowy ma tylu fanów, że to jest naprawdę dobra baza, by losowanie czy ogłaszanie terminarza było częścią całego widowiska, jakie tworzymy wszyscy w PGE Ekstralidze - tłumaczy nasz rozmówca.

- Powinniśmy patrzeć na NBA czy inne ligi zawodowe. Próbują one na całym kontencie, nad którym pracują, budować różnego rodzaju działania marketingowe. Żużel ma olbrzymi potencjał, bo ma najbardziej lojalnego klienta, którym jest kibic żużlowy. Speedway jest zaraz po piłce nożnej, bo futbolem interesują się wszyscy w Polsce w wymiarze reprezentacyjnym. Na poziomie klubowym żużel jest już całkiem blisko za piłką nożną - uważa Krużyński.

- Żużel ma coś, czego nie ma futbol. W polskiej ekstraklasie piłkarskiej nie ma przecież gwiazd tego sportu. W polskiej lidze grają piłkarze drugiego planu. Żużel ma pierwszoplanowe postaci, najlepszych z najlepszych, na których można budować wiele różnych ciekawych działań - dodaje Adam Krużyński.

- Przykład Bartosza Zmarzlika, który pewnie związany jest z kontraktem z Orlenem pokazuje, jak dobrze można wykorzystać potencjał tego sportowca do różnych działań marketingowych. Żużel ma potencjał i nie powinniśmy bać się go wykorzystywać - kończy nasz rozmówca.

Zobacz także: Rok temu złamał udo, a teraz przebiegł ultramaraton
Zobacz także: MrGarden GKM nie mógł trafić gorzej 

Komentarze (5)
avatar
tomas68
16.12.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Show było i będzie jak znowu polecicie na własne życzenie. 
avatar
Hampelek
16.12.2020
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Mogliście to zaproponować wcześniej a nie komentować po wszystkim 

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (873 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.