Żużel. Nowe wytyczne do regulaminu torów. Władze chcą zminimalizować ryzyko przekładania meczów

WP SportoweFakty / Na zdjęciu: Stadion żużlowy
WP SportoweFakty / Na zdjęciu: Stadion żużlowy

Główna Komisja Sportu Żużlowego opublikowała zaktualizowany Regulamin Torów 2022, który wprowadza szereg zmian dla organizatorów. Widoczną zmiana dla kibiców może być przede wszystkim system zabezpieczenia toru przed opadami deszczu.

Regulamin torów dla zawodów motocyklowych na żużlu, to swoista instrukcja dla osób odpowiedzialnych za przygotowanie toru i niezbędnej infrastruktury do rozgrywania zawodów. W nowym Załączniku B, ustalono zasady procedury przykrycia toru. Decyzję o zastosowaniu przykrycia toru podejmuje podmiot zarządzający, nie później niż 24 godziny przed prognozowanymi opadami lub na wniosek klubu.

Niezależnie od tego, kluby są zobowiązane śledzić prognozy pogody i gdy organizator zawodów uzna, że istnieje zagrożenie dla rozegrania zawodów, ma obowiązek niezwłocznie wystąpić do podmiotu zarządzającego. Gdy zostanie podjęta decyzja o przykryciu toru, nie ma możliwości odbywania na nim treningu, a nawierzchnia musi być ubita na całej nawierzchni toru. Wytyczne dotyczące zasad odwodnienia toru były już ustalone wcześniej.

W parku maszyn będą w wyraźny sposób oznaczone kolorem żółtym granice stref przeznaczonych wyłącznie dla drużyny gości i gospodarzy, z zastrzeżenie dostępu do tych stref dla osób urzędowych wykonujących swoje obowiązki.

ZOBACZ WIDEO Żużel. Mecze w poniedziałki? Ekspert komentuje: "Silniejszy będzie dyktował warunki"

Ponadto wprowadzono takie zmiany, jak kickboard na prostych w kolorze pomarańczowym i uregulowano, że maksymalny czas użytkowania bandy pneumatycznej APD nie może być dłuższy niż 7 lat. Ustalono też odpowiednie procedury dla przygotowania przedmiotów sygnalizacyjnych, obowiązkowych podczas treningu i zawodów.

Do wymagań infrastrukturalnych uregulowano, że organizator meczu DMP musi zapewnić dla uczestników w parku maszyn stałe toalety, a ustawianie tymczasowych toalet jest niedozwolone. Kluby muszą też dysponować wagami najazdowymi z ważnym świadectwem lokalizacji czy też zapasową polewaczką o pojemności zbiornika minimum 3 000 litrów, a także sprzętu do załadunku i rozprowadzenia suchej nawierzchni.

Stworzono też wytyczne dotyczące budowy toru miniżużlowego treningowego, przeznaczonego wyłącznie do treningów na motocyklach o maksymalnej pojemności 129 cc. Taki tor może mieć od 120 do 200 metrów długości i minimum od 7 (na prostych) do 10 (na łukach) metrów szerokości.

Czytaj także:
Prezes Włókniarza proponuje ważne zmiany
Wypromował go sam Jason Crump

Źródło artykułu: