WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Dziki zachód w Formule 1 dobiegł końca. Obecnie inżynierowie nie mogą się wykazać

Paddy Lowe jest obecny w Formule 1 od ponad 30 lat. Brytyjczyk uważa, że w dawnych czasach królowa motorsportu przypominała "dziki zachód". Brak tak rozbudowanych regulacji powodował, że inżynierowie mieli większe pole manewru.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Lance Stroll

Pod koniec lat 80. Paddy Lowe pojawił się w Williamsie i w ten sposób rozpoczęła się jego przygoda z Formułą 1. Od tego momentu Brytyjczyk zwiedził szereg zespołów, odnosił zwycięstwa z McLarenem czy Mercedesem, ale nie zmieniła się jedna rzecz. Królowa motorsportu pozostaje bardzo skomplikowanym sportem, w którym wiele zależy od skonstruowanego samochodu.

Lowe z sentymentem wspomina jednak dawne czasy, kiedy to każdy zespół dysponował mniejszym sztabem inżynierów, a pojazdy nie powstawały w wyspecjalizowanych fabrykach.

- Kiedyś ograniczała nas tylko wyobraźnia. Moje pierwsze lata w Formule 1 określam jako "dziki zachód". Realia były takie, że o poranku pod prysznicem mogłeś coś wymyślić. Dajmy na to kontrolę trakcji czy wspomaganie kierowcy, a wprowadzenie takiego mechanizmu nie było zabronione przepisami. Dlatego konstruowałeś taką rzecz - powiedział Lowe.

Dyrektor techniczny Williamsa nie ukrywa jednak, że w latach 80. i 90. zespoły nie funkcjonowały tak sprawnie, co powodowało, że proces konstruowania nowinek technicznych wydłużał się. - Nie dysponowaliśmy takimi środkami, aby szybko i łatwo dostarczyć coś działającego. To był ekscytujący czas, ale też trzeba przyznać, że nie zawsze pracowaliśmy dobrze. Byłem sfrustrowany, gdy coś nam nie wychodziło - dodał Brytyjczyk.

Lowe narzeka na to, że obecnie przepisy w F1 są na tyle rozbudowane, że nie pozwalają inżynierom wykazać się wiedzą i zdolnościami. - Z drugiej strony, jeśli znajdziesz jakąś lukę w przepisach, to możesz z niej skorzystać i w kilka dni opracować jakąś nowinkę i dać zespołowi szansę - ocenił dyrektor Williamsa.

ZOBACZ WIDEO: Kubica popełnił duży błąd? Włodzimierz Zientarski: Wszyscy na tym ucierpieli

Czy Formuła 1 zmierza we właściwym kierunku?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
racefans.net

Komentarze (0):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×